Test | Yamaha Nmax 155: Zalogaj više
U odnosu na Nmax 125, izvedenica od 155 ccm traži simboličnih 1500 kn
doplate, a zauzvrat nudi žustrija ubrzanja te višu maksimalnu brzinu
U Hrvatskoj, variomatske 125-ice nisu pretjerano zastupljene na tržištu. Glavni razlog - ne može ih se voziti s B-kategorijom, kao u pojedinim europskim zemljama. Inicijative za promjenu zakona bile su brojne, ali rezultat je izostao. Dakle, želite li upravljati 125-icom, prethodno je potrebno položiti vozački ispit kategorije A1. Ili posjedovati 'jaču' kategoriju, A2 ili A, što u većini slučajeva podrazumijeva da u garaži već imate 'veliki' motocikl. Ako je situacija takva, onda Nmax 155 može biti pravi as iz rukava, vrlo praktičan i agilan skuter za gradske zadatke.
Posljednjih godina, dvaput smo se družili s modelom Nmax 125 te pritom dobro upoznali njegove kvalitete. Stoji na kotačima promjera 13 cola pa je vrlo okretan u gužvama, dovoljno je prostran i za vožnju udvoje, a sviđa nam se i što njeguje GT-filozofiju s dugom podnicom koja omogućuje ispružen položaj nogu. Ukratko, pravi mali gran-tourismo, koji s motorom od 155 ccm nudi dodatni potencijal za prigradsku vožnju.
Za razliku od Nmaxa 125, ovdje imamo punih 30 ccm više, što nije zanemariva razlika. Iz povećana obujma proizlazi i više snage, umjesto 12 KS na raspolaganju je 15 KS, a možemo spomenuti i povećanje okretnog momenta od tri Nm, i to na 1250 okretaja ranije. Prevedeno u praksi, to znači žustrija ubrzanja iz mjesta, bolja međuubrzanja te višu krajnju brzinu. Na obilaznici smo uspjeli, uz malo strpljenja, postići 121 km/h prema digitalnom brzinomjeru, a sjećamo se da je Nmax 125 'jedva' uspio ispisati 109 km/h. To je ta razlika, s time da Nmax 155 ležernije održava putnu brzinu od okruglih 100 km/h te prema potrebi može odraditi kraću dionicu autocestom. Isto tako, Nmax 155 će ležernije svladati veću uzbrdicu, što će znati cijeniti vozači u priobalju i na otocima.
U oba slučaja, motor BlueCore ima jednu, uvjetno rečeno, tehničku pikanteriju. Riječ je o varijabilnom razvodu ventila, što je tehnologija koja se dugo vremena primjenjuje u automobilskoj industriji, a tek otprije godinu-dvije sve je više susrećemo kod aktualnih sportaša te općenito motocikala visokih performansi. Stoga je lijepo znati da jedan mali Yamahin skuter prednjači u svom segmentu i po tom pitanju. No varijabilni razvod ventila ovdje je u svrsi postizanja veće učinkovitosti, pa Nmax 155 troši svega decilitar-dva više od modela 125 ccm te smo sedmodnevni test zaključili s prosjekom od 2,8 l/100 km.
Ima li Yamaha Nmax tržišnog suparnika? Malih GT-skutera i nema baš mnogo, stoga kao najizravnijeg tržišnog oponenta vidimo Hondu PCX 125 za koju treba izbrojati 24.500 kn (tisuću manje nego za Nmax 125). Model PCX 150 više ne vidimo u Hondinim cjenicima, pa je u ovoj potkategoriji Yamaha u blažoj prednosti.
TEHNIČKI PODACI
Yamaha Nmax 155
Motor
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, jednocilindarski motor, jedna bregasta osovina u glavi, četiri ventila, varijabilni razvod ventila, elektronsko ubrizgavanje goriva, prijenos CVT
Promjer x hod 58 x 58,7 mm
Obujam 155 ccm
Snaga 15 KS (11 kW) pri 8000 o/min
Okretni moment 14,4 Nm pri 6000 o/min
Okvir i ovjes
Čelični okvir, sprijeda klasična teleskopska vilica, straga oscilirajuće rame s dva amortizera
Kočnice sprijeda disk promjera 230 mm, jednoklipna kliješta, straga disk 230 mm, jednoklipna kliješta, ABS
Gume sprijeda 110/70-13, straga 130/70-13
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1350 mm, visina sjedala 765 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 100/90 mm, masa sa svim tekućinama 127 kg, spremnik goriva 6,6 litara
Garancija tri godine
Boje plava, bijela, siva
Cijena 28.410 kn (26.990 za gotovinu)
Zajednica | Komentari