Povijest modela
Potkraj 90-ih zahuktala se borba u klasi sportskih skutera do 50 ccm. Piaggio i Aprilia postavili su letvicu prilično visoko, a Yamaha je odlučila čim prije parirati u tom sve perspektivnijem dijelu tržišta.
Tako je 1997. godine predstavljen prvi aerox, skuter na 13-colnim kotačima i vrlo sportski podešenim ovjesom. Dizajn je prenesen s tad aktualnog sportaša YZF 750, a skuter je podređen sportskoj vožnji. Pridalo se pažnje mogućnostima nagiba u zavoju te što boljem rasporedu težine duž cijelog vozila.
Svakodnevna upotreba tog skutera prilično je ograničena zbog povijenog položaja vozača, minimalne zaštite od vjetra i vremenskih uvjeta te nedostatka nosača prtljage. O komforu također nema govora, ni za vozača, a još manje za suvozača. Iako je aerox homologiran kao skuter s dva mjesta, stražnjeg sjedala (ako zanemarimo tanku spužvicu) zapravo ni nema.
Kao slabe točke tijekom godina iskristalizirali su se preslaba prednja vilica te prekratko sjedalo, a starije varijante tog modela (do 2000.) ubrzavaju trunku bolje od novijih. Kod modela s indikatorom temperature rashladne tekućine može se dogoditi njegova neispravnost zbog prekratkih žica. Problemi s korodiranjem auspuha riješeni su od 2004. godine, otkad se koristi nehrđajući čelik. Mlađoj klijenteli vrlo su atraktivne replike tog modela - panasonic-toyota, Rossi replika ili intercolor - koje su od normalne izvedbe bile skuplje oko 1000 kuna, a imale su vrlo atraktivnu grafiku, plinski amortizer, Paiolijevu prednju vilicu i okretomjer te dodatke od imitacije kevlara.
Tehnički podaci
Motor 2T
Obujam 49 ccm
Snaga 4,4 KS pri 6500 o/min
Kočnice sprijeda disk 190 mm, straga disk 190 mm
Gume sprijeda 130/60-13, straga 140/60-13
Masa/dopuštena nosivost 92/185 kg
Visina sjedala 810 mm
Servisni intervali svakih 6000 km
Cijena novoga 16.995 kn
Mjerenja
Najviša brzina 56 km/h
0-50 km/h 9,1 s
Prosječna potrošnja 3,9 l/100 km
Cijena rabljenih
Model do 2000. godine rijedak je u ponudi rabljenih, a sve iznad toga godišta počinje s cijenom od 5500 kuna. Zbog sklonosti mlađih vlasnika tuniranju i preinakama, dobro je pregledati cijelo vozilo prije kupnje
Savjeti
Ugradnja sjedala iz 1999. pa nadalje, kupnja replike zbog bolje opreme
+ odlične kočnice, dobra završna obrada, velike mogućnosti naginjanja u zavoju
- spartanska oprema, česta meta prerada, položaj koji svija leđa vozača