Povijest modela
|
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa |
Hayabusa. Pri spomenu tog imena u glavi se odmah stvara slika rušenja brzinskog rekorda. Naime, japanski je supersonični projektil potaknuo velike rasprave treba li običnim smrtnicima pružiti privilegiju probijanja brzinske barijere od 300 km/h. Prometni stručnjaci su upozoravali na opasnosti koje taj ili slični motocikli donose sa sobom, i na kraju je odlučeno - brzina će se po budućem „gospodskom sporazumu“ ograničiti na 295 km/h. Da, ipak se 300 km/h doima znatno opasnijim nego „dvjesto i nešto“.
No, hayabusa je pobrala i mnoštvo pohvala. Primjerice, na račun stabilnosti na pravcu i ultrasnažnog motora s obiljem iskoristive snage i momenta. Doziranje kočnica slovi kao loše, baš kao i mjenjač koji s vremenom postaje sve tvrđim i nepreciznijim. Oni koji se upuste u avanturu zvanu hayabusa u okviru putne priče, trebaju znati da taj motocikl slovi kao pravi „žderač“ guma. U prosjeku ni jedan sportski pneumatik ne traje duže od pet tisuća kilometara.
Provjera
Pri kupnji rabljene hayabuse važno je utvrditi je li motocikl služio za brzo putovanje ili za dokazivanje muškosti na lokalnim moto susretima. Ono što mu ponajviše šteti je „pjevanje“ na mjestu i pucanje dok će pokušaje rušenja brzinskih rekorda hayabusa u konačnici osjetno lakše podnijeti. Ipak, ni takvi pokušaji ne ostaju bez posljedica. Primjerice, iskrivljeni prednji diskovi vrlo brzo počinju prenositi pulsiranje na prednju ručicu kočnice. Proporcionalno s kilometrima mjenjač se počinje sve teže šaltati (iskrivljene viljuške mjenjača) i to ustvari predstavlja najskuplji kvar. Na prvim serijama poznati je problem famozni natezač lanca bregaste osovine zbog kojeg se naš motocikl na testu izdržljivosti dvaput raspao. No, to je problem koji je u okviru opoziva davno eliminiran.
Dostupnost na tržištu: solidna
Razvoj modela
1999. Uvođenje modela na tržište, 175 KS pri 9800 o/min, najbrži serijski motocikl na svijetu, cijena za Hrvatsku 108.000 kn
2000. Ugradnja jačih opruga otklanja kronični problem zatrzavanja spojke pri kretanju, novi sustav hlađenja motora
2001. Zbog tzv. „džentlmenskog sporazuma“ hayabusina je brzina ograničena na 295 km/h, i to ugradnjom limitatora broja okretaja u šestoj brzini. Novi instrumenti s digitalnim pokazivačem brzine, izmijenjena pumpa za gorivo, spremnik goriva 21 litra (prije 22), stražnji dio okvira izrađen od čelika (prije aluminij)
2002. Regulirani katalizator, norma Euro 2
2007. Poseban model GXX-R 1300 RZ u crnoj boji. Redovita cijena za Hrvatsku 96.990 kuna
2008. Temeljito obnovljeni model. Obujam povećan za 41 ccm (1340 ccm), snaga veća za 22 KS (197 KS pri 9500 o/min), radijalna četveroklipna kočna čeljust. Masa praznog vozila povećana je sa 251 na 260 kg, tri izmjenjive mape paljenja, norma Euro 3. Najviša brzina i dalje ograničena na 295 km/h. Cijena za Hrvatsku 105.900 kuna.
Opozivi:
1999. Izmjena natezača lanca bregaste osovine zbog mogućeg pucanja opruge u njemu (broj šasije JS1A1111200100071 do JS1A1111200101126). Opoziv se vodi kao zaključen. U opoziv su još bili uključeni slavina za gorivo i poboljšanje rada sustava ubrizgavanja
2008. Provjera kablova kontaktne brave
Stanje na tržištu
Hayabusina priča u kontekstu cijene započinje na 35.000 kuna te se
odnosi na prvu seriju iz 1999. godine. Sve ispod navedene cijene ne
sliči motociklu koji prikazujemo na našim slikama.
Generalno je izbor rabljenih na našem tržištu dobar, a većina je
primjeraka u originalnom stanju. Također, najodvažniji su se usudili
obojati kotače u neku prikladnu boju ili pak ugraditi povišeno
vjetrobransko staklo. I to je uglavnom to, dakle na hayabusi se nije
mnogo „eksperimentiralo“. Najcjenjeniji su izvorni primjerci jer na
njima najviša brzina nije ograničena, dok je ponuda najbrojnija za
modele od 2000. do 2004. godine. Cijena je šarolika, ovisno o generalnom
stanju i kilometraži - od 40.000 do 60.000 kuna.
Mjerenja:
Najviša brzina 298 km/h
Ubrzanja
0-100 km/h 3 s
Elastičnost
60-120 km/h 7,8 s
Potrošnja
Magistralna cesta 5,7 l/100 km