Povijest modela
U proljeće 1995. godine na tržištu se pojavio tada najjači naked motocikl - XJR 1200. Kupci su najčešće bili očarani ljepotom i klasičnim izgledom, a posebno jakim četverocilindarskim motorom preuzetim s FJ-a 1200 te dobrim položajem sjedenja. Manje uvjerljivi bili su ovjes s prednjom gumom 130, premekana prednja vilica i pretvrd stražnji amortizer, kojemu je nedostajalo balansa. Dok se te kritične točke moglo riješiti progresivnijim oprugama i zamjenom stražnjih amortizera te ugradnjom prednje gume 120, previsoka potrošnja benzina mogla se riješiti jedino smirenijom vožnjom. To važi i za potpuno prerađeni model XJR 1300, koji je u ponudi od 1999. godine. Pojačani model poboljšavan je 2002. i 2004. godine, pa je danas u top-formi.
Provjera
Lagano kuckanje u predjelu ventila i glave motora u osnovi ne bi trebalo biti razlog za brigu kod ovog izdržljivog i dugotrajnog motora. Kritično mjesto je spojka, koja nije u svakoj situaciji dorasla velikom okretnom momentu motora. Pozornost trebate posvetiti i uvijenim i potrošenim kočnim diskovima. Na modelu 1300 iz 2002. godine trebate provjeriti ispravnost uljnih crijeva koja vode do uljnog hladnjaka i na to jesu li zamijenjena u sklopu povratne akcije.
Prilagodba
Tko se želi riješiti problema s preslabim ovjesom XJR-a, nikako neće izbjeći investiciju u progresivnije opruge prednje vilice i kvalitetne zamjenske amortizere. Vlasnici koji još nisu, a žele popraviti vozne karakteristike svog XJR-a i riješiti probleme sa slabim ovjesom moraju se javiti nekom našem zastupniku aftermarket proizvoda, poput Migomota (Matris), Novema Nove (Hyperpro, LSL), Motormanije itd.
Razvoj modela
1995. Uvođenje modela XJR 1200 (tip 4PU)
1996. Prebacivanje poluge hladnog starta s rasplinjača na lijevu stranu upravljača
1997. Limitirani model king replica s dvobojnim lakiranjem, prošivenim sjedalom, Ohlinsovim amortizerima straga, podesivom stlačivošću opruga na prednjoj vilici, podesivim ručicama spojke i kočnice te u zlatnu obojenim lancem
1998. Podesive ručice spojke i prednje kočnice ugrađene su serijski, limitirani model XJR 1200 SP sarron replica s dvobojnim lakom; inače se od prijašnjeg limitiranog modela ne razlikuje po drugim detaljima
1999. Uvođenje modela XJR 1300 (tip RP02): izmijenjeni su motor i ovjes. Promjene u detaljima: povećanje obujma na 1251 ccm, presvučeni aluminijski cilindri, kovani klipovi, paljenje sa senzorom položaja otvorenosti leptirastih tijela, veći hladnjak ulja, manji kočni diskovi s kočnim čeljustima preuzeti s modela YZF R1, cijevi okvira od kvalitetnijeg čelika, prednja vilica s podesivom stlačivošću opruga, pojačane opruge i prilagođeno ublaživanje, veći promjer osovina kotača, novi dizajn bočnih poklopaca motora, novi izgled stražnjih oplata s novim svjetlom, uža prednja guma veličine 120/70 ZR 17
2002. Smanjena (tip RP 06) širina spremnika goriva radi lakšeg uklapanja koljena vozača; ostale novosti: prošiveno sjedalo, lakši kotači, deblje cijevi ispuha, veći promjer rasplinjača, duži prijenos, deset milimetara duži amortizeri, kruće podešena prednja vilica, jednodijelno odlivena kočna čeljust straga, sigurnosna bravica upravljača i prednje vilice može vilicu zaključati u oba smjera, mogućnost paljenja svih četiriju pokazivača smjera odjednom te kruća stražnja vilica, u ponudi više nema modela SP
2004. Ozbiljniji facelifting sa sljedećim izmjenama: u volumenu povećan ispušni top s nereguliranim katalizatorom radi ispunjavanja norme ispuha Euro 2, promijenjena podešenost rasplinjača, lakši trokraki kotači s modela FZS 1000 fazer, lakši kočni diskovi, prerađen prednji kočni cilindar, krući elementi ovjesa, multifunkcijski instrumenti s elektronskim pokazivačem brzine, serijski ugrađen sustav protiv krađe
Povratne akcije
2003. Opoziv zbog loše pričvršćenih crijeva za ulje i uljnog hladnjaka. Odnosi se na modele XJR 1300 s brojem okvira RP062-001854 do RP062-003255, kod kojih su uljna crijeva zamijenjena modificiranom varijantom
Stanje na tržištu
Yamahin model XJR osrednje je zastupljen na našem tržištu rabljenih,
neovisno o tome radi li se o modelu 1200 ili 1300. U ponudi, uz
standardne, postoje još i posebni modeli SP king replica i sarron, ali
su oni izuzetno rijetki i u posjedu su zagriženih fanova XJR-a, koji će
se teško rastati od svojeg ljubimca. Osnovna cijena tih modela bila je
nešto viša i kad su bili novi pa se može očekivati, ako i naiđete na
rabljeni, nešto višu cijenu u odnosu na model standard. To je jednim
dijelom i opravdano, jer su na te modele ugrađeni stražnji amortizeri
marke Ohlins, o čijoj cijeni, ali i kvaliteti, svi znamo dovoljno.
Cijene rabljenih modela XJR 1200 kreću se od 18.000 do 37.000 kuna, a
modela XJR 1300, koji su u prodaji od 1999. do danas, od 37.000 do 55.000 za motocikl proizveden 2005. godine.
Mjerenja
Najviša brzina 217 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 3,5 s
Elastičnost 60-140 km/h 10,4 s
Potrošnja na 100 km 5,1 do 10,5 l