Test | Usporedni test - Sport touring gume - Čizmom uzduž i poprijeko
Naši su testovi guma oduvijek bili jedinstveni. Ovaj smo put Francusku zamijenili Italijom, sportske gume sport-tourinzima, a hondu fireblade suzukijem banditom 1250. Otkrivamo vam ključne spoznaje.
Koliku kilometražu godišnje prelazi prosječan vozač motocikla? Prema nekim europskim statistikama ta je brojka 4900 kilometara. Naravno, uvijek ima „putnika“ koji će u jednoj turi odvaliti tu cifru, ali ima i onih koji izrazito skromno okreću brojčanik prijeđenog puta na instrumentima svojih ljubimaca.
Gledajući taj prosjek, Motorradov testni tim odlučio je ove godine sa sedam aktualnih sport-touring guma - avon storm 2 ultra, bridgestone BT-023, continental road attack, dunlop roadsmart, metzeler Z6 interact, michelin pilot road 2 i pirelli angel ST - odvesti Giro d'Italiju. „Čizma“ je prevezena uzduž i poprijeko počevši od jezera Garda, Pise, Rima, Napulja pa preko Messine do Sicilije. Put prema nazad vodio je suprotnom stranom, preko Firenze, Bologne i Padove. Dakle, 4500 km u deset dana, u što je naravno uključeno i testiranje na stazi. Test je podijeljen u četiri dijela - cesta na novim gumama, potrošnja, mokra podloga te cesta s gumama nakon 4500 km. Prenosimo vam ključne impresije.
Test na cesti - nove gume
Gledajući iz „pogrešnog“ aspekta, ovaj dio testa guma mogao bi se komentirati na sljedeći način: nemaju gume problem, nego motocikli.
Na zavojitim cestama naša testna flota sastavljena od Suzukijevih bandita 1250 često je osloncima za noge i glavnim stajnim nožicama strugala po asfaltu. I u tom rizičnom trenutku gume su nudile dovoljne rezerve da bi se vozač još osjećao potpuno sigurno. Dakle, rezerve su uvijek postojale.
Sportsko-putne gume posljednjih generacija postale su vrlo sportski orijentirane, ali s jednom bitnom razlikom - puno su trajnije od sportskih.
Ni jedan od sedam pneumatika kao novi ne iskazuje neke kapitalne nedostatke, a razlika između pobjednika i „lampaša“ je samo 17 bodova.
Recimo, avon storm 2 jednako je upravljiv kao i bridgestone BT-023, metzeler Z6 interact ili pak pirelli angel ST, a glede preciznosti upravljanja čak je i ispred michelina pilota roada 2.
Kao i na prethodna dva testa, i ovaj se put raspravljalo o michelinovom brzom padanju u zavoj. Tendencija je očita, no iskusniji se vozači na to jako brzo privikavaju. Kasnije kretnje postaju uglađene i nježne, a motocikl vozi linijama prolaska nalik na one kojima idu sportaši. Nije ni čudo da takva voznost michelin vodi do najboljeg rezultata u poglavlju upravljivosti.
Drukčije je u segmentu preciznosti upravljanja i stabilnosti u nagibu, a na kraju zapravo sve ispadne stvar ukusa. Recimo i to da ni jednom od testnih vozača michelinova vozna dinamika nije smetala. Dapače, svi su o njemu pričali u superlativima.
Kako se u tome svemu snašao nasljednik BT-021? Novi Bridgestoneov BT-023 prvi je dio testa zaključio puno bolje nego prijašnja generacija. Njegovo ponašanje u vožnji je puno odmjerenije i neutralnije, što je značajan iskorak.
Zaključak
Prvi izbor za cestu je conti road attack 2, koji iza sebe ostavlja čak i veličine poput dunlopa roadsmarta i pirellija angela ST. Dominira u poglavlju upravljivosti i preciznosti, a u ostalim je kategorijama manje-više izjednačen s konkurencijom
Zajednica | Komentari