Motorevija
PRETRAGA
2011-06-17
Bookmark and Share

Povijest modela
Yamaha FZ600/FZ6/Fazer 600 - Generacije

Prodaja sportskih motocikala surov je i bezosjećajan posao. Onaj tko želi biti uspješan na pisti, mora tehnologiju svojih motocikala mijenjati što brže i efikasnije. Onaj tko je jučer bio na pole positionu, a samo nakratko „zaspao“, sutradan kreće u utrku iz posljednjeg reda.

Nije zato nimalo čudno što se mozgovi inženjera vrte na gotovo istim okretajima kao i njihove mašine, jer glavni je cilj uvijek izvući koju konjsku snagu više od konkurencije. Kasnije se postavlja smisleno pitanje - a što da radimo sa starim motorima? Sati, dani, kasnije i mjeseci ispitivanja predragocjeni su da bi se tek tako bacili u smeće, a rješenje je vrlo jednostavno i nadohvat ruke - oko snažnog motora treba sagraditi i snažan svestrani motocikl! Takav moderan motocikl zadovoljavat će godinama prohtjeve vozača allrondera, koji će itekako cijeniti sav uloženi trud.

     
 Motogalerija Yamaha FZ6 S2  Motogalerija Yamaha FZ6 S2    Motogalerija Yamaha FZ6 S2

To je priča tipična za model fazer. Njegov životni put počeo je 1998. godine, kad je Yamaha u čelični cjevasti okvir ugradila četverocilindraša iz tadašnjeg supersportaša thundercata. Ništa drukčije nije bilo ni s aktualnim modelom FZ6/fazer. Tu je za pogon poslužio agregat iz YZF-R6. No, što je s ostalim elementima? Ovjes bi se mogao najblaže nazvati nekompliciranim, položaj sjedenja ugodnim, podešenost motora orijentirana je prema nižim i srednjim režimima okretaja - sve odreda kvalitete pravog allroundera srednje klase.
Yamaha FZ6 Fazer S2

Dobar omjer kvalitete i cijene prepoznali su i hrvatski kupci, i FZ6/fazer lansirali u sam vrh najprodavanijih motocikala na našem tržištu. Sloj kupaca koji traga za takvim motociklom raznolik je - od početnika, povratnika nakon duljeg vremena, putno orijentiranih vozača, rutiniranih itd. Godine 2006. Yamaha počinje ugrađivati ABS u taj model, koji je velika pomoć svim navedenim kategorijama vozača, 2007. slijedi redizajn i izmjena u nekim detaljima.

Servise fazer najčešće posjećuje samo radi redovitih kontrola, što je možda i razlog zašto tako dobro drži cijenu kao rabljeni. Sve što morate znati prije nego što krenete u potragu za jednim od odabranih modela možete pročitati na ove četiri stranice.


Razvoj modela

1998. Model FZS 600 fazer. Počinje uspješna priča ovog motocikla. FZS 600 - supersportski pogon iz thundercata usjeda u čelični cjevasti okvir. Rezultat - vrlo upravljiv motocikl s izvrsnim kočnicama

2000. Nakon dvije godine dolazi prvi tretman. S novoizvedenim ispuhom dobivena je i mogućnost nižeg pozicioniranja oslonaca za noge suputnika. Dodatno je podignut 16 mm i stražnji dio sjedala, pa je fazer postao i ugodan motocikl za krstarenje udvoje. Spremnik goriva raste na 20 litara obujma

2002. Face-lift iz 2002. godine obuhvaća izmjenu prednje oplate i svjetala, koja su posuđena iz modela R1 iz 1998. godine. Obujam spremnika goriva raste još dvije litre, a isturenija ogledala povećavaju preglednost



2004.
Model FZ6/fazer 600 - nova dorada 600 fazera vrlo je temeljita. Agregat se presađuje iz supersportaša YZF-R6, okvir je od legure aluminija die-cast, novi su instrumenti. Užitak u vožnji ostaje isti - nekompliciran i ugodan



2004.
Kako bi fazer izgledao da mu odstranimo oplate? To su se neki pitali od samih početaka, a
Yamaha je ugodila njihovoj znatiželji. Od 2004. godine prvi put je u ponudi i potpuno gola verzija pod oznakom FZ6. Oba su modela vrlo dobro prihvaćena na svim europskim tržištima

 Motogalerija Yamaha FZ6 S2

2007.
Visok stupanj pouzdanosti, neproblematična voznost. Kozmetičke izmjene ipak su nakon dvije godine morale doći na red. Model fazer S2 dobio je novu prednju oplatu, kočne čeljusti, stražnju vilicu, sjedalo, oslonce za noge suvozača. Cijena za Hrvatsku - 60.900 kuna. U ponudi ostaje i model S1 sa 78 KS, i to u ogoljeloj (55.200 kuna) i polupokrivenoj (57.500 kuna) verziji.


     
   


Stanje na tržištu

FZ6/fazer je dostigao, a kasnije čak i prestigao prodajne kvote svog uspješnog prethodnika. Prvi put je kao alternativa ponuđena i verzija bez oplata koja se dizajnerski uvelike oslanjala na MV Agustin naked brutale, s vrlo izazovnim prednjim svjetlom. No, oko dvije trećine kupaca izabrale su verziju s oplatom, zbog svestranijeg angažmana, pogotovo na dužim turama, kad zaštita od vjetra dobro dođe.

Zbog toga je fazer i jači u cijeni kao rabljeni. Godište 2004. teško je pronaći za manje od 34.000 kuna, što je gotovo u rangu sportaša R6. Većina fazera je u vrlo solidnom stanju i uredno održavana, a nemali broj prodavača nudi uz njega i dodatnu opremu poput kofera ili zamjenske opreme.


Provjera

Novo ime, stare navike. Fazer je bio i ostao motocikl s kratkim popisom mana i nedostataka. Izmjena guma, kočnih pločica i redoviti servisi najčešći su razlog posjeta servisima. Izuzetak - defektni TPS-senzor, koji je bio razlog za povratnu akciju većih razmjera. Simptomi - povećana potrošnja goriva, dim iz ispušnog sustava, neravnomjeran rad na nižim okretajima i gašenje motora. Iako je kvar bezazlen, preporučuju se krajnji oprez i što hitnija izmjena, jer može dovesti do kapitalnih oštećenja ako se na vrijeme ne reagira. Oni koji su svoj fazer kupili kao rabljeni, i ne znaju je li prijašnji vlasnik zamijenio senzor, mogu prema broju šasije u bilo kojem ovlaštenom servisu u Hrvatskoj saznati je li to učinjeno.


Mjerenja

Najviša brzina 220 km/h

Ubrzanja 0-100 km/h 3,5 s

Elastičnost
60-100 km/h 5,2 s
100-140 km/h 6,4 s

Potrošnja 4,8-6,2 l/100 km - magistralna cesta


Zaključak

Dobar i pitom - nekad bilo, sad se spominjalo. Od 2004. godine tu je i ogoljela verzija za otpadnike željne vatrene optike. Na pouzdanost i svestranost to nije nimalo utjecalo, pa tako u paketu FZ6/fazera dobivate za privlačnu cijenu najbolji allrounder srednje klase.


Yamaha FZS 600 fazer


Stanje na tržištu

U šest godina postojanja u ponudi FZS se jako dobro ustalio na tržištu. Prva verzija dobro očuvanog FZS-a u međuvremenu je postala rijetka, a još je rjeđa kao rabljeni motocikl. Ako je i nađete, platit ćete je između 25.000 i 28.000 kuna, a izvedbu iz 2002. od 30.000 pa naviše.


Provjera

U pogledu pouzdanosti thundercatov agregat dugoročno je vrlo isplativa investicija. Ako je motocikl prešao i više od 50.000 kilometara, ne treba bježati od njega, jer uz redovito održavanje taj agregat prelazi i do 100.000 km bez većih kvarova. Motorradov test izdržljivosti na 50.000 km pokazao je slične rezultate - samo dva ventila na prvom cilindru nisu potpuno brtvili zbog nakupljene gareži ispod njih (posljedica najvjerojatnije prljavog goriva).
Serija iz 1998. i 1999. na popisu preinaka najčešće ima više vjetrobransko staklo i niže pozicionirane oslonce za noge suputnika, čime su FZS vlasnici pretvorili u putne orijentiran motocikl. Vozači nižeg rasta ugrađivali su niže sjedalo.


Zaključak

Osim uglaste optike, na FZS-u 600 rijetko da što dođe u godine. No, zato postoji verzija od 2002. godine, koja djeluje puno svježije i modernije, a ima i učinkovitija svjetla. Bez obzira na godište, FZS je motocikl koji svojim svestranim kvalitetama nikog neće razočarati.


Mjerenja
Najviša brzina 223 km/h
Ubrzanja 0-100 km/h 3,4 s

Elastičnost
60-100 km/h 5,5 s
100-140 km/h 5,6 s

Potrošnja 5-5,7 l/100 km - magistralna cesta





Yamaha FZS600 Fazer 2002 - 2004
Yamaha FZS600 Fazer 2002 - 2004

Yamaha FZS600 Fazer

�daje

Obujam: 599 cm3

Snaga: 95 k (70 KW) 11500 rpm

Okretni moment: 61,2 Nm @ 9500 rpm

Prednja kočnica: 298 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 245 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 110/70 - 17

Stražnja guma: 160/60 - 17

Obujam spremnika: 20 l

Dužina: 189 kg

Maksimalna brzina: 230 km/h

Yamaha
Yamaha FZS600 Fazer 1998. - 2001.
Yamaha FZS600 Fazer 1998. - 2001.

Yamaha FZS600 Fazer

�daje

Obujam: 599 cm3

Snaga: 95 k (70 KW) 11500 rpm

Okretni moment: 61,2 Nm @ 9500 rpm

Prednja kočnica: 298 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 245 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 110/70 - 17

Stražnja guma: 160/60 - 17

Obujam spremnika: 20 l

Dužina: 189 kg

Maksimalna brzina: 224 km/h

Yamaha
Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007-

Yamaha FZ6 / Fazer S2

�daje

Obujam: 600 cm3

Snaga: 98 k (74 KW) 12000 rpm

Okretni moment: 63,1 Nm @ 10000rpm

Prednja kočnica: 2 x 298 mm-es mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 245 mm mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 - 17

Stražnja guma: 180/55 - 17

Obujam spremnika: 19,4 l

Dužina: 180 kg

Maksimalna brzina: 235 km/h

Yamaha
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R