Test | Tko je Hrvat koji je motocikl vozio na glavi nevjerojatnih 4200 metara?
Dvadesetdvogodišnji Matija Podhraški dolazi iz Kutine i profesionalni je
stunt (akrobatski) vozač. Jedini je hrvatski predstavnik na europskim i
svjetskim natjecanjima ove vrste a nedavno je pažnju naše javnosti
izazvao postavljanjem Guinnessova rekorda u vožnji motocikla na glavi u
dužini od nevjerojatnih 4200 metara. Saznali smo kako se pripremao za
ovaj podvig ali i brojne detalje iz njegove dosadašnje karijere stuntera
MR: Kako je došlo do ideje za postavljanjem ovoga rekorda?
Podhraški: Ima nas samo nekoliko u svijetu koji uopće možemo napraviti takav trik, odnosno voziti motor na glavi. Točan oblik ovoga trika sam ja izmislio prvi u svijetu, zato sam išao napraviti i službeno postavljanje. Htio sam pomaknuti granice kako bi se mogli natjecati tko će biti bolji u budućnosti.
MR: Koliko dugo se baviš moto stuntom i tko su ti uzori? S kojim si se sportovima još bavio ili se baviš?
Podhraški: Počeo sam voziti motor sa četiri godine. Od tada sam stalno ludo vozio na raznoraznim motorima i biciklima a sa 13 godina sam prvi put uhvatio ravnotežu i balans na stražnjem kotaču. Od tada je sve krenulo postepeno. U početku sam imao uzore ali s vremenom sam došao na velika natjecanja i većinu svojih uzora pobijedio. Svi najbolji vozači u svijetu su mi prijatelji. Drugim sportom se ne bavim, osim fizičkim pripremama za stunt-trening.
MR: Kakav je tvoj radni dan, kako treniraš - na dnevnoj bazi ili? Može li se profesionalno od toga živjeti?
Podhraški: U početku je moj radni dan bio klasičan kao kod svakog tinejđera ali kako je moja karijera napredovala sve više, ovo je postao ozbiljan posao od kojega se živi. Bavim se najviše marketingom na svojoj facebook stranici 'Matija Podhraski-stunt rider' koja ima preko 52.000 fanova. Također, veliki dio vremena potrošim u pripremi svih motora i go-karta sa kojima vozim šou. Inače, svaki drugi dan treniram vožnju.
MR: Koje si motocikle do sada koristio za stunt i s kojim si se najbolje "našao"? Koliko ih često uopće mjenjaš?
Podhraški: U početku sam krenuo sa skuterom, Yamahom Aerox. Nakon toga sam prešao na Kawasaki ZX-6R iz 2003. Iskreno, sa Kawasakijem sam najviše zadovoljan jer ima brutalnu snagu i odličan je za ravnotežu. Do sada sam promijenio tri motora a kako je sada kraj sezone, vrijeme je da promjenim i ove aktualne. U razgovoru sam s novim sponzorima tako da postoji mogućnost da ću u 2018. voziti aktualni Kawasaki ZX-6R i ZX-10R.
MR: Koje su prepravke tj. preinake na tvome sadašnjem motociklu?
Podhraški: Preinake za profesionalni stunt motor su 'crash cage' koji štiti mašinu od lomova, pojačani stražnji i prednji oslonci za noge, povišeni upravljač, stražnja kočnica na upravljaču (ispod spojke) i jos neke sitnice koje se podešavaju po vozačevom stilu.
MR: Kakvi su planovi za budućnost? Jesu li neki novi rekordi na vidiku?
Podhraški: Prvo moram pronaći dobre sponzore, nakon toga će sve biti lakše. Namjeravam voziti velike stunt-showove po Europi i svijetu. Što se tiče novih rekorda - uvijek ih imam u planu! Ali, u ovome trenutku ne bih htio otkriti ono što spremam – zaključuje.
Karijera:
- Šest puta prvak Hrvatske
- Prvak Bugarske na Svjetskom natjecanju za najbolji trik 2013.
- Tri puta prvak Njemačke na Europskom natjecanju među 200 vozača iz cijele Europe
- Dva puta prvak Austrije na Europskom natjecanju
- Prvak Mađarske na Europskom natjecanju
- Drugo mjesto na natjecanju u Francuskoj
- Treće mjesto na natjecanju u Italiji
- Novi europski rekord u vožnji na prednjem kotaču -165 metara sa 50 metara zaleta (2017.)
- Prvo mjesto za najbolji stunt show u Europi (2017.)
- Svjetski rekord u vožnji na glavi (4200 metara); ušao u Guinnessovu knjigu rekorda 2017.
- Ukupno 34 pehara sa europskih i svjetskih natjecanja u četiri godine karijere
Zajednica | Komentari