Test | Suzuki GSX-R 600 - Oštar pogled
Usko prednje svjetlo tek je jedno od brojnih izmjena koje je pretrpio Suzukijev supersportaš. Na trkaćoj stazi u Almeriji saznali smo što - izuzev oštrog pogleda - stoji na repertoaru za 2011.
Zimski dani u Španjolskoj mogu biti izuzetno ugodni. Nakon suzdržanog početka, sunce je u ranim poslijepodnevnim satima zagrijalo sve do 16 stupnjeva, pa je staza u planinama iznad Almerije - topla i suha - idealna za vožnju.
Posebice u dijelu gdje je višestruki desni zavoj koji možete proći u 38 različitih radijusa, a koji vodi preko malenog brežuljka, da bi se kasnije počeo spuštati prema dolje. Štoviše, cijeli luk možete prevesti u jednoj brzini, bez izmjena, i to sve do posljednje okuke.
Uz to, riječ je o dijelu koji je pred izmjenu brzine u mjenjaču, i upravo tu vrijedi pravilo - dodati malo gasa radi rasterećenja prednjeg kraja motocikla. Precizno, moćno i bez naglih trzanja, Suzukijev četverocilindarski agregat potiskuje GSX-R 600 suvereno i snažno prema sljedećem brzom lijevom zavoju.
Ne, nemamo izmjerenu elastičnost novog agregata, pa je logično da naša iskustva svodimo isključivo na rubriku „subjektivno“, a upravo je u tom dijelu novi pogonski agregat na nas ostavio vrlo snažan dojam, i gotovo smo sigurni da će tako nešto naposljetku potvrditi i konačna mjerenja.
O bratskom modelu GSX-R 750 moći ćete ekskluzivno čitati u Motorevijinom specijalnom izdanju - Sportski motocikli
Uostalom, na sljedećoj dionici mali gixxer ponovno dokazuje naše tvrdnje. Naime, radi se o dugom desnom zavoju koji u širokom radijusu prolaska formira 900 metara „ravnine“ na kojoj se može solidno ubrzavati. Cijelo vrijeme „maleni“ agregat živahno grabi prema brojci od 12.000 o/min da bi nakon toga promijenio zvuk iz brundajućeg u vrišteći, te agresivno zagrabio sve do 15.000 o/min.
I to bez suvišnih vibracija koje bi signalizirale eventualne znakove umora. Točan podatak o broju okretaja motora vam autor ovoga teksta ne može prenijeti, jer je njegov pogled bio fokusiran na novo trepteće upozorenje na instrumentima koje signalizira promjenu brzine. Naime, znatno je lakše koncentrirati se na njezin rad, nego na kazaljku brojača okretaja, što je hvalevrijedno.
|
|
|
Prednje kočne čeljusti odsad dobavlja Brembo. Izrađene su od jednog komada |
|
Dobra stara gixxer-tradicija; oslonci za noge mogu se podešavati u različitim pozicijama |
Također, ako ste pravilno prošli stražnji desni, te ukoliko se spretno zavučete ispod prednje oplate, ciljnu ravninu prolazite dobro iznad 250 km/h. U tom trenutku suzuki dolazi do točke kočenja, a vozač se podiže izvan idealne siluete tog sportskog motocikla.
Tada pogađate, nastaje pravi mali orkanski pakao strujanja zraka oko vas, što govori da su stručnjaci za aerodinamiku napravili uistinu sjajan posao. S laganom zadrškom Brembove monoblock kočne čeljusti grizu u dvostruke diskove promjera 310 mm, te usporavaju gixxer sve do brzine od 80 km/h. Suzukijevi inženjeri već godinama ne žele odustati od prednje kočnice koja u početku „kasni“ s reakcijom. Kažu - „Želimo izbjeći početno agresivno djelovanje kočnice kako ne bi došlo do eventualnog blokiranja prednjeg kotača usred preplašenosti vozača.“
Zajednica | Komentari