Test | Suzuki V-Strom 800 DE: Prva vožnja
Novi paralelni twin visokih performansi, ozbiljne off-road karakteristike, samouvjerena kombinacija boja te dobra vrijednost za uložen novac - stvari su poprilično jasne
Moglo bi se reći da je trajalo dovoljno dugo, neki će reći i predugo. Sudbinu marke koja je nekoć diktirala prodaju u Europi te bila predvodnikom trendova, u posljednjih nekoliko godina nije lako gledati. Jer iako su u Hamamatsuu uvijek iznova uspijevali sastaviti nevjerojatno uspješno zaokružene pakete, asortiman modela konstantno se smanjivao. I dugo se vremena sastojao uglavnom od 'starih vina u novim bocama', s izuzetkom kratkog i povremenog prekida s GSX-R-om 1000. Da, 'izuzetno kvalitetno staro vino', ali u konačnici - staro. Ili jezgrovitije sročeno - dva legendarna V-twina i dva ne manje poznata redna četverocilindraša trenutačno pokreću cjelokupnu Suzukijevu gamu. Pritom je najmlađi član ovog kvarteta u svom osnovnom konstrukcijskom dizajnu star gotovo 20 godina.
Potpuno novi V-Strom 800 DE trebao bi biti mnogo više od 'znaka života' odaslanog iz Japana. Za Suzuki je to velik uskličnik, i to masno otisnut. Izgledom vrlo uvjerljiv, tehnički vrhunski odrađen te s obiljem kvaliteta koje bi se mogle okarakterizirati kao 'dobra vrijednost za uložen novac'. Da, ovaj je model za Suzuki gotovo simbol toga kako su se tržišta i ukusi promijenili od vremena kada je njima gotovo usamljeno vladao.
Iako prvi potpuno novi pogonski sklop pokreće i već predstavljeni naked GSX-8S, sasvim je prikladno da svoju premijeru za javnost ima u tijelu putnog endura. Jer riječ je o poslovično svestranom motociklu koji će imati iznimno važnu ulogu na cjelokupnom europskom tržištu. Ako danas želite biti uspješni, jednostavno morate imati snažan prodajni impuls u novoformiranoj klasi 800 ccm, sve više s prednjim kotačem od 21 cola te više ili manje ozbiljnim off-road ambicijama.
Vrlo brzo postaje jasno koji je put Suzuki na V-stromu 800 odabrao. Slično velikom bratu 1050, manji 'Dual Explorer' (DE) također ima obilje off-road obilježja - gore spomenuti format kotača, grublju gumu (Dunlop Trailmax Mixtour) na žbičanim naplatcima, širok aluminijski upravljač, ekstra robustan čelični okvir koji prema straga postaje uzak kako bi vozač imao optimalan kontakt i kontrolu, plus stražnji dio okvira pričvršćen vijcima koji se u slučaju pada i oštećenja lako (i jeftinije) mijenja. Uz to, tu je i umjerena visina sjedala (855 milimetara), potpuno podesivi ovjes od Showe te, naravno, duži hod opruga. Malo duži, kao na 1050? Ne baš, nevjerojatnih 220 milimetara sprijeda i straga, više no ikad na V-stromu. Isto vrijedi i za udaljenost od tla koja također iznosi 220 milimetara.
A za one koji još uvijek nisu primijetili - oštar, agresivan izgled doslovno vrišti na fotografijama! Da, V-strom 800 DE je sve samo ne dosadan motocikl, vrlo je ozbiljna pojava, stoga na prvu čudi što se vaga na kraju zaustavila na 230 kilograma. To je čak 22 kg manje od velikog off-road 'V-Powera', ali također i 20 do 30 kilograma više od Aprilije Tuareg 660, Yamahe Ténéré 700 i Honde Transalp 750. Svi nabrojeni zapravo ocrtavaju V-stromovu 21-colnu konkurenciju.
Japanci vole isticati i konstruktivnu robusnost i osvježavajuće putne kvalitete Suzukija. Jer, usprkos svim smicalicama, naziv V-strom još uvijek prvenstveno stoji za visoku udobnost u svakodnevici i komfor na putovanjima u 2023. godini. Vjerojatno otud koji kilogram viška, a ne zbog relativno neutralnih po težini te, iznad svega, tipičnih elektroničkih značajki klase kao što su TFT-zaslon, quickshifter i kontrola proklizavanja.
Malo i o nevjerojatno kompaktnom, inovativnom in-line twinu. Hamamatsu je posebno ponosan na svoj pametni sustav upravljanja toplinom, koji je dizajniran za brzo dovođenje motora na radnu temperaturu, kao i stabilno zadržavanje na njoj. Isto tako, i na patentirani raspored kontrabalansne osovine ('Cross Balancer'), koji zauzima izuzetno malo prostora i najavljuje rat svim vrstama vibracija.
I što ćemo reći nakon prve vožnje? Operacija je uspjela. Kompaktni twin tutnji jezgrovito kako biste očekivali od ovog koncepta motora te pouzdano i linearno isporučuje snagu između nešto ispod 2000 pa sve do gotovo 10.000 o/min. Inače je pitom i uglađen. Od 7000 o/min lagano 'trne' na osloncima za noge i to je sve od mehaničkih anomalija. Spojka, mjenjač, uključujući quickshifter i odziv gasa (preporuka - mod B) najbolji su i oplemenjuju ovaj pogonski sklop u cjelini u izvrsne plodove, koji se mogu lako ubrati, posebno izvan ceste.
Kao što je bilo za očekivati na temelju ključnih podataka, manji DE penje se po planinama i dolinama dosta poletnije od rustikalne 1050-ke. Njegova je ergonomija nešto više usmjerena prema naprijed, prema upravljaču, a centar težišta postavljen je nešto niže. Dimenzije su malo kompaktnije, a motocikl se čini znatno lakšim za upravljanje. Također, pozamašan hod ovjesa u kombinaciji s njegovom baznom postavkom koja nije premekana omogućuju određenu mirnoću u pogledu terenskih sposobnosti. Sjajno odrađeno - kontrola trakcije na podešenju 'G' (Gravel), omogućuje atraktivno i kontrolirano proklizavanje stražnjeg kotača. No i ovdje je potrebna prilagodba - malo niže postavljen upravljač za vožnju u stojećem stavu.
Blagi zaokret upravljača prema gore je za vozača visokog 180 cm rezultirao čudesnom transformacijom. Kada već govorimo o čudima, jedno malo možete doživjeti kada se maknete s terena. Jer za razliku od Aprilije Tuareg i Yamahe Ténéré, na V-stromu 800 slične terenske sposobnosti nisu popraćene značajnim gubicima u svakodnevici. V-strom 800 DE se može pohvaliti s čak 200 kg nosivosti, robusno izvedenim nosačem prtljage, komfornim sjedalom, uzornom stabilnošću na pravcu, ugodnim ovjesom, i uopće ne tako oskudnom zaštitom od vjetra. I naravno, tu je već spomenuti kremasto potentni pogonski sklop.
Dakle, V-strom je ostao V-strom. I stoga manji DE na asfaltu vozi podjednako samouvjereno kao i veliki DE. Njegovi potpuno podesivi elementi ovjesa možda ne reagiraju tako elegantno, ali se zato vozi lakše i poletnije, što posebno veseli u brzim izmjeničnim zavojima. Agilan motocikl, agilna marka. U Hamamatsuu je ponovno živahno. Bilo je i vrijeme.
Zaključak
Ne, nisu to bile samo prazne riječi! Nijedan V-strom nikada nije bio terenski nastrojeniji i sposobniji. Unatoč tome, 800-tka je zadržala uobičajeno visoke kvalitete u svakodnevici te tako stvorila novi profil kompetencije u segmentu srednje klase s prednjim 21-colnim kotačem. Potencijalno je riječ o najzanimljivijem članu V-strom portfelja. I upravo stoga će skorašnja usporedba s najsličnijim cjenovnim konkurentom - Hondom Transalp 750 - biti izuzetno napeta.
TEHNIČKI PODACI
Motor
Tekućinom hlađeni paralelni twin, dvije kontrabalansne osovine, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, hidropodizači, klasični karter, ubrizgavanje 2 x 42 mm, regulirani katalizator, alternator 375 W, akumulator 12 V/8 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, šest brzina, pogonski lanac O-ring, sekundarni prijenos 50:17
Promjer x hod 84 x 70 mm
Obujam 776 ccm
Kompresija 12,8:1
Snaga 84 KS (62 kW) pri 8500 o/min
Okretni moment 78 Nm pri 6800 o/min
Okvir, ovjes, kočnice
Čelične grede, prednja vilica upside-down promjera 43 mm, podesiva po stlačivanju opruge i kompresiji, stražnja aluminijska vilica, monoamortizer s polužjem, podesiv po svim parametrima, sprijeda dvostruki diskovi promjera 310 mm i plivajuća čeljust s dva klipa, straga disk promjera 260 mm i plivajuća čeljust s jednim klipom, kontrola trakcije, ABS
Žbičane alu-felge 2,15 x 21, 4,00 x 17
Gume 90/90-21, 150/70 R17
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1570 mm, kut glave okvira 62 stupnja, predtrag 114 mm, hod sprijeda/straga 220/220 mm, visina sjedala 855 mm, suha masa 230 kg, ukupna dopuštena masa 430 kg, spremnik goriva 20 litara
Garancija dvije godine
Boje žuta, siva, crna
Cijena 12.390 eura (93.352 kn)
Zajednica | Komentari