Motorevija
PRETRAGA
2019-04-11 , Autor: Ante Radić, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Sve superlative koje vežemo uz model MT-07 vrijede i za njegovu retro izvedenicu XSR 700, a tu je i ugodnija ergonomija sjedenja



Jednostavna matematička operacija glasi: XS 650 + MT-07 = XSR 700. Prvi je pribrojnik svoju slavu proživio u 70-im i 80-im godinama prošlog stoljeća, a drugi je upravo u zenitu svog tržišnog nastupa. Može li nešto uopće poći po zlu? Objektivan razlog ne postoji, jer s jedne strane kao dizajnersku inspiraciju imamo kultni klasik, a kao tehničku osnovu ultramoderni naked koji obara tržišne rekorde na brojnim europskim tržištima. Pritom je vidljiv i dobro osmišljen pristup gradnji, odnosno bliska suradnja Yamahina dizajnerskog i inženjerskog odjela.



Naime, kako bi dizajnerske zamisli što manje zadirale u postojeću osnovu, odnosno kako bi konstrukcijske preinake bile maksimalno smanjene, većina retro detalja ugrađena je prema principu 'plug-and-play'. Ključni detalji po kojima se XSR 700 razlikuje od MT-07 su prednje svjetlo, instrumenti, sjedalo, stražnje svjetlo te spremnik goriva. Oko ovog potonjeg bilo je najviše 'zavrzlama', no problem je vrlo jednostavno riješen. Naime, spremnik goriva s modela MT-07 nije izmijenjen, već je postojeći obavijen posebno dizajniranim bočnim aluminijskim panelima koji su učvršćeni vijcima. Zahvaljujući tome, uklonjena je potreba za konstruiranjem novog spremnika goriva s pripadajućom pumpom goriva, pa je sve vrlo jednostavno i elegantno uklopljeno.



Također, za prednjim i stražnjim svjetlom, kao i digitalnim instrumentima posegnulo se
s Yamahinih polica, odnosno navedeni su elementi 'posuđeni' s cruisera XV 950. Taj je potez racionalizirao troškove, ali sigurni smo da bi velika većina potencijalnih kupaca ovdje voljela vidjeti mali analogni brzinomjer s nekoliko kontrolnih lampica i ništa više. Zašto? Zato jer okretomjer nije neophodan kada govorimo o Yamahinu dragulju CP2, rednom dvocilindrašu koji nas je - po tko zna koji put - svojim nastupom i karakterom ugodno iznenadio.

U skladu s Yamahinom filozofijom 'Masters of Torque', ovdje se plovi na valovima okretnog momenta. Najviših 68 Nm dostupno je već na 6500 o/min i preko te granice zapravo nema smisla ići, osim ako ne dođe do prijeke potrebe pa treba posegnuti za svih 75 KS koji su smješteni na 9000 o/min. Jednostavno, dostupnost okretnog momenta je sveprisutna i reakcija na svako zavrtanje gasa je trenutačna, a sve prati i ugodno precizan mjenjač s dobro promišljenih šest stupnjeva. Čak i u najvišem stupnju prijenosa može se lagano 'ploviti' brzinom od 60 km/h, a kada ručicu gasa odvrnete do kraja, nema neugodnih trzaja ni 'bičevanja' lanca, već se povećanje brzine kretanja odvija izuzetno fluidno.



Ne moramo se sada posebno referirati na kočnice, jer dobro smo ih upoznali na modelima MT-07 i Tracer 700, a s jednakim učinkom grizu i u slučaju XSR-a 700. Razlika je jedino u gumama, jer u skladu s retro imidžem, na felgama nalazimo Pirelli Phantom Sportscomp koji ne samo da ima vizualno primamljivu 'šaru', već se diči vrlo suvremenim nastupom u svim uvjetima, a dobroćudne su i 'na hladno'.



Za kraj još valja istaknuti dobrodošlu promjenu u ergonomiji u odnosu na MT-07, koja će se svidjeti nešto višim vozačima. Istina, ni XSR 700 nije baš najbolji odabir za vozače više od 185 cm, ali trokut upravljač-sjedalo-nožni oslonci je bolji zbog povišene pozicije upravljača, što torzo stavlja u ugodniji, uspravniji položaj. Istodobno, upravljač ima širi hvat, pa je njime i lakše 'kormilariti'. Ako ćemo biti sasvim iskreni, razlika u cijeni u odnosu na MT-07 mogla je biti i manja od 8000 kn, što bi zasigurno poboljšalo tržišni uspjeh ovog modela, no što je tu je. Spomenimo i da je testni primjerak dodatno opremljen mekanom bočnom torbom Sport Heritage kapaciteta osam litara (cijena 1989 kn), uz koju su neophodni i bočni nosači po cijeni od 714 kn za oba.

TEHNIČKI PODACI

Yamaha XSR 700

MOTOR
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, dvocilindarski redni, osovina za uravnoteženje, dvije bregaste osovine pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, podmazivanje klasičnim karterom, ubrizgavanje 38 mm, katalizator, alternator 410 W, akumulator 12V/9 Ah, mehanički pokretana višelamelna mokra spojka, mjenjač sa šest stupnjeva, lanac O-ring, sekundarni prijenos 2,688.
Promjer x hod 80 x 68.6 mm
Obujam 690 ccm
Kompresija 11.5:1
Snaga 75 KS (55 kW) pri 9000 o/min
Okr. moment 68 Nm pri 6500 o/min

OKVIR I OVJES
Čelični okvir, teleskopska vilica promjera 41 mm, čelična stražnja vilica, središnje položen amortizer podesiv po predopterećenju, sprijeda diskovi 282 mm, četveroklipna kliješta, straga disk 245 mm, jednoklipna kliješta, ABS
Kotači 3:50 x 17; 5:50 x 17
Gume 120/70 ZR 17; 180/55 ZR 17, Pirelli Phantom Sportscomp

MASA I DIMENZIJE
Međuosovinski razmak 1405 mm, kut glave okvira 65,5 stupnjeva, predtrag 90 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 130/130 mm, visina sjedala 815 mm, masa sa svim tekućinama 186 kg, spremnik goriva kapaciteta 14 litara
Garancija tri godine
Boje zelena, srebrna, crna
Cijena 65.900 kn (gotovinsko plaćanje)





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R