Test | Yamaha MT-07 vs. MT-09
Dva nova pripadnika Yamahine obitelji MT igraju na kartu okretnog
momenta. Poslije devetke stigla je i sedmica, ali još uvijek se povlači
pitanje – koji je bolji za što?
MT-07 i MT-09 trenutni su prodajni hitovi, čak i na posrnulom hrvatskom tržištu. Toliko snage i cool-faktora ne nudi nitko osim Yamahe, barem ne za ovako diskontne iznose. Zato kupci u prodajne salone ulaze opterećeni slatkom dvojbom – koji MT pruža veću protuvrijednost za novac? Za odgovor na ovo pitanje treba nastaviti čitati dalje.
I dok sedmica nudi tipičnu ergonomiju nakeda, devetka to čini s primjesom endura. Naime, upravljač je na modelu MT-09 povišen i postavljen bliže vozaču, pa se izgubio onaj „nakedovski“ osjećaj. Trocilindarska devetka je kompaktna i uska, ali ako ju uzjašete nakon dvocilindarske sedmice, spoznat ćete da se ipak radi o odraslijem motociklu. Drugim riječima, sedmica se može učiniti poput igračke, a to potkrepljuje i skromnih 181 kg mase.
Brojke, međutim, govore da se radi o vrlo ozbiljnim igračkama, jer do 100 km/h devetka stiže za 3,3 sekunde, dok je sedmica tek pola sekunde sporija. Dramatične su razlike isplivale su na vidjelo prilikom mjerenja ubrzanja do 200 km/h – MT-09 taj posao obavlja za 11,5 sekundi, dok MT-07 traži strpljenja s izmjerenih 24,7 sekunde. Apsolutni gubitnik? Da, ali samo u oku onih koji voze utrke ubrzanja na 402 metra.
Japanski triling neminovno je brutalniji od twina! No, sve one koji traže porciju snage za svakodnevicu, vikend izlete ili putovanje na godišnji odmor – sedmica će jako dobro poslužiti. Radi se o pogonskoj jedinici obujma 690 ccm, koja ne samo da se rado vrti (crveno područje na 10.500 o/min), već kroz cijelo radno područje nudi gotovo jednaku vrijednost okretnog momenta. Začudili biste se koliko potiska nudi twin relativno malog obujma. U rasponu od 3000 do 9000 okretaja dostupno je 60 Nm okretnog momenta, a to znači da ne treba konstantno „lupati“ po mjenjaču, a primjena u svakodnevici je nenadmašna.
Twin nikada ne ostavlja dojam kao da je pod stresom, jako dobro „leži“ na gasu i zapravo se nikada ne doima neuhranjenim, unatoč relativno maloj snazi od 76 KS. I najbolje od svega – s prosječnom potrošnjom od 3,5 l/100 km izuzetno je ekonomičan.
Trocilindarski motor iz modela MT-09 puno je većeg kalibra. Ni njemu se ne može poreći ekonomičnost (4,4 l/100 km), a po pitanju dostupnosti okretnog momenta iznimno je impresivan: u rasponu od 2500 do 10.000 okretaja, uvijek je na raspolaganju 70 Nm, dok je najveća snaga od 108 KS „postavljena“ na 9700 o/min.
Ipak, u dva od tri ponuđena moda rada, trocilindraš na komandu gasa reagira vrlo oštro i naglo. Taj se vrlo direktan odaziv (mod STD i A) negativno manifestira kroz trzajeve i grube reakcije pod opterećenjem, pa najblaži, treći mod (B) zapravo nudi najprirodnije doziranje gasa. No, tada je maksimalni broj okretaja „spušten“ za 1500, a na raspolaganju je 112 deklariranih KS. Unatoč tome, B-mod je najuravnoteženiji i samim time najbolji izbor za gradsku vožnju.
Pojam „lakoća korištenja“ najbolje opisuje razliku između manjeg i većeg MT-a. I dok se sedmica predstavlja kao laka atletičarka i svaki zadatak obavlja sa smješkom na licu, devetka je oštar stroj s kojim se treba naći na istoj frekvenciji. Ista priča vrijedi i za osjećaj upravljanja – veći MT nije tako neutralan u zavojima kao manji, zahtijeva više korektivnih akcija te izraženiji counter-steering impuls na upravljaču. Spomenimo i kako harmoničnost upravljanja osjetno opada kako se gume troše.
Kod sedmice je sve mekano i udobno, motocikl je jako dobro izbalansiran, vozna je dinamika harmonična i precizna. Najkraće rečeno: ako ste u potrazi za homogenim dvokotačem, ne treba tražiti dalje. Ipak, ljubitelji trocilindarskih motora teško se odlučuju za twinove, jer su „kulturološke“ razlike ogromne. MT-09 je vrlo potentan stroj koji garantira zabavu – radi se o kombinaciji snage, okretnog momenta i agilnosti kakvu je teško postići s bilo kojom drugom konfiguracijom pogonske jedinice. Spektakularna zvučna kulisa ne može se dočarati riječima, ali kombinacija oštrine i grubog režanja nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Još da je ovjes više dorastao zadatku, MT-09 bio bi bio - stroj bez mane.
ZAKLJUČAK
Koji je, dakle, bolji – mali ili veliki MT? Kada podvučemo crtu, sedmica odnosi pobjedu. Radi se o homogenijem i bolje izbalansiranom dvokotaču, koji se jednostavnije vozi i bolji je odabir za svakodnevicu. Ima manje „mana“ nego njegov veći brat, koji je i nemalih 20-ak tisuća kuna skuplji. No, svi oni željni visokog faktora zabave i maestralne vučne sile trocilindraša, bez obzira na nedorečen ovjes i pomalo nediferentnu upravljivost, u velikom MT-u će pronaći pravog partnera.
Zajednica | Komentari