Motorevija
PRETRAGA
2023-07-29 , Autor: Ante Radić, Slike: Yamaha
Bookmark and Share

Supersportaš s motorom obujma osmine litre isprobali smo na cestama Barcelone, ali i obližnoj karting stazi Vendrell



Yamahu R125 isprobali smo u njenom prirodnom okruženju. Ujutro smo se malo češkali po glavi i pitali što ćemo raditi na trkaćoj stazi s 15 KS, no prekrasan sunčan dan i temperatura zraka oko 20 stupnjeva Celzijevih bili su savršena uvertira za vožnju do karting centra Vendrell, udaljenog 35 km od Barcelone. Kožni kombinezon se podrazumijeva, pa da vidimo kakve užitke može pružiti ovaj 'malokalibarski trackweapon'.

 

Već nakon tri kruga zagrijavanja kutevi usana krenuli su prema gore, jer velika sloboda nagiba i tehnički vrlo zahtjevna staza sa zatvorenim zavojima brzo nas je uvukla u MotoGP film. Yamaha R125 je motocikl punopravne veličine (iz daljine ga je lako zamijeniti za R7) na kojem se vozači visine do 185 cm neće osjećati skučeno. Čak naprotiv, jer pokretljivost tijela naprijed-nazad i lijevo-desno omogućuje pravu igru s motociklom koji se zbog suzdržane mase od 140 kg prebacuje lako poput pljeskavice na roštilju.

 

Želite li ponijeti što više brzine kroz svaki zavoj, a nema drugog načina za biti brz s 15 KS, primorani ste voziti modernim stilom 'hang-off'. Motor je većinu vremena u drugom stupnju prijenosa, tek povremeno ubacujemo u treći na duljim ravnicama nakon kojih je potrebno kočiti duboko u zavoj. Prednji disk od 292 mm i radijalna četveroklipna kliješta pokazali su se dostatnim i u ovim izazovnim uvjetima.

 

Teško da bi itko poželio više povratnih informacija, a visoku razinu gripa pružile su sasvim civilne gume Michelin Pilot Street koje nam nisu priredile neugodna iznenađenja ni tijekom kočenja u nagibu. Malo je reći da se nakon sesije od 20 minuta osjećamo kao da smo izašli iz teretane, zadihani i rumenog lica. Lijep je to trening, kako za kondiciju, tako i motoričke sposobnosti, pa s modelom R125 uopće ne treba zazirati od povremenih izleta na trkaće staze karting tipa, poput našeg Marofa. Eh da, R125 ima i pripremu za ugradnju quickshiftera, pa tko voli, nek' izvoli.




Iako su 125-ice prvenstveno namijenjene mlađim vozačima, oni stariji s manje iskustva također su ciljana skupina. U smislu gradske svakodnevice teško da vam treba nešto snažnije, jer u takvim uvjetima u prvi plan dolazi lakoća upravljanja i agilnost, za manevriranje na uskim prostorima, provlačenje između kolona automobila i slično.

 

Troškovi održavanja su minimalni jer u motor ide svega jedna litra ulja, a čak i da 'pokvarite' tvornički deklariranu potrošnju od 2,1 l/100 km za 50 posto, opet ćete zaboraviti kad ste posljednji put natočili spremnik goriva od 10 litara do čepa. Oni ambiciozniji nakon godinu-dvije stažiranja zasigurno će poželjeti otići stepenicu više na modele MT-03 ili R3, odnosno MT-07 ili R7, ovisno o vlastitim preferencijama.

 

A netko će na kraju završiti na modelu R1, jer to i jest osnovni zadatak Yamahinog supersportaša s motorom osmerostruko manjeg obujma. Upravo to je peti element, ključan za opstanak moto-populacije.

TEHNIČKI PODACI

Motor
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, jednocilindarski, jedna bregasta u glavi, 4 ventila, klasičan karter, ubrizgavanje goriva, regulirani katalizator, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, šest stupnjeva prijenosa, pogonski lanac o-ring
Promjer x hod 52,0 x 58,7 mm
Obujam 125 ccm
Snaga 15 KS (11 kW) pri 10.000 o/min
Okretni moment 11,5 Nm pri 8000 o/min

Okvir, ovjes, kočnice
Čelični okvir Deltabox, prednja upside-down vilica promjera 41 mm, aluminijska stražnja vilica, središnje postavljen amortizer, sprijeda disk promjera 292 mm i radijalna četveroklipna kliješta, straga disk promjera 220 mm, ABS, kontrola trakcije
Gume 100/80-17, 140/70-17
Serijske gume Michelin Pilot Street

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1325 mm, kut glave okvira 64 stupnja, predtrag 95 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 130/110 mm, visina sjedala 810 mm, masa sa svim tekućinama 140 kg, spremnik goriva 10 l
Garancija: dvije godine
Boje: Tech Black, Icon Blue
Cijena R125: 6.299 eura (47.459 kn)





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R