Motorevija
PRETRAGA
2011-08-19
Bookmark and Share

Povijest modela
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa

Hayabusa. Pri spomenu tog imena u glavi se odmah stvara slika rušenja brzinskog rekorda. Naime, japanski je supersonični projektil potaknuo velike rasprave treba li običnim smrtnicima pružiti privilegiju probijanja brzinske barijere od 300 km/h. Prometni stručnjaci su upozoravali na opasnosti koje taj ili slični motocikli donose sa sobom, i na kraju je odlučeno - brzina će se po budućem „gospodskom sporazumu“ ograničiti na 295 km/h. Da, ipak se 300 km/h doima znatno opasnijim nego „dvjesto i nešto“.


   
     

 

No, hayabusa je pobrala i mnoštvo pohvala. Primjerice, na račun stabilnosti na pravcu i ultrasnažnog motora s obiljem iskoristive snage i momenta. Doziranje kočnica slovi kao loše, baš kao i mjenjač koji s vremenom postaje sve tvrđim i nepreciznijim. Oni koji se upuste u avanturu zvanu hayabusa u okviru putne priče, trebaju znati da taj motocikl slovi kao pravi „žderač“ guma. U prosjeku ni jedan sportski pneumatik ne traje duže od pet tisuća kilometara.


Provjera



Pri kupnji rabljene hayabuse važno je utvrditi je li motocikl služio za brzo putovanje ili za dokazivanje muškosti na lokalnim moto susretima. Ono što mu ponajviše šteti je „pjevanje“ na mjestu i pucanje dok će pokušaje rušenja brzinskih rekorda hayabusa u konačnici osjetno lakše podnijeti. Ipak, ni takvi pokušaji ne ostaju bez posljedica. Primjerice, iskrivljeni prednji diskovi vrlo brzo počinju prenositi pulsiranje na prednju ručicu kočnice. Proporcionalno s kilometrima mjenjač se počinje sve teže šaltati (iskrivljene viljuške mjenjača) i to ustvari predstavlja najskuplji kvar. Na prvim serijama poznati je problem famozni natezač lanca bregaste osovine zbog kojeg se naš motocikl na testu izdržljivosti dvaput raspao. No, to je problem koji je u okviru opoziva davno eliminiran.

Dostupnost na tržištu: solidna


Razvoj modela

1999. Uvođenje modela na tržište, 175 KS pri 9800 o/min, najbrži serijski motocikl na svijetu, cijena za Hrvatsku 108.000 kn



2000.
Ugradnja jačih opruga otklanja kronični problem zatrzavanja spojke pri kretanju, novi sustav hlađenja motora

2001. Zbog tzv. „džentlmenskog sporazuma“ hayabusina je brzina ograničena na 295 km/h, i to ugradnjom limitatora broja okretaja u šestoj brzini. Novi instrumenti s digitalnim pokazivačem brzine, izmijenjena pumpa za gorivo, spremnik goriva 21 litra (prije 22), stražnji dio okvira izrađen od čelika (prije aluminij)

2002. Regulirani katalizator, norma Euro 2

2007. Poseban model GXX-R 1300 RZ u crnoj boji. Redovita cijena za Hrvatsku 96.990 kuna

2008. Temeljito obnovljeni model. Obujam povećan za 41 ccm (1340 ccm), snaga veća za 22 KS (197 KS pri 9500 o/min), radijalna četveroklipna kočna čeljust. Masa praznog vozila povećana je sa 251 na 260 kg, tri izmjenjive mape paljenja, norma Euro 3. Najviša brzina i dalje ograničena na 295 km/h. Cijena za Hrvatsku 105.900 kuna.

 Motogalerija Suzuki GSX 1300 R Hayabusa
     
 Motogalerija Suzuki GSX 1300 R Hayabusa  Motogalerija Suzuki GSX 1300 R Hayabusa   Motogalerija Suzuki GSX 1300 R Hayabusa


Opozivi:
1999. Izmjena natezača lanca bregaste osovine zbog mogućeg pucanja opruge u njemu (broj šasije JS1A1111200100071 do JS1A1111200101126). Opoziv se vodi kao zaključen. U opoziv su još bili uključeni slavina za gorivo i poboljšanje rada sustava ubrizgavanja
2008. Provjera kablova kontaktne brave


Stanje na tržištu

Hayabusina priča u kontekstu cijene započinje na 35.000 kuna te se odnosi na prvu seriju iz 1999. godine. Sve ispod navedene cijene ne sliči motociklu koji prikazujemo na našim slikama.
Generalno je izbor rabljenih na našem tržištu dobar, a većina je primjeraka u originalnom stanju. Također, najodvažniji su se usudili obojati kotače u neku prikladnu boju ili pak ugraditi povišeno vjetrobransko staklo. I to je uglavnom to, dakle na hayabusi se nije mnogo „eksperimentiralo“. Najcjenjeniji su izvorni primjerci jer na njima najviša brzina nije ograničena, dok je ponuda najbrojnija za modele od 2000. do 2004. godine. Cijena je šarolika, ovisno o generalnom stanju i kilometraži - od 40.000 do 60.000 kuna.


Mjerenja:

Najviša brzina 298 km/h

Ubrzanja
0-100 km/h 3 s

Elastičnost
60-120 km/h 7,8 s

Potrošnja
Magistralna cesta 5,7 l/100 km






Suzuki GSX-1300R Hayabusa 1999-
Suzuki GSX-1300R Hayabusa 1999-

Suzuki GSX-1300R Hayabusa

�daje

Obujam: 1298 cm3

Snaga: 175 k (129 KW) 9800 rpm

Okretni moment: 140 Nm @ 7000 rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 6 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70-17

Stražnja guma: 190/50-17

Obujam spremnika: 21 l

Dužina: 215 kg

Maksimalna brzina: 304 km/h

Suzuki
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R