2010-04-14 , Autor: Stefan Gluck i Kristijan Tićak, Slike: Jacek Bilski | |
Njezina Ahilova peta oduvijek su bili niski režimi. Stoga je Yamaha u 2010. godini odlučila reprogramirati mapu paljenja te optimizirati rad petoventilskog četverocilindraša. No, je li time otklonjen njezin glavni nedostatak?
Omjer uloženo-dobiveno oduvijek je bio fer. Yamaha FZ1 je od uvođenja na tržište 2006. nudila mnogo „veselja“ za iznimno pristojnu cijenu, a taj se omjer tijekom godina samo poboljšavao. Primjerice, u 2009. godini taj atraktivni naked mogli ste kupiti za 82 tisuće kuna, što je - u odnosu na godinu kada je lansirana - dvije tisuće kuna povoljnije.
I dan-danas, u konkurenciji japanskih maksi nakeda klase 1000, gotovo nitko ne nudi više konja za manje novca. Riječ je o 150 KS snažnom motoru koji je tada „iščupan“ iz sportaša R1. Uz to, za potrebe uvođenja u novu klasu smanjena je kompresija, iznova odmjeren mjenjač, „otupljeni“ su brijegovi bregastih osovina, izmijenjena mapa paljenja te je dorađeno ubrizgavanje goriva.
Tipično za FZ1 - ravan upravljač vrlo ugodne ergonomije
I to bi bilo to! No, novi vlasnici čudom su se čudili kada bi u trećoj ili četvrtoj brzini otvorili gas na izlasku zavoja. Dok je redni četverocilindraš u R1 supersportskim frikovima tjerao adrenalin na uši, vozači nakeda okarakterizirali su ga premlakim. Naravno, mislili su na niže i srednje režime koji bi ipak trebali biti primjereniji svakodnevici. Dakle, smanjivanje snage sa 180 na 150 KS u konačnici nije donijelo željenu preobrazbu sportaša u „fightera“.
Obujam: 998 cm3
Snaga: 150 k (110,3 KW) 11000 rpm
Okretni moment: 106 Nm @ 8000rpm
Prednja kočnica: 320 mm mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Stražnja kočnica: 245 mm mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Prednja guma: 120/70 - 17
Stražnja guma: 190/50 - 17
Obujam spremnika: 18 l
Dužina: 194 kg
VIDEO Yamaha MT-09 Y-AMT: Koliko smisla ima automatik? |
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |