Povijest modela
U 2004. godini Yamaha je napokon osmislila nasljednika kultnog
jednocilindrika XT-a 600! Riječ je bila, ustvari, o dva motocikla,
enduro i supermoto verziji XT-a 660. Taj je put čak i seriju XT
zahvatila temeljita modernizacija. Hlađenje zrakom je davna prošlost, pa
tako, enduro verziju R i supermoto X, pogoni isti tekućinom hlađeni
pogonski agregat na kojem je napajanje gorivom riješeno uz pomoć
elektronskog sustava ubrizgavanja. Točno 48 KS je najveća snaga, a 58 Nm
najveći okretni moment. Puno ili malo? Ovisi kako gledate. Imate li
pretjerane sportske ambicije, to će vam zasigurno biti malo, a želite
li, s druge strane, smiren motocikl za svakodnevnu vožnju, to je sasvim
dovoljno. Istini za volju, masa od 173 kg (koliko prazan XT X pokazuje
na vagi) mogla je i morala je biti manjom, a konkurencija je tu sa
svojim vrijednostima nešto ispod. No, u vožnji taj višak nije toliko
primjetan. Uzmu li se u obzir kilogrami, XT-om X se izuzetno lijepo
upravlja i vozi, izuzev svladavanja nekoliko zavoja s brzim promjenama
pravaca kada višak mase ipak skreće pažnju na sebe.
|
|
|
Uz to, enduro verzija morala je odraditi i maraton test od 50.000 km.
„Spužvast“ ovjes bio je meta čestih kritika vozača, a nedostatak je kod
XT-ovih vlasnika otklanjan ugradnjom progresivnijih opruga.
Budući da se serija XT proizvodi u Yamahinim pogonima unutar Europske
unije, cijena mu je za sva ovdašnja tržišta mogla biti korektna. Stoga
nije ni čudo što je u većini zemalja XT već dulje razdoblje pravi
prodajni bestseler.
Provjera
U servisima je XT samo povremeni gost. Naime, mehanika tog modela ni u
kojem se dijelu nije pokazala problematičnom, a to posebice vrijedi za
pogonski agregat. Na maraton testu uočeni su problemi poput otpuštanja
matice na prednjem lančaniku, nastalo uslijed vibracija karakterističnih
za monocilindraša. Također, kod motocikala koji se koriste i zimi
vidljiva je korozija na varovima okvira, a sve ostalo svodi se na
redovitu provjeru.
Razvoj modela
2004. Uvođenje enduro modela
XT 660 R i supermota XT 660 X. Na oba modela baza je jednocilindarski
motor sa 48 KS. Na R-modelu ovjes ima duži hod te prednji kotač od 21
cola što pogoduje terenskoj vožnji. Na modelu X ovjes je postavljen
tvrđe, a ugrađeni su Excelovi 17-colni kotači.
2006. Povratna akcija zamjene defektnog senzora na sustavu ubrizgavanja
2007. Oba modela opremljena
katalizatorom, norma Euro 3. Na supermotu se počinje ugrađivati
aluminijska stražnja vilica, oslonci za suvozača također od aluminija,
novi dizajn spremnika goriva i prednje maske. Ponuda plave i crne boje
proširena je narančastom. Cijena za XT 660 R je 48.470, a za XT 660 X
52.950 kuna
2008. Uvođenje novog modela XT
660 Z tenere. Motor ostaje isti kao i na X- i R-modelima, izmijenjen je
okvir. Cijena za Hrvatsku je 57.580 kuna
Stanje na tržištu
U razdoblju od 2004. godine u Hrvatskoj je prodano oko 650 jedinica tog
modela što je treći najbolji rezultat u posljednjih šest godina. Stoga
ni na tržištu rabljenih XT-a ne bi trebalo nedostajati. Cijena prvih
XT-ovih primjeraka je oko 30.000 kuna, a treba naglasiti da je u
početnom razdoblju bila traženija supermoto verzija, dok su se kasnije
kupci sve više orijentirali na enduro verziju.
Mjerenja
Najviša brzina 160 km/h
Ubrzanje
0-100 km/h 5,4 s
Potrošnja
Od 4,3 do 4,5 litara/100 km (cesta)