Test | Yamaha XSR 700: Nostalgičan samo izgledom
Sve superlative koje vežemo uz model MT-07 vrijede i za njegovu retro izvedenicu XSR 700, a tu je i ugodnija ergonomija sjedenja
Jednostavna matematička operacija glasi: XS 650 + MT-07 = XSR 700. Prvi je pribrojnik svoju slavu proživio u 70-im i 80-im godinama prošlog stoljeća, a drugi je upravo u zenitu svog tržišnog nastupa. Može li nešto uopće poći po zlu? Objektivan razlog ne postoji, jer s jedne strane kao dizajnersku inspiraciju imamo kultni klasik, a kao tehničku osnovu ultramoderni naked koji obara tržišne rekorde na brojnim europskim tržištima. Pritom je vidljiv i dobro osmišljen pristup gradnji, odnosno bliska suradnja Yamahina dizajnerskog i inženjerskog odjela.
Naime, kako bi dizajnerske zamisli što manje zadirale u postojeću osnovu, odnosno kako bi konstrukcijske preinake bile maksimalno smanjene, većina retro detalja ugrađena je prema principu 'plug-and-play'. Ključni detalji po kojima se XSR 700 razlikuje od MT-07 su prednje svjetlo, instrumenti, sjedalo, stražnje svjetlo te spremnik goriva. Oko ovog potonjeg bilo je najviše 'zavrzlama', no problem je vrlo jednostavno riješen. Naime, spremnik goriva s modela MT-07 nije izmijenjen, već je postojeći obavijen posebno dizajniranim bočnim aluminijskim panelima koji su učvršćeni vijcima. Zahvaljujući tome, uklonjena je potreba za konstruiranjem novog spremnika goriva s pripadajućom pumpom goriva, pa je sve vrlo jednostavno i elegantno uklopljeno.
Također, za prednjim i stražnjim svjetlom, kao i digitalnim instrumentima posegnulo se
s Yamahinih polica, odnosno navedeni su elementi 'posuđeni' s cruisera XV 950. Taj je potez racionalizirao troškove, ali sigurni smo da bi velika većina potencijalnih kupaca ovdje voljela vidjeti mali analogni brzinomjer s nekoliko kontrolnih lampica i ništa više. Zašto? Zato jer okretomjer nije neophodan kada govorimo o Yamahinu dragulju CP2, rednom dvocilindrašu koji nas je - po tko zna koji put - svojim nastupom i karakterom ugodno iznenadio.
U skladu s Yamahinom filozofijom 'Masters of Torque', ovdje se plovi na valovima okretnog momenta. Najviših 68 Nm dostupno je već na 6500 o/min i preko te granice zapravo nema smisla ići, osim ako ne dođe do prijeke potrebe pa treba posegnuti za svih 75 KS koji su smješteni na 9000 o/min. Jednostavno, dostupnost okretnog momenta je sveprisutna i reakcija na svako zavrtanje gasa je trenutačna, a sve prati i ugodno precizan mjenjač s dobro promišljenih šest stupnjeva. Čak i u najvišem stupnju prijenosa može se lagano 'ploviti' brzinom od 60 km/h, a kada ručicu gasa odvrnete do kraja, nema neugodnih trzaja ni 'bičevanja' lanca, već se povećanje brzine kretanja odvija izuzetno fluidno.
Ne moramo se sada posebno referirati na kočnice, jer dobro smo ih upoznali na modelima MT-07 i Tracer 700, a s jednakim učinkom grizu i u slučaju XSR-a 700. Razlika je jedino u gumama, jer u skladu s retro imidžem, na felgama nalazimo Pirelli Phantom Sportscomp koji ne samo da ima vizualno primamljivu 'šaru', već se diči vrlo suvremenim nastupom u svim uvjetima, a dobroćudne su i 'na hladno'.
Za kraj još valja istaknuti dobrodošlu promjenu u ergonomiji u odnosu na MT-07, koja će se svidjeti nešto višim vozačima. Istina, ni XSR 700 nije baš najbolji odabir za vozače više od 185 cm, ali trokut upravljač-sjedalo-nožni oslonci je bolji zbog povišene pozicije upravljača, što torzo stavlja u ugodniji, uspravniji položaj. Istodobno, upravljač ima širi hvat, pa je njime i lakše 'kormilariti'. Ako ćemo biti sasvim iskreni, razlika u cijeni u odnosu na MT-07 mogla je biti i manja od 8000 kn, što bi zasigurno poboljšalo tržišni uspjeh ovog modela, no što je tu je. Spomenimo i da je testni primjerak dodatno opremljen mekanom bočnom torbom Sport Heritage kapaciteta osam litara (cijena 1989 kn), uz koju su neophodni i bočni nosači po cijeni od 714 kn za oba.
TEHNIČKI PODACI
Yamaha XSR 700
MOTOR
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, dvocilindarski redni, osovina za uravnoteženje, dvije bregaste osovine pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, podmazivanje klasičnim karterom, ubrizgavanje 38 mm, katalizator, alternator 410 W, akumulator 12V/9 Ah, mehanički pokretana višelamelna mokra spojka, mjenjač sa šest stupnjeva, lanac O-ring, sekundarni prijenos 2,688.
Promjer x hod 80 x 68.6 mm
Obujam 690 ccm
Kompresija 11.5:1
Snaga 75 KS (55 kW) pri 9000 o/min
Okr. moment 68 Nm pri 6500 o/min
OKVIR I OVJES
Čelični okvir, teleskopska vilica promjera 41 mm, čelična stražnja vilica, središnje položen amortizer podesiv po predopterećenju, sprijeda diskovi 282 mm, četveroklipna kliješta, straga disk 245 mm, jednoklipna kliješta, ABS
Kotači 3:50 x 17; 5:50 x 17
Gume 120/70 ZR 17; 180/55 ZR 17, Pirelli Phantom Sportscomp
MASA I DIMENZIJE
Međuosovinski razmak 1405 mm, kut glave okvira 65,5 stupnjeva, predtrag 90 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 130/130 mm, visina sjedala 815 mm, masa sa svim tekućinama 186 kg, spremnik goriva kapaciteta 14 litara
Garancija tri godine
Boje zelena, srebrna, crna
Cijena 65.900 kn (gotovinsko plaćanje)
Zajednica | Komentari