Motorevija
PRETRAGA
2013-03-01 , Autor: Ante Radić
Bookmark and Share

Novi Tiger Sport cilja na točno određen profil vozača, koji prije svega traže neokrnjen, puristički doživljaj vožnje, dok je izostanak elektroničkih pomagala ovdje prednost, a ne mana



Kompromis je obično rješenje bez pravog rješenja, situacija kada niti jedan faktor nije zadovoljen u cijelosti. To se posebice odnosi na klasu puto orijentiranih enduro motocikala, gdje svaki od proizvođača igra na svoju, specifičnu kartu. I dok određene marke svoje motocikle pozicioniraju kao offroad, touring, funbike ili adventure modele, Triumph ima gotovo sva područja pokrivena - Triumph Explorer 1200 je grdosija za put oko svijeta, dok Tiger Sport 1050 predstavlja atletu, s isključivom orijentacijom na cestovne užitke. Dotični je temeljito tehnički osvježen, ali i stilski djeluje osjetno dopadljivije od prethodnika.



Ergonomija bi zapravo mogla biti bolja. Spremnik goriva prilično je širok, pa nepotrebno širi noge u razini koljena, a vozači višeg stasa, iznad 190 cm visine, neće se najs(p)retnije smjestiti u odnosu na upravljač. Šteta, jer takvi će trebati potražiti naknadno rješenje u vidu drugačijeg upravljača. Šteta je i što kokpit ne nudi više korisnih informacija. ABS je dio serijske opreme, ali kontrola trakcije nije dostupna, kao ni mogućnost elektronički podesivog ovjesa. U konačnici, ipak se radi o skromnije opremljenoj, jednostavnijoj inačici sportskog motocikla s uspravnim položajem sjedenja, koji nudi esencijalni užitak vožnje, potkovan rednom trocilindarskom koncepcijom, po kojoj je toliko specifičan i zarazan.



Kupci ovakvog motocikla zapravo jako dobro znaju što mogu očekivati. Ukratko, radi se o zabavnom dvokotaču čiji je glavni adut krivulja razvoja snage. Trocilindarski karakter još je snažnije izražen, jer je na raspolaganju 10 KS više u odnosu na prethodnika, a to se zaista osjeća u cijelom režimu rada. Motor uvijek spremno i neumorno vuče naprijed, čemu pridonosi i kraći završni prijenos, pa je dojam dinamike dodatno naglašen. I što je najbitnije, nigdje nema nikakve 'rupe', pa svako zavrtanje ručice gasa bespogovorno katapultira naprijed. Tri cilindra guraju tako prekrasno jednoliko!



No, dinamičke osobine ipak malo pate zbog relativno velike kilaže. Masa od 235 kg je sveprisutna, dakle, sasvim na razini prethodnika, pa je evidentno da se uštede nisu tražile na ključnim mjestima. Čak naprotiv, nova stražnja vilica nešto je teža od stare, ali u oštroj se vožnji Tiger Sport ponaša neutralno i ukrotivo. Rezultat je to unaprijeđene geometrije, kao i novih postavki ovjesa. Dobrim izborom pokazale su se i tvornički isporučene gume Pirelli Angel ST, koje brzo dolaze na radnu temperaturu, te pridonose lakom i neutralnom obrušavanju u zavoje. Zaustavna je moć odlična, Nissinove kočnice vrlo se precizno doziraju, a rad ABS-a je uglađen i ulijeva povjerenje. Velik je to korak naprijed u odnosu na prethodnika, koji je na silovitim kočenjima znao biti nestabilan.



U svakom slučaju, Tiger Sport 1050 ima svoju priču - zbog jednostavnosti gradnje i redne trocilindarske koncepcije motora, nudi esencijalni užitak sportske vožnje, pa će u njegovom sedlu ponajviše uživati puristi, koji u pravilu zaziru od danas sveprisutne elektronike i umjetnog osjećaja koji se najčešće povezuje s primanjem gasa. Inženjeri iz Hinckleyja odradili su dobar posao, gađajući točno određen tržišni podsegment. Zbog skromnije opreme, i cijena mu je jedan od glavnih aduta (nažalost ne i u Hrvatskoj), pa tko nema novca za Multistradu i slične cestovno orijentirane maksi-enduro motocikle, svakako bi trebao razmisliti o britanskoj interpretaciji sporta na visokoj nozi. Prvo čime će vas osvojiti, svakako je redna trocilindarska koncepcija. Tko ne proba, neće ni saznati o čemu je zapravo riječ.



TEHNIČKI PODACI

MOTOR
Tekućnom hlađeni, četverotaktni, redni trocilindarski, balansna osovina, dvije bregaste osovine pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, podmazivanje klasičnim karterom, ubrizgavanje 46 mm, katalizator, alternator 480 W, alumulator 12V/12 Ah, mehanički pokretana višelamelna skojka u uljnoj kupki, mjenjač šest stupnjava, završni prijenos 44:18, lancem X-ring
Provrt x hod 79,0 x 71,4 mm
Obujam 1050 cm ³
Omjer kompresije 12.0:1
Snaga 92 kW (125 KS) pri 9400/min
Okretni moment 104 Nm pri 6250/min

OKVIR I OVJES
Aluminijske grede, upside-down vilica promjera 43 mm, podesivo predopterećenje i povrat, straga aluminijska oscilirajuća ruka, centralno smješten amortizer podesiv u predopterećenju i povratu, sprijeda diskovi 320 mm, četveroklipna kliješta, straga disk 255 mm, dvoklipna kliješta, ABS.
Kotači 3.50 x 17, 5.50 x 17
Gume 120/70 ZR 17, 180/55 ZR 17

MASA I DIMENZIJE
Međuosovinski razmak 1540 mm, kut glave okvira 66.8 stupnjeva,
predtrag 90 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 140/150 mm, suha masa 235 kg, spremnik goriva 20 litara.
Garancija: dvije godine
Boje: crvena, bijela
Cijena: 120.400 kn





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R