Test | Triumph Trident 660: Prva vožnja
Triumphov početni model ulazi u tržišni ring s Yamahom MT-07, Suzukijem SV 650, Kawasakijem Z 650 i Hondom CB 650 R. Ima li sve adute za uspjeh?
Ključni podaci? Snaga 81 KS, okretni moment 64 Nm, masa 189 kilograma spreman za vožnju i cijena od 65.000 kuna. Ako izuzmemo četverocilindarsku Hondu kao malo skuplji i nešto snažniji poseban slučaj, to su vrijednosti vrlo blizu ili malo iznad dvocilindarske konkurencije. Ciljana skupina? Kao što je poznato, motocikli 'niže srednje klase' (izraz je rijetko kad bio neprikladniji) privlače mladu publiku, početnike (dostupna je verzija A2), povratnike i vozače koji traže nešto jednostavno za svakodnevnu uporabu.
Uz to, uz ugodno malu masu, unatoč cjevastom čeličnom okviru, visina sjedala od 805 milimetara točno odgovara sveukupno vrlo kompaktnom izgledu Tridenta. Prijateljski se naslanja na bočni nogar i čini se pristupačnim. I skupocjenim, gotovo plemenitim. Čak i dok je na bočnom osloncu, Trident zrači kvalitetom zbog koje konkurencija treba (i mora) biti zabrinuta. Ovo također uključuje dojmljivu, čistu završnu izradu, ali iznimno jasan dizajnerski izričaj. Tako odrasla, domišljato sređena i dostojanstvena pojava, nešto je sasvim novo u klasi.
Značajke i ključne stavke - Showina upside-down vilica, lijepi okrugli TFT-instrumenti, klasično okruglo prednje svjetlo (LED-svjetla posvuda) i dobro položen upravljač te poznati čep spremnika goriva s Triumphovim logom. Sve je tu, zaista mnogo s obzirom na cijenu. Ako baš tražite, naravno, pronaći ćete dijelove u kojima se mogu utvrditi posljedice troškovnih pritisaka (primjerice, započnite s polugicom mjenjača i polugicom nožne kočnice), ali izgled Tridenta zaista je impresivan. Proizvodi se na Tajlandu, što je vrijedno spomena ponajprije jer su Triumphi s Tajlanda u pogledu kvalitete izrade dosad potpuno zadovoljili visoke standarde nametnute u Hinckleyju.
Od izgleda krećemo prema vožnji. Kao što je to uobičajeno u ovoj klasi, Tridentov vozač postavljen je u uspravan i udoban položaj. Osjećamo se savršeno integrirano na 1,72 metra i usuđujemo se predvidjeti da će se i većina vozača visokih od 1,60 do 1,80 metara osjećati isto. Sjedalo djeluje visokokvalitetno tapecirano, koljenima je ugodno, sve je ondje gdje treba biti. Pokretanje? S Triumphima prođe koji trenutak 'praznog hoda' dok ne zareži trocilindraš, ovaj puta obujma 660 kubika. Inače, njegovi korijeni ne sežu do Street Triplea već Daytone. Međutim, zbog dizajna s dužim hodom klipova, drukčijom radilicom te novim unutarnjim dijelovima, može se pouzdano govoriti o novorazvijenom motoru. Ovaj triple također ima tipičnu dinamičnu notu, zvuči prisutno, ali neupadljivo. Buka pri mirovanju iznosi 94 dB.
Ovo je motor koji će s umjerenim konstrukcijskim postavkama donijeti obilje užitka u svakodnevnoj vožnji - lagana spojka, uglađen odaziv gasa, ubrzanje bez trzaja iz najnižih okretaja. Sasvim eksplicitno - Trident je vrlo jednostavan motocikl za vožnju, ponajprije zahvaljujući vrlo linearnoj isporuci snage. Sada i s novim, poprilično čitljivim TFT-zaslonom, jer se umjesto pomalo nespretnog joysticka, za manevriranje po softveru koristi novo rješenje s četverosmjernom tipkom. S pročišćenom strukturom izbornika, funkcionira savršeno.
S druge strane, Trident putanje kroz zavoje slijedi izuzetno opušteno i kompetentno. Upravljivost i ponašanje u vožnji ovog Triplea za narod potpuno oduševljavaju. Motocikl djeluje lagano i uravnoteženo, što u kombinaciji s trocilindrašem širokog radnog područja rezultira izuzetnom upravljivošću. Treba nam samo dva zavoja i već smo stari prijatelji, nema neugodnih iznenađenja, samo pregršt užitka u vožnji.
Tridentom se upravlja neutralno, stabilno, ali fleksibilno te ne poznaje ni vijuganje ni pumpanje. S obzirom na cijenu, kvaliteta Showina ovjesa posebno iznenađuje. Kao što je to uobičajeno u ovoj klasi, straga se može podesiti samo tvrdoća opruge, no realno povrat i kompresiju ne možemo kritizirati. Udobnost je dobra, nema se tu što prigovarati. Svaka čast za to, kao i za visokokvalitetne gume Michelin Road 5 te Nissinove snažne kočnice.
Uzmemo li u obzir sve navedeno, Trident može ispuniti napredne zahtjeve. To odgovara i kada ste raspoloženi za jurnjavu, što motor može ponuditi s povećanjem broja okretaja. Iako se vibracije osjetno povećavaju nakon snažnog starta te jednako toliko u sredini posljednje trećine raspona okretaja, sviđa nam se njegova nezadrživa glad za okretajima, kao i izdržljivost u isporuci snage. U svakom slučaju, nije bilo pritužbi na loše performanse, čak ni među razmaženim novinarima naviklima na znatno brže motocikle. Naprotiv, stekli smo dojam da se svi jako zabavljaju koristeći snagu koju su imali na raspolaganju. Hoće li Trident uzeti krunu u srednjem segmentu? Pa, Yamaha će po ovom pitanju uložiti prigovor u obliku obnovljene MT-07 i ta će usporedba biti itekako uzbudljiva.
Međutim, kako sada stvari stoje, Trident ima znatno opsežniju opremu u odnosu na cjelokupno konkurentsko okruženje. Serijski postoje dva moda vožnje, kao i kontrola trakcije koja se, vezano uz njih, može isključiti što je novost u ovoj klasi. Napokon, Triumph ima opsežan popis dodatne opreme - quickshifter s automatskim međugasom, grijane ručke, sustav povezivosti za pametni telefon. Sve ove stavke su također iznimke u klasi, kao uostalom i cijeli motocikl. Trident, dobro nam došao!
Zaključak
Novi Triumph Trident, sa svojim atraktivnim dizajnom, vrhunskom završnom obradom i potentnim trocilindrašem punim karaktera, apsolutno je obogatio ponudu ove pristupačne klase motocikala. I upravljivost i funkcionalnost također dosežu visoku razinu. Međutim, prije svega, Trident nas je podsjetio na sve što možete učiniti sa samo 81 KS. Niža srednja klasa? Izbrišite 'niža' i 'srednja', ono što ostaje je zaključak ove prve vožnje...
Tehnički podaci
Motor
Tekućinom hlađeni redni trocilindraš, jedna osovina za uravnoteženje, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, čašice, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 38 mm (3x), regulirani katalizator, alternator 348 W, akumulator 12V/8 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, šest brzina, pogonski lanac O-ring
Promjer x hod 74 x 51,1 mm
Obujam 660 ccm
Kompresija 11,1:1
Snaga 81 KS (60,0 kW) pri 10.250 o/min
Okretni moment 64 Nm pri 6250 o/min
Okvir i ovjes
Čelični cjevasti okvir, prednja vilica upside-down promjera 41 mm, klasična čelična stražnja vilica, monoamortizer direktno montiran i podesiv po stlačivanju opruge
Kočnice
Sprijeda dvostruki diskovi promjera 310 mm i plivajuća čeljust s dva klipa, straga disk promjera 255 mm i čeljust s jednim klipom, kontrola trakcije, ABS
Gume i kotači
Alu-legura, 3,50 x 17, 5,50 x 17
Gume 120/70 R17, 180/55 R17
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1401 mm, kut glave okvira 65,4 stupnja, predtrag 107 mm, hod sprijeda/straga 120/134 mm, visina sjedala 805 mm, masa praznog vozila 189 kg, dopuštena ukupna masa 395 kg, spremnik goriva 14 litara
Garancija četiri godine (2 + 2)
Boje bijela, crna, crno-bijela, sivo-crvena
Cijena 65.000 kuna
Novi motor - prvi svoje vrste
Budući da se radi o rednom trocilindrašu obujma 660 ccm, mnogi će izvesti zaključak da je riječ o derivatu pogona Street Triplea. I bili bi u krivu, jer u osnovi ovaj motor vuče korijene iz Daytone 675 i prvog Street Triplea. Pogled na detalje otkriva sve. Naime, aktualna generacija motora 765 mjeri promjer i hod u iznosu od 76 i 48,5 mm. Promjer i hod na Tridentu 660 iznosi 74 mm, dok je hod 51,1 mm.
Dakle, promjer Tridentova pogona identičan je onomu nekadašnjeg 675-agregata, s time da je hod 1,2 mm kraći, no to je nadoknađeno na potpuno novoj radilici. Dakle, Tridentov motor ima veći hod no onaj na Street Tripleu, što je zapravo logično s obzirom na njegovu namjenu. Među 67 novih komponenti unutar motora broje se radilica, klipnjače, klipovi, bregaste, faze razvoda, mapping. U osnovi, može se razgovarati o potpuno novom motoru postavljenom na staru osnovu. U šumi podataka jedan je osobito važan - 90 posto najvišeg okretnog momenta dostupno je između 3600 i 9750 o/min. Riječ je o gotovo cijelom radnom području.
Zajednica | Komentari