Motorevija
PRETRAGA
2010-04-14 , Autor: Stefan Gluck i Kristijan Tićak, Slike: Jacek Bilski
Bookmark and Share

Njezina Ahilova peta oduvijek su bili niski režimi. Stoga je Yamaha u 2010. godini odlučila reprogramirati mapu paljenja te optimizirati rad petoventilskog četverocilindraša. No, je li time otklonjen njezin glavni nedostatak?

 Motogalerija Yamaha FZ1 (2010)

Omjer uloženo-dobiveno oduvijek je bio fer. Yamaha FZ1 je od uvođenja na tržište 2006. nudila mnogo „veselja“ za iznimno pristojnu cijenu, a taj se omjer tijekom godina samo poboljšavao. Primjerice, u 2009. godini taj atraktivni naked mogli ste kupiti za 82 tisuće kuna, što je - u odnosu na godinu kada je lansirana - dvije tisuće kuna povoljnije.

I dan-danas, u konkurenciji japanskih maksi nakeda klase 1000, gotovo nitko ne nudi više konja za manje novca. Riječ je o 150 KS snažnom motoru koji je tada „iščupan“ iz sportaša R1. Uz to, za potrebe uvođenja u novu klasu smanjena je kompresija, iznova odmjeren mjenjač, „otupljeni“ su brijegovi bregastih osovina, izmijenjena mapa paljenja te je dorađeno ubrizgavanje goriva.

 Motogalerija Yamaha FZ1 (2010)
Tipično za FZ1 - ravan upravljač vrlo ugodne ergonomije

I to bi bilo to! No, novi vlasnici čudom su se čudili kada bi u trećoj ili četvrtoj brzini otvorili gas na izlasku zavoja. Dok je redni četverocilindraš u R1 supersportskim frikovima tjerao adrenalin na uši, vozači nakeda okarakterizirali su ga premlakim. Naravno, mislili su na niže i srednje režime koji bi ipak trebali biti primjereniji svakodnevici. Dakle, smanjivanje snage sa 180 na 150 KS u konačnici nije donijelo željenu preobrazbu sportaša u „fightera“.


+
ABS dostupan kao opcija
Doseg iznad 300 km
Servisni intervali svakih 10.000 km
Udoban smještaj suvozača

-
Oslonci za noge stružu prerano
Okretni moment u nižim režimima
Široko izveden spremnik goriva
Nema glavnih stajnih nožica


Također, klasični bi nedostatak petoventilskog motora u 2010. trebao ublažiti novi mapping. U stvarnom se životu, nakon naše prve vožnje tog motocikla, zapravo nije promijenilo mnogo toga. I dalje se FZ1 do 6000 o/min drži poprilično suzdržano da bi kasnije izuzetno energično nadoknadila taj nedostatak. Naime, visoki okretaji uistinu tjeraju krv na vrenje!

 Motogalerija Yamaha FZ1 (2010)

Povrh toga, subjektivan je dojam potkrijepljen i nakon mjerenja snage. Krivulje snage i okretnog momenta na modelu 2009. i 2010. gotovo kao da su „copy-paste“, s izuzetkom dijela između 7000 i 8000 o/min, gdje krivulja snage na modelu 2010. raste još strmije.



Stoga se FZ1 u vožnji ponaša kao 600-ica s golemom rezervom snage. To znači da je potreban stalan rad na mjenjaču i spojci, netipičan za tu klasu. Netipičan je i vrlo precizan i tih mjenjač što dosad na FZ1 nije bio slučaj.

Vibracije su također naslijeđe s prethodnog modela. Naime, u predjelu oslonaca za noge i na upravljaču još uvijek je prisutno sitno iritiranje koje nije eliminirano ni doradama na gumenim izolacijama.

 Motogalerija Yamaha FZ1 (2010)

Kao dobar serijski odabir pokazale su se Dunlopove gume sportmax pod oznakom D 221. Padanje u zavoj je ravnomjerno, grip siguran, a putanje precizne. Uz to, prednja vilica upside-down je - za razliku od one na prvom modelu FZ1 - podesiva po svim parametrima, dok je stražnji amortizer podesiv po tvrdoći opruge i povratu. Serijski je ovjes podešen za oštriju, sportsku vožnju te pruža dobar kompromis između komfora i izravnog osjećaja za podlogu.

 Motogalerija Yamaha FZ1 (2010)

Stoga odlučno povećavamo tempo. U trećoj brzini jurišamo nizbrdo, prilazimo zavoju, prilagođavamo brzinu, spuštamo se u nagib, a prije nego što počnemo otvarati gas, kroz zrak se lomi oštar zvuk. Pogađate, zvuk struganja metala po asfaltu. Nema sumnje, produžetak oslonaca za noge prerano dotiče podlogu te ograničava sportske gene tog motocikla, a u vožnji udvoje taj se fenomen dodatno intenzivira. Isto tako, iznenađuje smještaj suputnika koji je osjetno udobniji i komforniji no što se naslućuje pri letimičnom pogledu na mjesto gdje bi on trebao sjediti. Stoga bismo se mogli nadovezati da je izostavljanje ručica za držanje, baš kao i kukica za vezanje prtljage - nedostatak. Baš kao i glavnih stajnih oslonaca kojih na fazeru ima. No, oba motocikla za 2010. dijele jedan zajednički element - crni ispušni top kakav je Yamaha najavila i na predstojećem FZ8.





Yamaha FZ-1 (2010)

�daje

Obujam: 998 cm3

Snaga: 150 k (110,3 KW) 11000 rpm

Okretni moment: 106 Nm @ 8000rpm

Prednja kočnica: 320 mm mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 245 mm mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 - 17

Stražnja guma: 190/50 - 17

Obujam spremnika: 18 l

Dužina: 194 kg

Yamaha
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R