Test | Yamaha T-Max 560 (2022): Prva iskustva
Po pitanju pogona i okvira ništa se nije promijenilo, ali je infotainment znatno napredniji
Prošlo je malo više od dvije godine otkako je Yamaha revidirala svoj top-model u ponudi skutera i prilagodila ga normi Euro 5. U Valenciji nam je pod novim sloganom 'Straight to the Max' pak Yamaha predstavila iduću generaciju T-Maxa, onu pod rednim brojem osam. Promjene nisu uzrokovane poboljšanjem dinamike vožnje, jer ona je ionako već bila na vrlo visokoj razini. No, kada je u pitanju digitalno umrežavanje, ono između pametnih telefona i skutera, T-Max je kaskao za trendovima. A kupci, kako i sam slogan govori, od Maxa žele maksimum, pa čak i više od toga.
Da, po pitanju pogona i okvira ništa se nije promijenilo, dok je prednji ovjes tek kozmetički dotjeran po pitanju tvrdoće upijanja. Paralelni twin obujma 562 ccm razvija 48 KS pri 7500 o/min te vrlo pristojan okretni moment od gotovo 56 Nm pri 5250 o/min. Isti se do stražnjeg kotača prenosi putem CVT-mjenjača i zupčastog remena. Vrlo uglađen i fluidan pogon djeluje snažno te se savršeno uklapa u koncept ovoga vozila. T-Max 560 Tech Max (bogatiji paket opreme) na semaforu se ispucava s mjesta poput kamenčića iz praćke, posebno onda kada je odabran sportski mod vožnje.
S druge strane, u Iwati su malo poradili na ergonomiji te Maxu podarili dodatanu dozu moto-štiha. Naime, upravljač je pomjeren prema naprijed i postavljen niže, zbog čega vozač jasnije osjeća što se događa na prednjem kotaču. Prostor za stopala je sada izdašniji (prije skučen) a sjedalo (i dalje dosta tvrdo) ima podesivu lumbalnu potporu. U konačnici sve ovo trebalo je rezultirati još aktivnijim iskustvom vožnje, u što smo se na našoj testnoj ruti od gotovo 200 km na kraju i uvjerili.
T-Maxom se upravlja neutralno i lako zahvaljujući 15-inčnim kotačima koji su u međuvremenu postali i nešto lakši primjenom tehnologije poznate kao 'spin-forged'. Pogađate, i ovo je element karakterističan za svijet motociklizma. Bridgestoneove gume SC2 su sprijeda u dimenziji 120/70-15 a straga 160/60-15. Tijekom naše testne vožnje po jakoj kiši i temperaturama ispod 10 stupnjeva Celzijevih (da, i to se može iskustiti na jugu Španjolske) nudile su dobro prianjanje i stabilnost.
T-Maxov balans je i dalje vrlo dobar, prije svega zahvaljujući paralelnom twinu čiji je centar težišta nizak te konstrukcijski povoljan (pomjeren prema naprijed). Skuter se glatko i brzo obara u nagib a iz njega se izlazi s minimalnim impulsom i uz otvoreni gas. Kontrola proklizavanja (može se isključiti) osigurava dobar osjećaj sigurnosti koji ne ometa sportski stil vožnje, čak i kada je podloga mokra. Baš kao i ABS i dalje ne radi ovisno o kutu nagiba – ako baš idemo 'Straight to the Max'.
Osim navedenih poboljšanja, Yamaha se zaista posvećeno pozabavila kokpitom, navigacijom, digitalnim izbornikom i umrežavanjem. TFT instrumenti veličine sedam inča zamijenili su dva okrugla brojača s LCD-ekranom u sredini. Moderni, pregledni i u boji – kakvi i trebaju biti - mogu se čitati bez odsjaja u svim uvjetima vožnje (na dnevnom svjetlu i u mraku). Nakon što ste uparili svoj pameteni telefon sa sustavom, on će se svaki puta automatski povezivati čim sjednete za upravljač skutera. Naravno, pametni ključ uvijek treba ostati u džepu vaše jakne ili ga možete odložiti u pretinac u štitu koji je vodonepropusan (provjereno). Uz pretplatu na Garmin, navigacija s vašeg pametnog telefona 'zrcali' se izravno na TFT-zaslonu. Međutim, besplatne usluge kao što su Google Maps ili Apple Maps nisu podržane od strane sustava. Svim funkcijama možete upravljati u dobro strukturiranom izborniku pomoću joysticka na lijevoj strani upravljača, čak i tijekom vožnje.
Verzija Tech Max, koju smo isprobali na prezentaciji u Valenciji, u serijskoj opremi uključuje grijane ručice (u tri stupnja plus individualna podešenja) i sjedalo kao i električno podešavanje visine vjetrobrana. Na baznom modelu ovi komforni dodaci nisu uključeni, baš kao i tempomat te mogućnost podešavanja stražnjeg amortizera u prednapregnutosti opruge.
Ako ćete se voditi Yamahinom krilaticom i odabrati 'maksimum', tada će vas to koštati 118.900 kuna (cijena za gotovinu). U protivnom, bazna će vas izvedba koštati 16 tisuća manje tj. 102.900 kuna.
Zajednica | Komentari