Povijest modela
Na yamahi YZF-R6 predstavljenoj 1999. godine razvojni tehničari oprostili su se od razmišljanja o svestranom motociklu kao što je bio njezin prethodnik thundercat. Umjesto toga znakovi su upućivali isključivo na sport, a na kraju je na svijet došla dotad najradikalnija 600-tka.
S motorom koji se vrti visoko (15.500), a i po razvoju zvuka bio je prva liga, gotovo do kirurški preciznih instrumenata i superupravljivosti, R6 u godini izlaska nije imao pravu konkurenciju. Stabilan ovjes, čvrst okvir, mala masa i istrenirane kočne komponente brzo su našli svoj put do srca „ložača“. Moglo bi se reći u rekordnom vremenu, jer je R6 ubrzo postao kult, negdje čak i veći od velikog prethodnika R1.
Ni najmanje ne umanjuje zanos činjenica da R6 ni u svakodnevici nije sportski motocikl koji će nam priređivati muke. Položaj sjedenja je i kod uobičajenih brzina još prihvatljiv, ali je zato suvozaču najbolje da ostane kod kuće.
To što ni jedan originalni R6 nije dostigao deklarirane vrijednosti proizvođača više je do Yamahine marketinške strategije nego do mehanike R6. Maraton test naših bratskih novina, PS-a, na 50.000 izdržao je bez veće problematike. Redovita njega od R6 čini motocikl koji je na listi „ložača“ još na prvom mjestu, s tim da nije važno je li novi ili rabljeni.
Provjera
Pri pregledu R6 u samom startu treba razjasniti je li i koliko često motocikl vozio po natjecateljskoj stazi. Učestale posjete stazi motoru su puno veći stres nego svakodnevica. Barem je tako opće pravilo, ali na našim prostorima treba uzeti u obzir da dosta vlasnika svoj R6 podvrgava noćnim stresnim torturama na moto susretima, koje obično završavaju plamenom i pucnjavom iz ispuha. Takve motocikle treba izbjegavati pod obavezno, a one koji su bili na stazi treba detaljno pregledati.
Kod sportaša u pravilu važi da trebate tražiti skrivena oštećenja od padova.
Dakle, oprez ako su na motociklu karbonski ili nekakvi slični štitnici okvira. Jesu li na motociklu preventivno ili kriju znakove oštećenja - nikad se ne zna. Novi okvir je skup, a u slučaju nedoumice bolje odustanite od kupovine. Na modelima iz 1999. i 2000. treba provjeriti je li motocikl sudjelovao u povratnoj akciji. Za R6 na tržištu postoje velike količine zamjenskih dijelova - ispušni sustavi, dijelovi ogibljenja i oplate. O smislu i potrebi za tim dijelovima može se raspravljati, a naše bratske novine PS nisu štedjele truda pa su u brojevima 11 i 12 iz 2002. godine uvele nešto reda u pravu džunglu tunerskih dijelova. Ako u obzir uzmemo današnje nejasnoće o vrijednostima ispuha, ne bi bilo loše da u pripremi imate originalan ispušni sustav.
Razvoj modela
1999. Uvođenje modela na tržište (tip RJ 031)
2000. Nema tehničkih promjena
2001. Prerada klipova i klipnjača radi niže potrošnje ulja, klipnjače su 0,5 mm kraće, vilice mjenjača sa smanjenim promjerom radi lakše uporabe mjenjača, cijevi ispuha s kraćim interferentnim spojnim mjestima, lakša konusna aluminijska cijev upravljača, drukčija povijenost polovica upravljača, novo diodno stražnje svjetlo, nosač tablice lakši i aerodinamičniji, lakši akumulator, kompaktna CDI-jedinica, duža bočna ogledala, masa manja dva kilograma
2003. Usprkos ostanku oznake modela (RJ 031) de facto potpuno novi model. Motor je 90 posto od novih ili novorazvijenih dijelova, a sad ima elektronsko ubrizgavanje. Promjer usisne cijevi je 38 mm. Okvir i vilica su od prešano lijevanog aluminija, a ne od vučenog, pa su čvršći i stabilniji nego na prethodniku. Novi petokraki kotači s izuzetni tankim stijenkama. Nova mješavina kočnih pločica radi bolje transparentnosti. Oblije, aerodinamičnije oplate
2005. Promjer usisnih cijevi 40 mm, preinačeni usisni kanali, veći i tanji kočni diskovi, nova vilica upside-down promjera 41 mm, radijalna kočna pumpa, radijalna kočna kliješta, prednji kotač sad 120/70 umjesto 120/60 ZR 17, izmijenjeno polužje amortizera. U ponudi je i replika posvećena Valentinu Rossiju u limitiranom broju primjeraka s Termignonijevim ispušnim topom i posebnom grafikom
2006. Potpuno novi model (tip RJ111), motor opremljen titanskim ventilima, anti-hopping spojka, ispušni ventil exup i titanski ispušni sustav te sustav drive by wire
2008. Ugrađen varijablini usis, stražnji dio okvira od magnezija. Boje: plava, bijelo-crveno-crna, crna. Cijena ostaje na razini prošlogodišnjeg modela – 88.900 kuna.
Povratne akcije
1999. Motocikli s brojevima okvira RJ 031 0000002 do 0009249 i RJ 032 0000002 do 0001073 zbog mogućeg nedostatka u podmazivanju mjenjača pozvani su u servisne radionice. Uspješna preinaka je na motoru označena točkom, lijevo od broja motora
2000. Motocikli s brojevima okvira RJ 031 0000301 do 0029567 kao i RJ 032 0000302 do 0002304 mogu imati problema s otpuštanjem vijka bočnog oslonca koji tad gubi funkciju. Kod dilera je ugrađen modificirani prihvat
Stanje na tržištu
Ponuda R6 je velika, cijene nisu uvijek u razumnim okvirima, a na njih
usput utječu i dodatno ugrađeni dijelovi. Mnogi su R6 opremljeni
zamjenskim i/ili karbonskim ili trkaćim dijelovima. Uz njih bi
najsigurnije bilo kad biste dobili i originalne dijelove, jer svatko će
se zakleti da je takve oplate stavio iz hira, a ne zbog pada. Tko ima
vremena za traženje, a nije mu problem da se u potrazi uputi i malo
dalje, može profitirati od velikih razlika u cijeni između pojedinih
motocikala. Prva generacija R6 može se naći od 25.000 kuna, a treća, od
2003. godine, za otprilike 32.000 kuna.
Cijene rabljenih R6 učvrstila je cijena modela 2007., koji je novi stajao blizu 90.000 kuna.
Mjerenja
Vozna svojstva
Najviša brzina 255 km/h
Ubrzanja
0-100 km/h 3,1 s
0-200 km/h 10,5 s
Elastičnost
60-140 km/h 11,9 s
140-180 km/h 6,1 s
Potrošnja 4,8-6,6 l/100 km - magistralna cesta