Test | Yamaha XV 1900 A - Ponoćna zvijezda
Moćni cruiser iz Iwate dobio je novu kliznu spojku ojačanu
servouređajem, uslijed čega je doziranje ugodnije i preciznije, a
mijenjanje stupnjeva na niže - bezbrižnije
Još jesenas, na milanskoj EICMA-i, bilo je sasvim jasno kako Yamaha za predstojeću sezonu nema gotovo nikakvih noviteta, već je cjelokupna gama tek blago kozmetički, odnosno mehanički dotjerana. Između ostalih, po tom je pitanju profitirao moćni cruiser poznatiji pod nazivom Midnight Star 1900. Uz modificirane postavke ovjesa, najbitnija je novost ugradnja klizne spojke, dok je motor ostao netaknut. I to je zapravo dobra vijest, jer V2 zaista vuče poput lokomotive. Teško je to riječima opisati, ali kada zarula svih 155 Nm, na ravnim pravcima u oblaku prašine posramljeni mogu ostati i vozači pojedinih sportskih motocikala. No, sirovosti gotovo da i nema, jer dvije balansne osovine vješto anuliraju vibracije golemog motora, čiji se ritam rada manifestira kao nježno pulsiranje.
Ali to nježno pulsiranje ima enormno pokriće, koje ponekad izaziva na dinamičan tempo, kojeg objeručke podržava aluminijski okvir iznimne stabilnosti. Nažalost, do granica se dolazi vrlo brzo, jer su nožni oslonci, kao i na svim drugim motociklima ove kategorije, prvi i nepremostivi ograničavajući faktor...
A kako radi nova spojka? Zahvaljujući servo-ojačanju, prsti lijeve ruke sada polugu privlače sa znatno manjim otporom, dok kod mijenjanja stupnjeva prijenosa na niže ne treba strahovati ni u jednom trenutku. Naime, golemi okretni moment sada je sasvim pod kontrolom i nema bojazni od blokiranja stražnjeg kotača.
U konačnici, profitirao je komfor vožnje, ali i aspekt sigurnosti, naročito na klizavim i(li) vlažnim podlogama. Dorada ove komponente itekako ima smisla, naročito u sprezi opjevanog sustava kombiniranog kočenja i ABS-a, čime je poglavlje sigurnosti podignuto na viši nivo.
TEHNIČKI PODACI
MOTOR
Zrakom hlađeni, četverotaktni, dvocilindarski V pod 48 stupnjeva, dvije balansne osovine, dvije bregaste osovine pokretne lancem, četiri ventila, ubrizgavanje goriva promjera 43 mm, regulirani katalizator, mjenjač pet stupnjeva, završni prijenos remenom
Promjer x hod 100.0 x 118.0 mm
Obujam 1854 cm ³
Stupanj kompresije 9.5:1
Snaga 66.4 kW (90 KS) pri 4750 okr.
Okretni moment 155 Nm pri 2500 okr.
OKVIR I OVJES
Aluminijski, sprijeda teleskopske vilice promjera 46 mm, straga centralno smješten amortizer, sprijeda diskovi 298 mm, četveroklipna kliješta, straga disk 320 mm, dvoklipna kliješta, sustav integralnog kočenja
Kotači 18 x 4.00, 5.50 x 17
Gume 130/70 R 18, 190/60 R 17
MASA I DIMENZIJE
Međuosovinski razmak 1715 mm, visina sjedala 735 mm, suha masa 346 kg, spremnik goriva 17 litara
MJERENJA
Najveća brzina 190 km / h
0-100 km / h 4.6 sek.
0-140 km / h 8.7 sek.
Međuubrzanja
60-100 km / h 4.8 sek.
100-140 km / h 6.2 sek.
140-180 km / h 10.7 sek.
Odstupanje brzinomjera
Stvarna brzina (50/100) prikazuje 48/97 km / h
Potrošnja
5.0 l/100 km magistralna cesta
Teoretski doseg 340 km
Zajednica | Komentari