Motorevija
PRETRAGA
2014-10-20 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: fotogec.com
Bookmark and Share

Mogu li dopadljivi detalji i vrlo dobra završna obrada kompenzirati visoku cijenu?



Ime Majesty je u Yamahinom programu oduvijek bilo rezervirano za uglađene i elegantne skutere koji su se mogli pohvaliti izvrsnom završnom obradom i pouzdanošću. Ništa drukčije nije ni s novim modelom u programu - Majestyjem S. Kvaliteta materijala i određenih komponenti je na zavidnoj razini, a pojedini detalji su izvedeni vrlo zanimljivo i inovativno. U svakom slučaju, privlače pozornost.

Dobar je to početak priče za ovaj skuter, zar ne? Da, sve bi zapravo bilo u najboljem redu da tu nije cijena od 27.900 kuna, koja je točno 6000 kuna niža od trenutačne akcijske cijene X-cityja 250! Treba li uopće dalje trošiti slova i brojke na Majesty S? Treba, jer bilo bi nepravedno sve njegove kvalitete i nedostatke zaokružiti s jednom jedinom, doduše na našim prostorima možda i najvažnijom stavkom.



Majesty S vizualno silno podsjeća na uratke poput Kymca Grand Dinka - ravna i visoka podnica, nisko sjedalo, korpulentne oplate diskutabilnog izgleda, pristojan prostor pod sjedalom itd. Neki se vrlo dobro sjećaju da su upravo takvi i slični skuteri, većinom idejno zamišljeni za azijsko tržište, redovito na ovim prostorima bili predmetom osporavanja i ismijavanja.



Očito je da to ljude u Yamahi ne tangira, jer oni su odlučili upustiti se u borbu za doslovce svakog kupca. Uostalom, Yamaha to potvrđuje izjavom da su ovim modelom zaokružili ponudu gradskih skutera. Iskreno, mislimo da je već i s Xenterom bila dovoljno zaokružena, no dobro...
No, idemo vidjeti o čemu se tu konkretno radi. U čelični okvir ubačen je motor obujma 125 ccm, prvotno razvijen za Xenter, snage 12 KS. Sve je zajedno postavljeno na 13-colne kotače, a kočenje je straga i sprijeda povjereno diskovima. Kao što smo rekli, oplate su vrlo korpulentne, sprijeda i straga su LED-svjetla, a vjetrobransko staklo je montirano na četiri duguljasta vanjska nosača koji su odvojeni od maske. Ovo posljednje doduše vizualno malo narušava premium izgled, no u praksi djeluje poprilično učinkovito. Ukratko, nema uobičajenog i za skutere karakterističnog vrtloženja zraka.



Na tehničkoj se osnovi dakle nije štedjelo, sve izgleda onako kako treba biti, no kako se Majesty vozi? Recimo tako da vrlo brzo pada u nagib, što neće baš mnoge razveseliti. Ono što se mnogima, barem Europljanima, također neće sviđati jest mala udaljenost sjedala od podnice. Viši vozači će stoga biti u neprirodnom položaju, osjećat će se skučeno s visoko podignutim nogama, a već nakon desetak minuta vožnje, to će ih dobrano iritirati. Ovjes pak dobro reagira na neravnine, upija ih ravnomjerno te ne prenosi neugodne udarce na vozača, što je za jedan gradski skuter od velike važnosti.



Pogonski agregat, s obzirom na obujam i klasu, oduševljava. Variomat je podešen tako da se Majesty do brzine od 30 km/h kreće nevoljko, no potom pojuri kao furija. Na brzim avenijama se bez problema hvata brzina od 100 km/h (prema instrumentima), dok je ona najviša koju smo zabilježili 114 km/h. Majesty se u žestokom režimu vožnje, koji je poznavao ili do kraja otvoren ili zatvoren gas, nametnuo kao skroman potrošač goriva. Prosjek testa iznosio je 2,8 l/100 km, što znači da sa spremnikom goriva obujma 7,5 litara imate autonomiju i do 250 km.
Prostor pod sjedalom možemo ocijeniti kao osrednji, budući da u njega stane jet-kaciga i ponešto popratne opreme poput rukavica ili neke lake jakne od neoprena. Budući da je Yamaha postavljena na 13-colne kotače, a s obzirom što nudi konkurencija poput Honde PCX 125, očekivali smo ipak više.



Ovaj posljednji dio rečenice zapravo je i zaključak cijeloga testa. Blještavi instrumenti, fino obrađeni oslonci za noge suputnika, pomodna LED-svjetla ili pak atraktivni odabir boja katkad ne mogu biti ključna prevaga za kupnju. Prvi i osnovni uvjet je da sam proizvod ima smisla u okolini u kojoj se nalazi, a to uz ovako definiranu cijenu Majesty S nažalost nema. No tko zna, cijene se mijenjaju, a s njima sve iznova počinje dobivati i neki novi smisao.


Tehnički podaci


Motor
Tekućinom hlađeni jednocilindarski četverotaktni, jedna bregasta osovina u glavi i četiri ventila, klasičan karter, ubrizgavanje, variomat
Promjer i hod 52,0x58,7 mm
Obujam 125 ccm
Kompresija 11:1
Snaga 12 KS (8,8 kW) pri 7500 o/min
Okretni moment 11,6 Nm pri 7000 o/min

Okvir i ovjes
Čelični cjevasti, sprijeda klasična vilica, straga oscilirajuća vilica i monoamortizer
Kočnice Sprijeda disk promjera 267 mm, straga disk promjera 245 mm
Gume Sprijeda 120/70-13, straga 130/70-13

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1405 mm, dužina 2030 mm, širina 715 mm, visina 1295 mm, visina sjedala 795 mm, masa sa svim tekućinama 148 kg, spremnik goriva 7,4 litre
Garancija tri godine
Boje crna, bijela, titan-mat
Cijena 27.900 kuna






Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R