Povijest modela
Po uzoru na izgled i dizajn ranih 80-ih, Yamaha je 2005. po povoljnoj cijeni u klasi 125 odlučila ponuditi novitet kraj kojeg će zastati svaki zainteresirani vozač. Posebice oni koje muči pitanje - kupiti skuter ili motocikl. Naime, YBR nije donio ništa revolucionarno i moderno, no sasvim dovoljno za ispunjenje najjednostavnijih želja mladih vozača.
Pogonski agregat je četverotaktne tehnologije, a pokreće se najmanjim dodirom tipke elektropokretača. Za alternativu, u slučaju bezvoljnog akumulatora, postoji i nožni pokretač koji također reagira na vaš minimalni angažman. Uz to, rad zračnohlađenog četveroventilskog motora iznimno je tih i nježan, a na komandu gasa reagira s tek nešto kašnjenja. Vibracija gotovo i nema, najbolji potisak osjeća se između 5000 i 8000 o/min, a najveća snaga koju razvija je deset konjskih snaga. Također, brzinu od 80 km/h postiže poprilično lako, a sve više od toga iziskuje dužu ravnicu. Spojka je izuzetno mekana dok je petobrzinski mjenjač krut te zahtijeva vrlo odlučan pritisak. Valja spomenuti i da brojač na benzinskoj crpki staje prosječno na 3,4 litre na 100 km, a uz takvu štedljivost lako je zaboraviti kad ste posljednji put do vrha napunili spremnik goriva obujma 12 litara.
Upravljivost i udobnost su glavne ciklističke odlike tog početničkog motocikla. Naime, vozi se iznimno lako, bez napora, odgovara na najmanju vozačevu komandu, a pritom uspijeva prenijeti i sigurnost. Neravnine, čak i oveće, upija vrlo dobro, što treba zahvaliti udobnom ovjesu, ali i velikim 18-colnim kotačima na koje su pričvršćene osobito mekane gume tajvanskog proizvođača Sakure. Povrh toga, upravljač ima velik radijus zakretanja, što vam dopušta da manevrirate i okrećete se na vrlo uskom prostoru. Kočnice u prvi mah djeluju blago, posebice prednja koja se sastoji od diska promjera 245 mm i dvoklipne čeljusti. Kada je koristite usporedo sa stražnjom bubanj kočnicom, učinkovitost je uvelike veća i čak nadilazi potrebe tog motocikla.
Instrumenti su klasičnog analognog tipa, s velikim pokazivačem brzine i broja okretaja motora te malim pokazivačem goriva u spremniku, a korisni glavni nožni oslonci dolaze u seriji.
Osim toga, taj zanimljiv i jeftin model u godini predstavljanja bio je sa 204 prodana primjerka najprodavaniji motocikl na tržištu, no zbog dolaska još jeftinije kineske konkurencije iz godine u godinu malo-pomalo nestaje s popisa najprodavanijih. Unatoč tome, zbog promjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama koji je još restriktivniji prema mladim vozačima, zanimanje za YBR i njegov obujam od 125 ccm je još uvijek prisutan.
Razvoj modela
Dolazak na tržište 2005. po cijeni od 17.995 kn očekivano je donio prodajni uspjeh tom motociklu na hrvatskom tržištu. Osim cijene, tome je ponajviše pridonijela njegova izuzetna svestranost koja ga je osim privatnim korisnicima učinila zanimljivim autoškolama, i to prije svega za obuku kandidata za A-kategoriju. Naime, u trenutku dolaska na tržište YBR nije imao spomena vrijednu konkurenciju, a tek godinu do dvije kasnije slijede ga jeftini modeli novopridošlih kineskih brendova, a tek tada se bude poznatija imena, shvaćajući da im motocikl poput YBR-a nedostaje u ponudi. Tako je prvi model bio opremljen motorom s rasplinjačem koji u svoje modele ugrađuje i kineski proizvođač Qingqi. Budući da je Yamaha preselila proizvodnju tog modela u Kinu, a tehnologiju za proizvodnju motora istodobno prodala Qingqiju, to nimalo ne čudi.
2007. Dvije godine nakon predstavljanja Yamaha je YBR obnovila, ponajprije po pitanju motora čiji je rad zahvaljujući ubrizgavanju odsad poboljšan, te dotad problematično pokretanje „na hladno“.
2008. Zbog dobrih prodajnih rezultata, Yamaha godinu poslije obnove osnovnog modela predstavlja i njegovu izmijenjenu inačicu custom po nešto višoj cijeni od 19.990 kuna. Model nudi nešto drukčiji izgled te stilizirane kromirane detalje. Mehanika i motor nisu gotovo nimalo izmijenjeni u odnosu na standardni YBR.
2010. Ybr od 2010. godine poprima nešto modernije konture svog većeg brata YBR-a 250
Stanje na tržištu
Zbog dobre prodaje YBR je i kao rabljeni čest „gost“ brojnih oglasnika. Tako ćete za prvi model iz 2005. izdvojiti oko 10.000 kuna, za godinu mlađi oko 12.000, a za obnovljeni model iz 2007. od 13.000 kuna naviše. Većina vlasnika tog modela zbog česte upotrebe u gradu opremala ga je top-caseom pa ovisno o njegovom stanju i vrijednosti, cijena rabljenog motocikla može varirati. Veći problemi s mehanikom nisu poznati, a prosječno prijeđeni kilometri nisu veliki zbog uglavnom gradske upotrebe. Inačica Custom kao rabljena je dosta rjeđa od osnovnog modela