Rally Dakar već se dugi niz godina ne vozi po afričkom kontinentu i možda je baš zbog toga izgubio svoju draž, kao i veće zanimanje medija odnosno šire publike. Od 2008. kad je otkazan zbog opasnosti od terorizma, preselio se na drugi dio kugle zemaljske, u daleku Južnu Ameriku, a posljednjih pet izdanja održano je u Saudijskoj Arabiji. Ukratko, kao da se Europsko nogometno prvenstvo održava u Kini.
Bilo kako bilo, čari afričkog pijeska, kao i stizanja na cilj u pravi, senegalski Dakar, i dalje njeguje reli pod nazivom Africa Eco Race. Krenulo se iz Monaca, a kroz pješčane duž 6000 km dominirao je Talijan Cerutti i njegova Aprilia Tuareg, ispisujući jednu od legendarnih stranica u novijoj povijesti velikih afričkih rally utrka.
Aprilia Tuareg, koju je iz tvorničkog proizvoda razvila tvrtka Aprilia Racing uz tehničku suradnju tima GCorse braće Guareschi, po prvi se put uhvatila u koštac s afričkim stazama i pustinjom. Naravno, tijekom 2023. motocikl se već dokazao, osvojivši talijanski Motorally naslov u svom debiju i zauzevši spektakularno pobjedničko postolje na reliju Transanatolia u Turskoj, gdje je prvi put iskusio velike utrke. Ali krenuti u afričku pustinju po prvi put na ruti koja je ušla u povijest terenske vožnje izgledalo je da će biti puno teže.
Vozači Aprilije, Jacopo Cerutti i Francesco Montanari, pristupili su utrci puni samopouzdanja od samog starta, na motociklu koji se već pokazao kao moćno oružje, zahvaljujući kvaliteti izvornog projekta. Pobjeda prva dva dana omogućila je Ceruttiju da izgradi prednost nad iznimno jakim suparnicima poput Botturija i Tarresa, obojice na Yamahi Tenere 700, koji su neprestano napadali u pokušaju da se vrate.
Brzina, savršena strategija i pouzdanost Tuarega vrijednosti su koje su Apriliju i Ceruttija dovele do trijumfa u Dakaru. Za novaka Francesca Montanarija, završiti utrku u Dakaru je fantastičan rezultat. Tome je pridodao dva postolja, te je bio stalno prisutan pri vrhu poretka svoje kategorije osvojivši na kraju sveukupno osmo mjesto.