Test | Yamaha R125 (2023): MotoGP u maloj bočici
Supersportaš s motorom obujma osmine litre isprobali smo na cestama Barcelone, ali i obližnoj karting stazi Vendrell
Yamahu R125 isprobali smo u njenom prirodnom okruženju. Ujutro smo se malo češkali po glavi i pitali što ćemo raditi na trkaćoj stazi s 15 KS, no prekrasan sunčan dan i temperatura zraka oko 20 stupnjeva Celzijevih bili su savršena uvertira za vožnju do karting centra Vendrell, udaljenog 35 km od Barcelone. Kožni kombinezon se podrazumijeva, pa da vidimo kakve užitke može pružiti ovaj 'malokalibarski trackweapon'.
Već nakon tri kruga zagrijavanja kutevi usana krenuli su prema gore, jer velika sloboda nagiba i tehnički vrlo zahtjevna staza sa zatvorenim zavojima brzo nas je uvukla u MotoGP film. Yamaha R125 je motocikl punopravne veličine (iz daljine ga je lako zamijeniti za R7) na kojem se vozači visine do 185 cm neće osjećati skučeno. Čak naprotiv, jer pokretljivost tijela naprijed-nazad i lijevo-desno omogućuje pravu igru s motociklom koji se zbog suzdržane mase od 140 kg prebacuje lako poput pljeskavice na roštilju.
Želite li ponijeti što više brzine kroz svaki zavoj, a nema drugog načina za biti brz s 15 KS, primorani ste voziti modernim stilom 'hang-off'. Motor je većinu vremena u drugom stupnju prijenosa, tek povremeno ubacujemo u treći na duljim ravnicama nakon kojih je potrebno kočiti duboko u zavoj. Prednji disk od 292 mm i radijalna četveroklipna kliješta pokazali su se dostatnim i u ovim izazovnim uvjetima.
Teško da bi itko poželio više povratnih informacija, a visoku razinu gripa pružile su sasvim civilne gume Michelin Pilot Street koje nam nisu priredile neugodna iznenađenja ni tijekom kočenja u nagibu. Malo je reći da se nakon sesije od 20 minuta osjećamo kao da smo izašli iz teretane, zadihani i rumenog lica. Lijep je to trening, kako za kondiciju, tako i motoričke sposobnosti, pa s modelom R125 uopće ne treba zazirati od povremenih izleta na trkaće staze karting tipa, poput našeg Marofa. Eh da, R125 ima i pripremu za ugradnju quickshiftera, pa tko voli, nek' izvoli.
Iako su 125-ice prvenstveno namijenjene mlađim vozačima, oni stariji s manje iskustva također su ciljana skupina. U smislu gradske svakodnevice teško da vam treba nešto snažnije, jer u takvim uvjetima u prvi plan dolazi lakoća upravljanja i agilnost, za manevriranje na uskim prostorima, provlačenje između kolona automobila i slično.
Troškovi održavanja su minimalni jer u motor ide svega jedna litra ulja, a čak i da 'pokvarite' tvornički deklariranu potrošnju od 2,1 l/100 km za 50 posto, opet ćete zaboraviti kad ste posljednji put natočili spremnik goriva od 10 litara do čepa. Oni ambiciozniji nakon godinu-dvije stažiranja zasigurno će poželjeti otići stepenicu više na modele MT-03 ili R3, odnosno MT-07 ili R7, ovisno o vlastitim preferencijama.
A netko će na kraju završiti na modelu R1, jer to i jest osnovni zadatak Yamahinog supersportaša s motorom osmerostruko manjeg obujma. Upravo to je peti element, ključan za opstanak moto-populacije.
TEHNIČKI PODACI
Motor
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, jednocilindarski, jedna bregasta u glavi, 4 ventila, klasičan karter, ubrizgavanje goriva, regulirani katalizator, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, šest stupnjeva prijenosa, pogonski lanac o-ring
Promjer x hod 52,0 x 58,7 mm
Obujam 125 ccm
Snaga 15 KS (11 kW) pri 10.000 o/min
Okretni moment 11,5 Nm pri 8000 o/min
Okvir, ovjes, kočnice
Čelični okvir Deltabox, prednja upside-down vilica promjera 41 mm, aluminijska stražnja vilica, središnje postavljen amortizer, sprijeda disk promjera 292 mm i radijalna četveroklipna kliješta, straga disk promjera 220 mm, ABS, kontrola trakcije
Gume 100/80-17, 140/70-17
Serijske gume Michelin Pilot Street
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1325 mm, kut glave okvira 64 stupnja, predtrag 95 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 130/110 mm, visina sjedala 810 mm, masa sa svim tekućinama 140 kg, spremnik goriva 10 l
Garancija: dvije godine
Boje: Tech Black, Icon Blue
Cijena R125: 6.299 eura (47.459 kn)
Zajednica | Komentari