Test | Suzuki V-Strom 1050 vs V-Strom 1050 DE: 19 ili 21 col?
Dostupan je u dvije izvedbe, s 19-colnim aluminijskim ili 21-colnim žbičanim prednjim kotačem. Marketinški trik ili ipak nešto više?
Ove godine veliki V-Strom, koji je u trenutku kada je predstavljen funkcionirao u obujmu od 1000 ccm, slavi svoju desetu godišnjicu službe. U oznaci 1050 postoji tek od posljednjeg velikog ažuriranja 2020. godine, iako je stvarni obujam njegovog originalnog V2 dosljednih 1037 ccm. Njegovi su prodajni rezultati u usporedbi sa svemoćnim BMW GS-om prilično skromni iako je riječ o osjetno povoljnijem motociklu. Da, veliki V-Strom niti po performansama i opremljenosti ne može konkurirati GS-u, no u usporedbi s ostatkom svog okruženja se snalazi prilično dobro. Suzukijev odjel za istraživanje i razvoj se dugo vremena suzdržavao od bilo kakvih izmjena.
Prvi facelift modela 1050 dogodio se tek 2023. godine, kada je prvi put predstavljena izvedba DE s 21-colnim prednjim kotačem. Do tada je Suzuki za obožavatelje žbičanih kotača i ovisnike o terenskoj vožnji u svojoj ponudi imao varijantu XT, ali s prednjim kotačem od 19 cola. Imao je križne žbice sprijeda i straga, te je bio potpuno kompatibilan s tubeless gumama. Zašto novi kotač od 21 cola ima konvencionalne žbice - te se stoga oslanja na zračnice - valjda je poznato samo u Hamamatsuu. U svakom slučaju, model XT je prošlost, DE sadašnjost.
Budući da su oba V-Stroma tehnički identična - izuzev veličine prednjeg kotača i detalja u opremi – bila je ovo izvrsna prilika da istražimo jesu li i, ako jesu, na koji način različite veličine kotača osjetne tijekom vožnje na asfaltu. Optički su pak razlike jasno vidljive čak i u trenutku kada motocikli miruju. Zbog većeg promjera kotača prednja je osovina na modelu DE viša za 23 mm, a iako upside-down vilica od 43 mm ima samo 10 mm više hoda (ukupno 170), identična mjerna točka na kljunu je viša za čak 65 mm. To se može objasniti različitim prednaprezanjem opruge u serijskoj postavci ovjesa. Krajevi upravljača na DE-modelu, koji su 40 mm širi (ukupno 940 mm), također su i 50 mm viši. Također, straga DE ima nešto veći hod ovjesa (169 umjesto 160 mm). S izmjerama 880/370 mm, visine sjedala i oslonca za noge su na DE-u 20 mm više no na izvedbi s lijevanim alu-kotačima.
Te promjene, koje se u početku ne čine osobito dramatičnima, uzrokuju značajnu promjenu u percepciji vožnje. Pod pretpostavkom da imate dovoljno duge noge da se sigurno oslonite, na DE-u se osjećate uzdignutije zahvaljujući višem i širem upravljaču. Ruke su malo razmaknute, gornji dio tijela je uspravniji, a ovakva ergonomija olakšava i vožnju u stojećem stavu. Kada već govorimo o stajanju: ako manevrirate dok sjedite na V-Stromu, stalno dolazite u sukob s osloncima za noge - više na DE-u nego na standardnoj izvedbi. A kako biste ih oba postavili na glavne stajne oslonce, potrebna vam je ne samo snaga, već i fleksibilan desni gležanj, budući da morate 'loviti' prostor između suvozačevog oslonca za nogu i bočnog oslonca.
Kao što je to već potvrđeno u našim usporednim testovima, model DE se zahvaljujući svojem tvrdom ovjesu, neutralnim voznim svojstvima i vrhunskim kočnicama na cesti snalazi jako dobro – i to bez obzira na veliki prednji kotač. A standardna inačica? Kratko i jasno – ona to može još bolje. Zbog užeg upravljača i nešto dubljeg prednjeg dijela imate osjećaj kao da ste na nakedu. Osim toga, povratne informacije s podloge su kvalitetnije i bolje. Pri brzinama do oko 70 km/h, DE je nešto lakše nagnuti iz središnjeg položaja te na prvi osjećaj djeluje malo upravljivije.
Ali čim se brzina poveća, na scenu stupaju veće žiroskopske sile 21-colne izvedbe. U brzim, izmjeničnim zavojima potrebno je primjetno više truda za promjenu kutova nagiba. Kako bismo mogli dati doista pouzdane izjave o utjecaju veličine kotača na ponašanje u vožnji, oba modela bi morala imati iste gume. Međutim, DE je bio na gumi Dunlop Trailmax Mixtour, dok je standardna inačica imala Bridgestone Battlax A41. Osim većeg promjera kotača i odgovarajućih stabilizirajućih žiroskopskih sila, DE također ima još jedan nedostatak glede upravljanja: njegov kompletan kotač teži 13,8 kg, što je oko 300 grama više. Sveukupno, računajući dodatke poput crash-barova i zaštite motora, je s 253 kg čak 11 kg teži.
Iako bi s obzirom na dinamička vozna svojstva (na cesti) i razliku u cijeni (1000 eura) standardna izvedba zapravo trebala biti bolja kupnja, većina kupaca će se na kraju ipak odlučiti za model DE. Odluka kontra razuma? Vjerojatno, no adventure silueta naprosto bolje pristaje V-Stromu. Naprosto, riječ je o trendu.
Zaključak
Kad bi kupnja motocikla bila racionalna stvar, onda bi rješenje ove dvojbe bilo vrlo jednostavno. Ako ne planirate silaziti s asfalta, standardni V-Strom 1050 je bolja kupnja - jeftiniji je, lakši i okretniji. Ali, izvedba DE sa svojim žbičanim kotačima jednostavno izgleda bolje, u duhu je klase adventure te je povrh toga dostupna u atraktivnijim kombinacijama boja. Izuzev toga, vozači/vozačice višeg rasta će se na njemu osjećati ugodnije.
Tehnički podaci
Motor
Tekućinom hlađeni V2 s cilindrima pod kutom od 90 stupnjeva, dvije bregaste osovine u glavi pokretane zupčanicima/lancem, četiri ventila po cilindru, podizači, klasičan karter, ubrizgavanje, 2 x Ø 45 mm, regulirani katalizator, alternator 490 W, akumulator 12 V/11 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana hidraulično (anti-hopping), šest brzina, pogonski lanac O-ring, sekundarni prijenos 45:17
Promjer x hod 100,0 x 66,0 mm
Obujam 1037 cm³
Kompresija 11,5:1
Snaga 107 KS (79 kW) pri 8500 o/min
Okretni moment 100 Nm pri 6000 o/min
Statična buka 88 dB(A)
Okvir, ovjes, kočnice
Dvostruke aluminijske grede, prednja vilica upside-down, Ø 43 mm, podesiva po stlačivanju opruge, povratu i kompresiji, aluminijska stražnja vilica, monoamortizer s polužjem, podesiv po stlačivanju opruge i povratu, sprijeda dvostruki diskovi Ø 310 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk Ø 260 mm i plivajuća čeljust s jednim klipom, kontrola trakcije, ABS za zavoje
Alu-legura, 2.50 x 19; 4.00 x 17 [žbičani alu-kotači, 2.15 x 21; 4.00 x 17]
Gume 110/80 R 19; 150/70 R 17 [90/90-21; 150/70 R 17]
Serijske gume Bridgestone A41 'f' [Dunlop Trailmax Mixtour 'm']
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1555 [1595] mm, kut glave okvira 64,5 [62,5] stupnjeva, predtrag 109 [126] mm, hod sprijeda/straga 160/160 [170/169] mm, visina sjedala* 860 [880] mm, masa sa svim tekućinama* 242 [253] kg, dopuštena nosivost* 198 [197] kg, spremnik goriva 20,0 litara
Garancija dvije godine
Servisni intervali svakih 12.000 km
Boje plava, siva, crna [žuta/siva, plava/bijela, crna]
Cijena 15.990 [16.990] eura
Zajednica | Komentari