Motorevija
PRETRAGA
2022-03-22 , Autor: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Po pitanju pogona i okvira ništa se nije promijenilo, ali je infotainment znatno napredniji


Prošlo je malo više od dvije godine otkako je Yamaha revidirala svoj top-model u ponudi skutera i prilagodila ga normi Euro 5. U Valenciji nam je pod novim sloganom 'Straight to the Max' pak Yamaha predstavila iduću generaciju T-Maxa, onu pod rednim brojem osam. Promjene nisu uzrokovane poboljšanjem dinamike vožnje, jer ona je ionako već bila na vrlo visokoj razini. No, kada je u pitanju digitalno umrežavanje, ono između pametnih telefona i skutera, T-Max je kaskao za trendovima. A kupci, kako i sam slogan govori, od Maxa žele maksimum, pa čak i više od toga.
 
 

Da, po pitanju pogona i okvira ništa se nije promijenilo, dok je prednji ovjes tek kozmetički dotjeran po pitanju tvrdoće upijanja. Paralelni twin obujma 562 ccm razvija 48 KS pri 7500 o/min te vrlo pristojan okretni moment od gotovo 56 Nm pri 5250 o/min. Isti se do stražnjeg kotača prenosi putem CVT-mjenjača i zupčastog remena. Vrlo uglađen i fluidan pogon djeluje snažno te se savršeno uklapa u koncept ovoga vozila. T-Max 560 Tech Max (bogatiji paket opreme) na semaforu se ispucava s mjesta poput kamenčića iz praćke, posebno onda kada je odabran sportski mod vožnje.
 
 

S druge strane, u Iwati su malo poradili na ergonomiji te Maxu podarili dodatanu dozu moto-štiha. Naime, upravljač je pomjeren prema naprijed i postavljen niže, zbog čega vozač jasnije osjeća što se događa na prednjem kotaču. Prostor za stopala je sada izdašniji (prije skučen) a sjedalo (i dalje dosta tvrdo) ima podesivu lumbalnu potporu. U konačnici sve ovo trebalo je rezultirati još aktivnijim iskustvom vožnje, u što smo se na našoj testnoj ruti od gotovo 200 km na kraju i uvjerili.
 

T-Maxom se upravlja neutralno i lako zahvaljujući 15-inčnim kotačima koji su u međuvremenu postali i nešto lakši primjenom tehnologije poznate kao 'spin-forged'. Pogađate, i ovo je element karakterističan za svijet motociklizma. Bridgestoneove gume SC2 su sprijeda u dimenziji 120/70-15 a straga 160/60-15. Tijekom naše testne vožnje po jakoj kiši i temperaturama ispod 10 stupnjeva Celzijevih (da, i to se može iskustiti na jugu Španjolske) nudile su dobro prianjanje i stabilnost.
 
 

T-Maxov balans je i dalje vrlo dobar, prije svega zahvaljujući paralelnom twinu čiji je centar težišta nizak te konstrukcijski povoljan (pomjeren prema naprijed). Skuter se glatko i brzo obara u nagib a iz njega se izlazi s minimalnim impulsom i uz otvoreni gas. Kontrola proklizavanja (može se isključiti) osigurava dobar osjećaj sigurnosti koji ne ometa sportski stil vožnje, čak i kada je podloga mokra. Baš kao i ABS i dalje ne radi ovisno o kutu nagiba – ako baš idemo 'Straight to the Max'.
 

Osim navedenih poboljšanja, Yamaha se zaista posvećeno pozabavila kokpitom, navigacijom, digitalnim izbornikom i umrežavanjem. TFT instrumenti veličine sedam inča zamijenili su dva okrugla brojača s LCD-ekranom u sredini. Moderni, pregledni i u boji – kakvi i trebaju biti - mogu se čitati bez odsjaja u svim uvjetima vožnje (na dnevnom svjetlu i u mraku). Nakon što ste uparili svoj pameteni telefon sa sustavom, on će se svaki puta automatski povezivati čim sjednete za upravljač skutera. Naravno, pametni ključ uvijek treba ostati u džepu vaše jakne ili ga možete odložiti u pretinac u štitu koji je vodonepropusan (provjereno). Uz pretplatu na Garmin, navigacija s vašeg pametnog telefona 'zrcali' se izravno na TFT-zaslonu. Međutim, besplatne usluge kao što su Google Maps ili Apple Maps nisu podržane od strane sustava. Svim funkcijama možete upravljati u dobro strukturiranom izborniku pomoću joysticka na lijevoj strani upravljača, čak i tijekom vožnje.
 
 

Verzija Tech Max, koju smo isprobali na prezentaciji u Valenciji, u serijskoj opremi uključuje grijane ručice (u tri stupnja plus individualna podešenja) i sjedalo kao i električno podešavanje visine vjetrobrana. Na baznom modelu ovi komforni dodaci nisu uključeni, baš kao i tempomat te mogućnost podešavanja stražnjeg amortizera u prednapregnutosti opruge.


Ako ćete se voditi Yamahinom krilaticom i odabrati 'maksimum', tada će vas to koštati 118.900 kuna (cijena za gotovinu). U protivnom, bazna će vas izvedba koštati 16 tisuća manje tj. 102.900 kuna.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R