Test | Yamaha Fazer 8 vs. FZ1 Fazer
Povećanjem obujma „mali“ Yamahin osmaš gotovo je u repu svog snažnijeg i starijeg „litrenog“ brata. No, je li tim potezom uistinu ugrožen pater familias obitelji fazer?
Timski rad oduvijek je povezivao hrvatsku i njemačku redakciju, bilo da se radi o alpskim prijevojima ili o Jadranskoj magistrali. I uvijek smo našim njemačkim kolegama napominjali da je hrvatsku obalu u razdoblju godišnjih odmora, dakle tijekom srpnja i kolovoza, za testiranje motocikala poželjno izbjegavati.
Naime, svu silinu prometnih gužvi istarskih cesta u špici sezone osjetili smo na i vlastitoj koži, točnije prije tri godine na velikom usporednom testu tourera. No, ništa bolje nije bilo ni prošle godine kada smo maksi enduro trojac potjerali uz obalu od Šibenika pa sve do Makarske te uzduž i poprijeko kroz Velebit. Tada, u blizini Trogira, nakon što je digitalni pokazivač vanjske temperature na KTM-u adventureu očitao 42 stupnja, međusobno smo si čvrsto obećali - nikad više!
I evo nas opet! Srpanj, u jeku sezone, ispred nas kolona vozila na trajektnom pristaništu Brestova. Možda se zato sve čini kao svojevrsni deja vu! Konačni cilj je Mali Lošinj, testna flota - bijela yamaha. Pardon, dvije! I to obujma 1000 i 800 ccm. Neki bi se površni poznavatelj motocikala nakon nekoliko čašica „žestice“ dobrano preispitao ne vidi li ustvari isti motocikl u dvjema siluetama.
|
|
Naime, FZ1 fazer i novi fazer 8 nalikuju poput jednojajčanih blizanaca. Yamaha očito želi ono što već dulje vrijeme forsira cijela automobilska industrija, a to je prepoznatljiv obiteljski izgled. Doista, parkirani jedan kraj drugoga fazeri gotovo da ni u čemu ne odudaraju. Tek kada se malo bolje zagledate, primijetit ćete na osmici prednje vilice u zlatnoj boji, kao i prednje četveroklipne kočne čeljusti sa zlatnim klipićima. I zasigurno ćete primijetiti i toliko osporavani ispušni top i vjerojatno ćete se zapitati jesu li dizajneri možda imali kolektivni godišnji, ili su i oni popili koju čašicu previše?
Ipak, i uz taj gaf, fazeru 8 se ne može osporiti da u usporedbi sa starijim bratom ipak djeluje mlađe i modernije te živahnije i dinamičnije, a najočitiji primjer su prednja svjetla. Naime, iznimno su agresivna, a ne bi ih se posramila ni supersportska R6.
No, prave razlike postaju jasnijima tek kada zajašete oba motocikla i isprobate ih u vožnji. FZ1 se od starta ponaša posve drukčije. Motor započinje s radom već i na „treptaj“ pritiska tipke elektropokretača, iz ispušnog topa ispušta znatno dublje tonove, te na svaku komandu gasa reagira kudikamo agresivnije od osmice.
Ovdje može biti i vaš oglas!
Zajednica | Komentari