Test | Suzuki GSX-S 1000 GT (2022): Prva vožnja
Oštriji dizajn, više komfora te podjednaka doza sportskog duha - tako Suzuki definira kraticu svog novog modela GT. Sport-tourer koji se zasniva na modelu GSX-S 1000, podjednako oduševljava dinamički kao i cjenovno
Ne, ne nije riječ o jezeru Garda, vječnoj zvijezdi ovog kraja Italije i miljeniku generacija turista iz svih krajeva svijeta. Umjesto toga, Japanci su nas pozvali na Lago d'Iseo, jedno od podcijenjenih ali ne manje privlačnih jezera. Impresivno lijepo, raznolikih gastro užitaka te prožeto podjednako dojmljivim izbrazdanim krajolikom. Negativne nuspojave? Horor od asfalta, kaos u prometnoj regulaciji?! Dakle, sve u svemu, vrlo talijanski. Ako imate priliku, svakako svratite. Također, Lago d'Iseo zasigurno je jedno od posljednjih područja u kojem bi se očekivalo sjedište najveće 'oružarske' tvrtke na svijetu. Da, najednom smo prošli kraj njega tijekom testne vožnje - od 1526. Fabbrica d’Armi Pietro Beretta naoružava vojske i policije diljem svijeta, kao i lovce svjesne statusa oružja plemenitog porijekla.
Je li izbor lokacije ove prezentacije bio slučajan ili ciljan? Konkretan odgovor od Suzukija nismo dobili, no ako malo bolje analizirate cijelu situaciju, otkrit ćete niz sličnosti i kvaliteta koje povezuju talijansko premium oružje i novi Suzukijev ekspres-tourer. Točka jedan - elegantan dizajn! GT vjerojatno neće biti tražen kolekcionarski predmet kao neke od ekskluzivnih lovačkih pušaka koje proizvode Talijani, ali posebno u odnosu na svog nesretno dizajniranog prethodnika s oznakom 'F' čiji je prednji dio nalikovao onom maksi skutera, Suzukijev sport-tourer - koji je dobrano naoštren sprijeda - čini vidljiv napor ka poboljšanju percepcije. Prije svega, kompletne oplate djeluju originalno, pa GT u odnosu na 'goli' model više ne izgleda nespretno i improvizirano već kao potpuno samostalan model.
Točka dva - potpuna kontrola! Kako 'oružje' ne bi opalilo samo od sebe, kontrolni mehanizam još je istančaniji i promišljeniji. Kontrola proklizavanja odsad nudi pet razina intervencije, a tu je i 'Dunlopica' čiji je grip osjetno većeg intenziteta. I jedno i drugo pokazalo se itekako korisnim na djelomično vlažnim, ali gotovo uvijek katastrofalnim cestama na kojima se ne mogu izbjeći svi ti silni krateri. Tu i tamo elektronika je suptilno intervenirala na pogon, a zahvaljujući potpuno digitalnoj kontroli leptirastih tijela u sustavu ubrizgavanja - poznatije kao Ride by Wire - ovaj Suzuki svim ljubiteljima sport-touring vožnje konačno može ponuditi promjenjive modove vožnje.
Vozaču uvijek na raspolaganju stoji puna snaga, no odziv gasa i razvoj snage su različiti. Iako, ne mogu se podešavati odvojeno jedno od drugog. Mora se istaknuti - nažalost - jer u modu B je Suza mekana na gasu, ali djeluje vrlo umorno, dok u modu A ispunjava dano obećanje - dinamičnost sport-touring motocikla snage 150 KS, ali je odaziv na gas u toj mjeri grub kao na prvom modelu F kojem smo to itekako zamjerali. Ako se malo odmaknemo od dinamike i predamo se suptilnosti, tada možemo kontrolu prepustiti elektronici te uključiti tempomat koji je vrlo jednostavan za korištenje.
A kad smo već uzeli pauzu od dinamike, dolazimo do točke broj tri - komforan handling. Neprimjetan, lagani trzaj, jednostavno rukovanje i impresivna dugoročna kvaliteta. Sve nabrojene stavke ne vole samo tipični ljubitelji oružja već i vlasnici motocikala, i to osobito putnih. Većina truda koji su Suzukijevi inženjeri uložili u ovaj model je išla upravo u tom smjeru. Jer Japanci su se GT-om željeli distancirati od GSX-S 1000 F-a, čija je prikladnost za touring vožnje bila više politički govor no čvrsto obećanje. Ti su uloženi napori na GT-u itekako opipljivi.
Sada je vozač malo uspravniji, a prostor za sjedenje postavljen znatno komfornije. Poglavito straga ima mnogo više mjesta ali i komfora, a tu su i vrlo čvrste ručke za prihvat. Naravno, ako je vozačev seksi struk suviše 'bujan'. Šala, naravno. Vjetrobran, koliko god može, štiti torzo od vremenskih neprilika, no glava je izloženija udarima vjetra. Ipak, nema neugodnih turbulencija ni kovitlanja. Želite li više, morat ćete posegnuti za dodatnim tvorničkim asortimanom. I ne, visinu ne možete podešavati kao kod 'zelenog konkurenta' iz Japana.
U spremnik (19 litara) i kofere (36 litara) stane doista štošta. Primjerice, kofer (koji prvi put dolazi u 'krutom izdanju' a ne kao softbag) bez problema 'guta' kacigu Shoei NXR2 u veličini M nošenu tijekom ove test-vožnje. Ovjes dolazi iz kuće Kayaba, prilagođen je nešto većoj masi motocikla i većoj nosivosti te se tijekom vožnje doima sjajno. U potpunosti je prilagođen namjeni motocikla, djeluje kruto i čvrsto, ali s vrlo finim odzivom. Doduše, straga je s vremena na vrijeme prenosio udarce sve do vozačeve kralježnice, no to je 'zasluga' nevjerojatno loše podloge.
Dojam novog infotainmenta podijelio je mišljenja novinara. Grafika, brzina i optika su izvrsni, ali su kontrole malo (pre)glomazne. Povrh svega, bluetooth veza s telefonom mora se svaki put ponovno inicijalizirati kada se kontakt na motociklu isključi, što je izuzetno iritantno. Dočim stižemo do možda i najvažnije točke kada je oružje u pitanju - 'fire power' tj. vatrena moć! Još uvijek se radi o 'srcu' svakog oružja, pardon motocikla. A upravo je to i dalje temeljna kompetencija Suzukija.
Blaženi K5-motor nudi široke uporabne mogućnosti, punu porciju snage dostupne u svim režimima vrtnje. Suzukijev 'big four' ujedno je uspješno izgladio svoju blagu 'rupu' u srednjem režimu, ali još uvijek treba najmanje 5000 o/min za suvereno ili nasilno 'pucanje'. Ali upravo tu malo vibrira - unatoč obilju gume na svim operativnim krajevima prihvata motora. U svakom slučaju - novi quickshifter pomaže vam da brzo i glatko dođete do optimalnog stupnja prijenosa.
Što se rukovanja tiče, gotovo je sve identično. Kada ste u nedoumici, Touring-Gixxer je i dalje stabilniji no upravljiviji i, ako je moguće, preferira dugačke i brze a ne oštre i sporije zavoje. Stražnji dio motocikla se kod brzih promjena pravca činio malo agilnijim no prije, a situaciju bi dodatno trebao popraviti i stražnji amortizer koji nudi širok raspon podešenja. Ako pak govorimo o kočnicama - Brembov sustav lako se dozira, ali ima manje snage nego što 'debeli kalibar' sprijeda sugerira. Ono što pak ne mijenja cjelokupan dojam - ovaj Suzuki je pravo 'oružje' za brzo i komforno svladavanje udaljenosti, a da pritom niste lišeni sportskoga duha. Istinska preporuka za sve koji gaje ovakav stil kretanja na dva kotača.
Zaključak
Operacija uspjela, pacijent preživio! Suzukijev GT postao je znatno prikladniji motocikl za touring vožnju, a da pritom nije izgubio Gixxerov sportski duh. Prava je to mjera za sve kojima je putni enduro u punoj veličini prevelik, preskup, prenezgrapan ili im se jednostavno - ne sviđa. Najveća prednost Suzukija GT-a? Vrlo slično 'pripremljen' Kawasaki Ninja 1000 SX košta najmanje 13.000 kuna (od 122.945 kuna), što znači da je GT cjenovno vrlo pristupačan. I da, prekrasna plava boja po običaju je rezervirana samo za Suzuki.
ŠTO JE NOVO?
Pogon
- motor prilagođen na Euro5. Modifikacije: airbox, ispušni sustav, profili bregastih osovina, leptirasta tijela
- 'popeglana' krivulja razvoja snage i okretnog momenta
Okvir i ergonomija
- čvršći i korpulentniji stražnji dio okvira s integriranim nosačima kofera
- 23 milimetra širi upravljač koji je bliže vozaču i postavljen na gumirane ublaživače vibracija
- komfornije sjedalo za vozača i suputnika (deblje podstavljeno)
- spremnik goriva povećan na 19 litara
- novo podešenje ovjesa
- serijske gume Dunlop Sportmax Roadsport2
Elektronika i sustavi asistencije
- sustav ride-by-wire
- tri moda vožnje, kontrola trakcije podesiva u pet stupnjeva (prije tri)
- quickshifter i blipper
- tempomat
TEHNIČKI PODACI
Motor
Tekućinom hlađeni četverocilindarski redni, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, ubrizgavanje, regulirani katalizator, šest brzina, pogonski lanac
Promjer x hod 73,4 x 59,0 mm
Obujam 999 ccm
Obujam 152 KS (112 kW) pri 11.000 o/min
Okretni moment 106 Nm pri 9250 o/min
Okvir, ovjes, kočnice
Dvostruke aluminijske grede, prednja vilica upside-down promjera 43 mm, klasična stražnja vilica, monoamortizer s polužjem, sprijeda dvostruki diskovi promjera 310 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 250 mm i čeljust s dva klipa, ABS, kontrola trakcije
Kotači i gume
Alu-legura, 3,50 x 17, 6,00 x 17
Gume 120/70 ZR17, 190/50 ZR17
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1460 mm, kut glave okvira 65 stupnjeva, predtrag 100 mm, visina sjedala 810 mm, masa praznog vozila 226 kg, najveća dopuštena nosivost 194 kg, spremnik goriva 19 litara
Garancija dvije godine
Boje crna, plava, tamnoplava
Cijena 109.990 kuna
Zajednica | Komentari