Povijest modela
Početkom 90-ih oko 13 posto ukupnog tržišta motocikala držali su custom modeli. Među prodanim primjercima dominirao je yamahin XV 535 virago koji je zbog svoje jednostavnosti održavanja, te niske početne cijene vrlo brzo pronašao put do mnogih nezahtjevnih ljubitelja ove klase.
Iako se nije isticao pozamašnim dimenzijama i korpulentnom figurom, njegove performanse bile su i više nego solidne. V2 motor tiskao je 46 KS, što je bilo dovoljno za krajnju brzinu od preko 160 km/h – puno više ne postižu niti obujmom gotovo dvostruko jači customi. Pridodate li tome i skromnu potrošnju koja je u većini slučajeva bila ispod pet litara jasno je da je robusni zračnjak vrlo brzo stekao kultni status.
Ono što se tijekom svih godina iskristaliziralo kao velika viragova prednost je kardanski završni prijenos. Nije se pretjerano kvario, te je stražnji žbičani kotač držao čistim i sjajnim. Kao nedostatke vlasnici navode izuzetno neudobno i tvrdo sjedalo za suputnika, te premekane i slabe kočnice.
|
Yamaha Virago 535 (1988.) |
|
|
|
Yamaha Virago 535 (1991.) |
|
No, i uz to virago pruža vožnju bez stresa, i to podjednako vozačima početnicima muškog ili ženskog roda. Njegovo nisko sjedalo omogućuje oslanjanje s obje noge na podlogu, a upravljivost i okretanje na cesti ne bi trebali biti nikakav problem zahvaljujući velikom zakretnom kutu upravljača. Od 1987. do 1989. virago 535 imao je ugrađen spremnik goriva od svega 8,6 litara (rezerva 2 litre), da bi se ovaj nedostatak ispravio već 1990. kada je proširen na prihvatljivih 13,5 litara (rezerva (2,5 litara). Servisni intervali su svakih 6.000 km, i ne bi trebali predstavljati ozbiljniji izdatak za bilo čiji novčanik.
Internet
U hrvatskoj postoji klub ljubitelja vlasnika viraga (Virago Owners Cluc) na kojem možete saznati vrlo korisne informacije o ovom modelu – www.voc-zagreb.hr
Stanje na tržištu
Virago 535 školski je primjer isplativosti kupnje custom motocikla.
Zašto? Prolaze godine, kilometri se nižu, mijenjaju se modeli a on košta
– uvijek isto. Cijene u pravilu osciliraju jako malo, a u prvom redu
ovise o generalnom stanju motocikla te dodatnoj opremi. Primjerci iz
90-ih kreću se od 15.000 do 23.000 kuna, dok ćete za primjerke iz 2000.
do 2002. morati platiti i preko 30.000 kuna.
Mjerenja
Najviša brzina 163 km/h
Ubrzanje
0-100 km/h 7 s
Potrošnja
Od 4,8 do 6,5 litara/100 km