Povijest modela
Ovo je s pravom slavljenička godina za T-max. Ovaj izvrsni maksi skuter svjetlo dana ugledao je 2001. godine i zapravo utrao put ovoj klasi i modelima drugih proizvođača koji su ga slijedili. T-maxovih 500 ccm, 40 KS i gotovo 160 km/h najviše brzine osvojili su naklonost tržišta gotovo u trenu, pa je i prodaja od početka bila dobra. S pravom, jer je Yamahin recept bio zaista odličan omjer sportskih karakteristika koje su podsjećale na motocikl te ergonomije i udobnosti putnog skutera. Prisjetimo se, 2001. svi smo više bili naviknuti na motocikle nego na skutere velikog obujma i bilo je potrebno pažljivo razbijati predrasude. Kombinacija sporta i udobnosti bila je jedan od načina, posebno zato što cijena novog modela nije bila niska, a kupci su morali tek shvatiti da se taj novac isplati uložiti u veliki skuter, umjesto u motocikl srednje klase.
Prvi model T-maxa zasnovan je na čeličnom okviru i rednom dvocilindrašu koji je zapravo imao tri klipa, od kojih jedan za uravnoteženje. Zato je T-max poznat po linearnom ubrzanju bez vibracija u bilo kojem režimu. Da bi se postigli željena najviša brzina i međuubrzanja, klasični variomat s remenom uparen je s dodatnom transmisijom preko dva lanca, a sve zajedno pospremljeno je u standardno kućište variomata. Nadalje, stabilan okvir upotpunjen je potentnim elementima ovjesa te kočnicama dovoljno kapacitetnima da se nose s njegovom masom i brzinom. Yamaha je taj model stalno poboljšavala, pa je od 2005. motor opremljen ubrizgavanjem, povećan je prednji kotač, a moglo ga se naručiti i s ABS-om.
Nakon sedam godina i 100.000 prodanih primjeraka u Europi došlo je vrijeme za temeljitu obnovu. Za 2008. godinu čelični okvir zamijenjen je aluminijskim, povećan je stražnji kotač, a dodani su elementi kočnica sa starijih modela R1. Motor sad zadovoljava normu Euro 3, a veći je i promjer prednje vilice - sad je 43 mm. Upravo takav skuter početkom 2009. godine završio je maraton test od 25.000 km u našoj mađarskoj redakciji bez ikakvih mehaničkih problema, što je dovoljna preporuka za kupnju. U slavljeničku godinu T-max ulazi u novim bojama i s posebnim modelom za obljetnicu – T maxom white maxom 500.
2007.
2010.
Povratne akcije
Povratna akcija bila je zbog porozne brtve na pumpi benzina, a modeli koji su bili opozivani su:
XP500A, tip SJ03, kod modela 5VU5/5VUB, broj okvira SJ034-000301 - SJ034-009113
XP500A, tip SJ05, kod modela 15B2/15B5, broj okvira SJ052-000301 - SJ052-004745
Stanje na tržištu
Yamahin T-max svakako je najpopularniji i najčešći maksi skuter na našim cestama. Njegove osobine i izgled donijeli su mu i prvo mjesto među skuterima u našem istraživanju Best bike 2009., a i kao rabljeni često je u oglasnicima. Tako je za model iz 2002. potrebno izdvojiti oko 26.000 kuna, za modele iz 2004. od 32.000 kuna naviše, za model iz 2008. godine prosječno 50.000 kuna, a za model iz 2010. 60.000 kuna i više.