Motorevija
PRETRAGA
2017-02-22 , Autor: Ante Radić, Slike: Yamaha
Bookmark and Share

Yamahina filozofija „Faster Sons“ djeluje na principu obrnute logike - u konkretnom slučaju, MT-07 je vraćen u prošlost, a dizajnerska je inspiracija pronađena u modelu XS 650



U proteklih godinu-dvije, Yamaha je ugodno iznenadila projektom Yard Built, gdje u suradnji s eminentnim profesionalcima za prerade demonstriraju što je sve moguće postići u dizajnerskom smislu. No, velika većina prikazanih prerada nije namijenjena (veliko)serijskoj proizvodnji, već se u jednu ruku radi o demonstraciji sile. A kada su se pojavile prve službene fotografije modela XSR 700, na prvu smo pomislili - evo još jednog vrlo zanimljivog modela koji se neće pojaviti u redovitoj prodaji. Na sreću, bio je to pogrešan zaključak.

Yamahina filozofija „Faster sons“ tako je dala prvi rezultat, a formula glasi XS650 + MT07 = XSR 700. Pojednostavljeno rečeno, moderan motocikl trebalo je „postariti“, odnosno dizajnerski ga vratiti u neka prošla vremena. Inspiraciju je pružio legendarni dvocilindraš XS 650, a krajnji rezultat u Yamahi klasificiraju kao „neo retro“. Na taj je način XS 650 dobio svog bržeg sina, a osnova nije ni mogla biti bolja ni prikladnija.



Puno smo već riječi hvale uputili na račun modela MT-07, koji nas je početkom 2014. oduševio lakoćom vožnje, neutralnošću, faktorom zabave ali i pristupačnom cijenom. A sada će XSR 700 privući i nostalgičare, a zasigurno i pokojeg pasivnog promatrača uvući u svijet motoriziranih dvokotača. Jer, kako Yamahin odjel marketinga ističe, u ciljanoj skupini potencijalnih kupaca su i svi oni koji nikada nisu vozili motocikle. To će zasigurno biti ostvareno, jer je i Ducati sa Scramblerom privukao baš takav profil kupaca.



Ako se osvrnemo na prodajne rezultate na europskom tržištu, gdje je udvostručena prodaja baš takvih, neo-retro modela, ovo je sasvim logičan potez. Usput rečeno, taj potez nije iziskivao velika ulaganja u razvoj, već je postojeća osnova samo dodatno začinjena retro detaljima.

Najvažniji elementi po kojima se XSR 700 razlikuje od od MT-07 su prednje svjetlo, instrumenti, spremnik goriva, sjedalo i stražnje svjetlo. I da stvar bude jednostavnija, spremnik goriva nije promijenjen, već je postojeći skriven iza posebno dizajniranih bočnih aluminijskih panela, koji se učvršćuju vijcima. Tim potezom eliminirana je potreba za konstruiranjem novog spremnika goriva, izmještanjem pumpe goriva i sličnim zahvatima koji mogu samo zakomplicirati posao inženjerima.



Sve više Yamahinih kupaca opredjeljuje se za segment sport-heritage, a to su upravo oni vozači koji se žele vratiti na početak priče, u vlastito djetinjstvo, u vremena kada su doživjeli prvi kontakt s motociklima. Tako je donedavno nišno tržište postalo sve masovnije i značajnije, ali i ovdje treba biti pažljiv prema detaljima, jer klijentela je vrlo specifična. Naime, novi pristup u kreiranju, odnosno ponovnom rođenju legendarnih modela, poštuje originalne postulate. XSR 700 lišen je svih nepotrebnih dodataka, a plastika se zaobilazila u širokom luku.

Koliko god izgledom zadirao u prošlost, već s prvim kilometrima XSR 700 ostavlja dojam vrlo modernog motocikla. Upravo to su i željeli postići, jer logika „Faster sons“ ide obrnutim smjerom i platforma MT-07 tek je prva koja je poslužila za stvaranje novog modela koji priziva minula vremena. Ergonomija je još ugodnija nego na modelu MT-07, a sve na račun dva vrlo jednostavna zahvata - sjedalo je 10 mm više, a upravljač širi i bliži vozaču. Slijedom toga sjedi se malo uspravnije, a dobru poziciju pronaći će i vozači visoki do 190 cm. Ipak, XSR 700 djeluje kompaktno, pa nije baš prvi izbor za košarkaše.

Pogonska jedinica pravi je mali dragulj - redni dvocilindarski motor s otklonom radilice od 270 stupnjeva vrlo je živahan od najnižih okretaja i rado se vrti sve do blokade. Nastupom imitira rad V2 motora, srčano pulsira i oduševljava odazivom na gas. Zahvaljujući obilju okretnog momenta vrlo je startan i uzorno elastičan, pa ne traži puno angažmana s polugicom šeststupanjskog mjenjača.



Zahvaljujući nešto višoj poziciji sjedenja i širem upravljaču, XSR 700 još poslušnije odrađuje ples kroz zavoje. Vrlo lako i intuitivno mijenja smjer, nudi veliku slobodu nagiba i predvidljiv je u svim situacijama. Jednostavne komponente ovjesa sasvim solidno rade svoj posao, premda bi korpulentniji vozači poželjeli nešto tvrđi prednji kraj, posebice kod intenzivnih kočenja pred zavojima. Kočni elementi također su identični kao na modelu MT-07 i zapravo ne ostavljaju otvorene želje - lijepo se doziraju, primjereno su snažni i serijski opremljeni ABS-om. Još kada bi zvuk serijskog ispuha bio malo zločestiji...


TEHNIČKI PODACI
Yamaha XSR 700


MOTOR
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, dvocilindarski redni, osovina za uravnoteženje, dvije bregaste osovine pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, podmazivanje klasičnim karterom, ubrizgavanje 38 mm, katalizator, alternator 410 W, akumulator 12V/9 Ah, mehanički pokretana višelamelna mokra spojka, mjenjač sa šest stupnjeva, lanac O-ring, sekundarni prijenos 2,688.
Promjer x hod 80.0 x 68.6 mm
Obujam 690 ccm
Kompresija 11.5:1
Snaga 75 KS (55 kW) pri 9000 o/min
Okr. moment 68 Nm pri 6500 o/min

OKVIR I OVJES
Čelični okvir, teleskopska vilica promjera 41 mm, čelična stražnja vilica, centralno položen amortizer podesiv po predopterećenju, sprijeda diskovi 282 mm, četveroklipna kliješta, straga disk 245 mm, jednoklipna kliješta, ABS
Kotači 3:50 x 17; 5:50 x 17
Gume 120/70 ZR 17; 180/55 ZR 17, Pirelli Phantom Sportscomp

MASA I DIMENZIJE
Međuosovinski razmak 1405 mm, kut glave okvira 65,5 stupnjeva, predtrag 90 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 130/130 mm, visina sjedala 815 mm, masa sa svim tekućinama 186 kg, spremnik goriva kapaciteta 14 litara
Garancija tri godine
Boje zelena, srebrna





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R