Test | Yamaha XV 950 Racer
Racer je posebna inačica standardnog modela XV 950 koja ima više estetskih no funkcionalnih prednosti
Osnova je sasvim solidna, dizajnerske intervencije vrlo upečatljive, no nešto u cijeloj priči jednostavno ne - štima. Standardni model XV 950 ostao nam je u dobrom sjećanju, radi se o cruiseru koji se lijepo vozi, odlično koči, ekonomičan je s gorivom te nudi kudikamo bolju i precizniju završnu obradu od neprikosnovenog američkog rivala.
Sada je isti taj XV 950 dobio novu inačicu asocijativnog sufiksa Racer, aludirajući na trkaće motocikle iz nekih povijesnih era. Nema što, radi se o dizajnerski vrlo uspjelom proizvodu iz Yamahine linije Sports Heritage, koja kupce mami tvornički prilagođenim motociklima. Inspiracija i uzor pronađeni su u projektima Yard Built, gdje Yamaha angažira eminentna imena za stvaranje unikatnih prerada. Racer je nastao prema opisanom receptu, no konačan proizvod ima jednu, rekli bismo, nepremostivu manu.
Ukratko, Racer je ugodniji za promatrača nego za vozača. Nije problem ni u tanko podstavljenom sjedalu već položaju "clip-on" upravljača koji postavlja torzo u vrlo nezahvalan položaj. Budući da je osnova cruiserska, a želja je postići sportski dojam, inženjeri su očigledno ustuknuli pred dizajnerima. Drugim riječima, nesklad je postignut time što vozač od struka naniže sjedi kao na cruiseru, a od struka naviše se proteže nisko naprijed, kao da se hvata za upravljač nekog supersportaša. Rezultat? Nakon petnaestak minuta vožnje, poželjet ćete sjesti na kavu i odmoriti leđa. Da, radi se o cafe-raceru, pa načelno nije namijenjen duljim vožnjama.
Sljedeći je problem što tijekom manevriranja u mjestu, istureni nožni oslonci smetaju i mogu neugodno udariti u potkoljenice, pa ergonomiju ocjenjujemo kao potpuni promašaj. Ima još sitnica koje su diskutabilne, poput digitalnog brzinomjera i stražnjeg svjetla u LED-tehnologiji, koji se baš i ne uklapaju u retro priču. S druge strane, "harmonike" na prednjim teleskopima uspješno koketiraju s minulim vremenima, dok pokrov suvozačkog sjedala efektno ukrašava rep motocikla, na kojem u uči upadaju i zlatno eloksirani plinski spremnici stražnjih amortizera.
Motor koji pokreće XV 950 Racer poznat je iz modela XVS 950 Midnight Star. Na prvu, 52 KS može se učiniti skromnom porcijom snage, no poanta je u 80 Nm okretnog momenta, dostupnih već od niskih 3000 o/min. Racer stoga nije trkač, ali može dobro "potegnuti" između semafora. Bez obzira na uvjetno rečeno sportskiji položaj sjedenja, više mu odgovara opušteno krstarenje, a s time je u skladu i bučan mjenjač s dugim hodom polugice. Ne treba zaboraviti da se radi o cruiseru koji najradije plovi na valovima okretnog momenta, pa nije potrebno učestalo posezati za polugicom inače preciznog mjenjača. I spojka je mekana te se lako i precizno dozira.
Završni prijenos izveden remenom vrlo je ugodan i reakcije pod opterećenjem nisu izražene, pa su zatrzavanja nepoznat pojam. Netipično za klasu, kočnice su ugodno iznenađenje - učinkovite su i precizno se doziraju, nema onog tupog osjećaja karakterističnog za H-D Sportster 883. Ovjes je čak nijansu udobniji nego na standardnom modelu XV 950, a sve na račun nešto dužeg hoda. Učinkovito upija neravnine svih oblika, pa vožnja gradom nije naporna. Tome u prilog ide i velik promjer prednjeg kotača od 19 cola, kao i mesnata stražnja guma širine 150.
Cijena modela XV 950 RA, koji je poslužio kao osnova, iznosi 77.900 kn. Za tvorničku transformaciju iz bobbera u cafe-racer potrebno je doplatiti svega 2000 kn, što smatramo prihvatljivim iznosom. Potrošili biste više novca da se sami uhvatite "flekserice" i krenete u adaptaciju vlastitim rukama, pa je elegantnije posao prepustiti Yamahinim inženjerima. Krajnji je proizvod magnet za poglede, u to nema sumnje. Kada bismo poželjeli potpun doživljaj, posegnuli bismo i za Akrapovičevim ispušnim topom (5851 kn), jer tada i zvučna kulisa postaje zločestija. Međutim, Racerova upotrebljivost u svakodnevici kudikamo je lošija nego u slučaju standardnog modela, osim ako nemate isključivu namjeru voziti relacije između gradskih kafića. Racer je upravo za to i zamišljen, a za vikend-izlete radije odaberite neko drugo prijevozno sredstvo.
TEHNIČKI PODACI:
Motor
Zrakom hlađeni V2 s kutem od 60 stupnjeva između cilindara, jedna bregasta osovina u glavi pokretana lancem, četiri ventila po cilindru, klackalice, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 35 mm, regulirani katalizator, alternator 460 W, akumulator 12 V/18 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, pet brzina, završni prijenos preko zupčastog remena, sekundarni prijenos 2,333
Promjer x hod 85,0 x 83,0
Obujam 942 ccm
Kompresija 9:1
Snaga 52 KS (38,3 kW) pri 5500 o/min
Okretni moment 80 Nm pri 3000 o/min
Okvir i ovjes
Čelični cjevasti, klasična vilica promjera 41 mm, klasična čelična stražnja vilica, dvostruki amortizeri podesivi po stlačivanju opruge
Kočnice
Prednji disk promjera 298 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 298 mm i čeljust s jednim klipom, ABS
Kotači Alu-legura, 2.50x19, 4.50x16
Gume Sprijeda 100/90-19, straga 150/80-16
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1570 mm, kut glave okvira 61 stupanj, predtrag 130 mm, hod sprijeda/straga 135/110 mm, visina sjedala 765 mm, suha masa 251 kg, spremnik goriva 12 litara
Mjerenja:
Najviša brzina 163 km/h
Ubrzanje
0-100 km/h 6 s
0-140 km/h 12,2 s
Elastičnost
60-100 km/h 5,7 s
100-140 km/h 8 s
Prosječna potrošnja tijekom testa 3,9 l/100 km
Garancija tri godine
Servisni intervali svakih 8000 km
Boje plava, siva, žuta (60th Anniversary)
Cijena 79.900 kn
Zajednica | Komentari