Povijest modela
Krajem 2005. godine, kada je prodaja maksi skutera postajala sve ozbiljnijom, tvrtka iz Iwate predstavila je vrlo atraktivan model pod imenom X-max. Dakako, njegov koncept umnogome se oslanjao na uspješnog „velikog brata“, dobro znani T-max 500, no s razlikom da se nudio s pogonskim agregatima od 125 te 250 ccm. Već u prvoj godini prodaje na hrvatskom tržištu dogodilo se čudo. Nitko nije očekivao da će se u premijernoj godini na našem tržištu yamaha prodati u čak 171 primjerku.
Da čudo bude veće, radilo se o skuteru koji je cjenovno odskakao od konkurencije, i to za oko 3000 kuna. Razlozi uspjeha su jednostavni. Naime, X-max je ustvari nudio sve što jedan dobar GT-skuter i treba imati - sportski štih, atraktivne linije, dobru završnu obradu, snažan i brz motor te obilje prostora pod sjedalom. Ovo potonje značilo je da ste bez problema u „prtljažnik“ mogli staviti integralnu kacigu, jaknu, rukavice, a i pola obližnjeg trgovačkog centra. Također ovaj model utro je put uspjehu modela X-city koji ga je s vrlo sličnom koncepcijom slijedio kao novitet za 2007. godinu, a oba modela dostupna su i u inačici obujma 125 ccm.
2006.
Moderan, pomalo sportski dizajn s dvostrukim duguljastim prednjim i stražnjim svjetlima učinio je da inače veliki skuter vizualno izgleda skladnije i manje. Visoko postavljeni upravljač i pregledni instrumenti s centralno postavljenim analognim brzinomjerom, pokazivačima količine goriva i temperature rashladne tekućine te središnjim displejem vozaču omogućuju jednostavno upravljanje i uvid u sve funkcije. Prednja oplata s vjetrobranom prilagođena je brzom gradskom prometovanju, a vitka je i nešto uža nego što bismo očekivali na ovom tipu skutera. Zato je prolazak kroz gužvu jednostavniji, a pomažu i visoko i široko postavljeni retrovizori s dobrom preglednošću. Udobnosti suvozača i povećanju sigurnosti doprinose stilski oblikovani, veliki držači za ruke koji, osim što koriste u vožnji, olakšavaju i premještanje skutera u uskim prostorima pri parkiranju. Koliko je udobnosti sjedalo spremno priuštiti s gornje strane, još više prtljažnog prostora pruža prostor ispod njega.
No, od stare se slave ne živi dugo, pa se u sezoni 2010. Yamaha odlučila za temeljito renoviranje. Tako X-max karakterom nikada nije bio bliži T-maxu. Čak je i udarna boja s kojom u ovoj godini kreću na ofenzivu tržišta ista - bijela. Obavljen je odličan dizajnerski posao. Linije su postale oštrije i agresivnije, prostor na podnici je drukčije (čitaj bolje) raspoređen, a instrumenti nalikuju onima iz sportskog automobila. X-max je zahvaljujući tim izmjenama postao vidljivo bolji skuter. Bolji je i u segmentu završne obrade. Plastike vrlo čisto naliježu jedna na drugu, detaljima se pristupilo smisleno i s puno pažnje, a kvaliteta boje i laka je impresivna. Kvaliteta se morala odraziti i na cijenu koja nije nemala - 39.989 kuna. No, zato je stari model postao još aktualniji na tržištu rabljenih, a njegove karakteristike i dalje su više nego zadovoljavajuće, a kvaliteta na visokom nivou. Prvi modeli imali su probleme sa vodenom pumpom i brtvilom, a kasnije je i taj problem otklonjen. Većina na prodaju ponuđenih skutera u dobrom je ili vrlo dobrom stanju te se kupnja rabljenog X-maxa svakako isplati.
2011. Dotjerivanje aktialnog modela
Stanje na tržištu
X-max je i dalje relativno rijedak na tržištu rabljenih, a ponuđeni modeli zavisno od stanja kreću se od 22.000 kuna za modele iz 2007., oko 24.000 kuna za modele iz 2008. godine, te oko 28.000 kuna za modele iz 2009. godine
Mjerenja
Najviša brzina 150 km/h
Prosječna potrošnja 4 l/100 km
Savjeti
Zbog velike maksimalne brzine koju je u stanju postići X-max nije loše investirati u veći vjetrobran kako bi se smanjio pritisak na glavu vozača
+ upravljivost, motor, kočnice, prtljažni prostor
- cijena, uska podnica, zaštita od vjetra za noge vozača