Motorevija
PRETRAGA
2010-11-05 , Autor: Stefan Gluck, Danijel Puljek, Slike: jkuenstle.de
Bookmark and Share

Enduro vožnja nije rezervirana samo za profesionalce. Da se šumom i drumom može kretati i opušteno, potvrđuju yamaha WR 250 R i kawasaki KLX 250 koji početnički život čine kudikamo lakšim



Poznato je da hobi enduro vozači vrlo rano stižu do ruba svojih mogućnosti. Nikakvo čudo, jer moderni, ambiciozni sportski hard endurci i njihove radikalne postavke od vozača traže puno, često i više nego što oni mogu dati, a tu ponajprije mislimo na snagu. Ako je ima previše, užitak u vožnji prirodom osobito brzo smjenjuje proporcionalna količina stresa.
Budući da hobisti i početnici to ne vole, upravo zato se kao alternativa nude ova dva endura - yamaha WR 250 R i kawasaki KLX 250.

Pravim će se početnicima posebice sviđati KLX. U usporedbi s yamahom djeluje užim, a sjedalo je postavljeno 40 mm niže, dakle na točno 900 mm. Uz to, ergonomija je osjetno manje orijentirana na sport nego kod yamahe, a sjedalo ne djeluje tako spartanskim. Iako, vozač će nakon sat vremena vožnje, baš kao i na yamahi, početi voziti u stojećem položaju.

Čelični okvir sprijeda nosi vilicu upside-down promjera 43 mm koja je podesiva u parametru kompresije, dok je straga učvršćena dvostruka, klasična aluminijska vilica. Isto tako, ovjes je podešen iznimno mekano, što će vlasnici kawe cijeniti tijekom povremenih izleta na makadam ili teren. No, samo do onog trenutka kada vozač pojača tempo jer tada stražnji monoamortizer dolazi do limita.
Za teren dakle postoje i bolji motocikli, primjerice yamaha WR 250 R. Ponajprije, njezin je hod od 270 mm - 15 mm (sprijeda), odnosno 30 mm (straga) - duži od kawasakijevog što mu dakako priskrbljuje bolje terenske sposobnosti. S druge strane, podešenje prednje vilice upside-down te stražnjeg monoamortizera je bogatije, a i osjetno tvrđe. Okvir je slične konstrukcije kao i na kawasakiju, no s jednom bitnom razlikom - izrađen je od aluminija, a ne od čelika.

   
 Kawasaki je koncepcijski dijete iz 90-ih.
Okvir je čelični, motor je slabašan,
ergonomija turistička,
a ovjes mekan
Yamahin jednocilindraš (desno) razvija
devet KS više od kawasakijevog!
U višim je režimima razlika osjetna,
a u potrošnji gotovo da je i nema

Posljednja krucijalna razlika je dakako motor. Naime, na papiru postoje sličnosti, no u praksi su razlike evidentne. Krenimo od papira. Oba single motora „dišu“ pomoću četiri ventila u glavi koje pokreću dvije bregaste osovine. Smjesu goriva i zraka kod kawasakija priprema ubrizgavanje promjera 34 mm, dok je kod yamahe 38 mm. Yamahin ispušni sustav je pak izrađen od običnog čelika, dok je kawasakijev izrađen kvalitetnije - od nehrđajućeg.

Nadalje, oba motora snagu do stražnjeg kotača prenose preko šestobrzinskog mjenjača. KLX-ov motor ima hod od 61,2 mm dok je yamahin postavljen na 53,6 mm. Stoga kraći hod yamahi omogućuje veseliju vrtnju agregata, te u konačnici i osjetno veću snagu, a kawasaki u toj kategoriji jednostavno ne može parirati. U prilog tome govore i same brojke: kawasakijeve 22 KS pri 7700 o/min, naspram yamahine 31 na 10.000 o/min. Međutim, razlike u okretnom momentu nisu tako primjetne: „zelenih“ 21 Nm pri 7000 o/min protiv „plavih“ 24 Nm pri 8000 o/min.

1/3 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/3

Motorevija vam preporu�a!

I vaš oglas može biti ovdje!





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R