Motorevija
PRETRAGA
2013-07-30 , Autor: Motorevija, Slike: Markus Jahn
Bookmark and Share

Crn, masivan, prekrasan! Novi intruder prava je statua na dva kotača, a u vožnji se ponaša iznenađujuće dobro. Unatoč pozamašnoj masi dinamika je, u okvirima klase, na zavidnoj razini



Prvi dojam često je presudan za stvaranje slike o nekome ili nečemu. A po tom pitanju, novi model C 1500 T zaista osvaja na prvi pogled. Nema tu jarkih boja ni blještavila, već je sve obučeno u crnu nijansu, koja mu izvrsno pristaje. Dobra dizajnerska intervencija, koja dodatno naglašava masivnost cijele pojave. Ne zaboravimo, radi se o gromadi koja jezičac vage pomiče do čak 363 kg! To je trećina mase automobila gradske klase, a pogonski stroj obujmom je također blizak automobilima...
Optimizmu, dakle, još uvijek ima mjesta – Suzuki je živ! Iako nas u zadnje vrijeme nisu bombardirali novitetima, njihovi inženjeri ne sjede baš prekriženih ruku. Novi C 1500 T pozicioniran je između manjeg C 800 i većeg M 1800 R, pa aktualni modeli predstavljaju zanimljivu alternativu ponudi Harley-Davidsona, kojima potencijalno može (i treba) uzeti dio tržišnog kolača.



Okrećemo ključ u bravici i pritišćemo elektrostarter, a motor od 1462 ccm se budi uz duboke tonove i karakteristično pulsiranje. Zvučna je kulisa izvrsna, a vibracije V2 motora nagoviještavaju kako se među nogama nalazi ozbiljan stroj. Vibracije su zatomljene, motor čiji klipovi broje čak 96 mm u promjeru, radi bez nervoze i pri najnižim okretajima. A tu je i 131 Nm okretnog momenta, za ležernu vožnju, ali i silovita ubrzanja, bez obzira na stupanj prijenosa u kojem se trenutno nalazite. Mjenjač je u skladu s cruiser klasom, dugačko je proračunat, ali unatoč korektnoj preciznosti, prigovore možemo uputiti na nešto duži hod polugice.



Isto tako, poželite li snažno pojuriti, treba dobro iscijediti drugu brzinu i uhvatiti zalet, pa nastaviti u revijalnom tonu. No, to se baš ne uklapa u filozofiju vožnje ovakvog tipa motocikla, gdje se većinom traži dionica za opušteno krstarenje.
Okvir, motor, prijenos te ispuh, nisu komponente izgrađene “od nule”. Naime, kao osnova je poslužio umirovljeni model M 1500, što prevedeno znači sljedeće: želite li voziti iole dinamičnijim tempom, motor ćete jednostavno trebati tjerati u okretaje.



No, tada valja računati na suzdržanu zaustavnu moć, poglavito prednjeg diska s dvoklipnim čeljustima, koji baš i nije dorastao zadatku. Zatreba li vam sva njegova snaga, budite pripravni na grčevito snažno privlačenje desne polugice na upravljaču, kako biste se zaustavili na vrijeme. Uz to, osjećaj pod prstima pritom je tup i netransparentan. Zbog specifičnog rasporeda mase na motociklima ovog tipa, nužno je korištenje obje kočnice istovremeno. Istina, stražnji disk reagira nešto bolje, ali svakako traži vremena za prilagodbu, odnosno stjecanje osjećaja pod nogom za precizno doziranje, jer polugica ima nešto duži slobodan hod, pa je razlika između nježnog usporavanja i silovitog ugriza zaista mala.



Vozačko okruženje nudi izdašne smještajne mogućnosti, kako za gornji dio tijela, tako i za noge. Ukratko, sve je u XXL stilu – širok hvat upravljača, široki spremnik goriva od 18 litara, široko raširene noge u koljenima. Tipična cruiser ergonomija, u kojoj je zaista lako pronaći idealan položaj za upravljačem, dobrim dijelom zahvaljujući dorađenim osloncima nogu, koji nude više mjesta za stopala. Zanimljivo, primjedba je to uvažena od strane vozača sa sjevernoameričkog kontinenta, gdje Suzuki drži konkretniji tržišni udio, pa im je samim time izuzetno važno mišljenje postojećih vlasnika, koje trude zadržati “u svojem dvorištu”.



Prigovor se može uputiti vjetrobranu, zbog nemogućnosti podešavanja. Kod vozača visokih do 180 cm, sve je u redu do nekih 120 km/h, kada se počinju javljati turbulencije. Također, u pojedinim situacijama gornji rub vjetrobrana zadire u vidno polje, odnosno, “lomi” sliku ceste. No, i tome se lako može doskočiti, ugradnjom drugačijeg vizira iz asortimana aftermarket dodatne opreme. Ono što posebno veseli, jest mogućnost uživanja u dimaničnoj vožnji, bez obzira što se radi o mrcini teškoj trećinu tone. Zašto je tome tako? Postojan okvir i podešenje ovjesa odlično su usuglašeni, stoga se odmah uspostavlja povjerenje između vozača i stroja. Nije nikakav problem pobrustiti asfalt nožnim osloncima, jer s preciznim okvirom uvijek znate na čemu ste. Veći problem ne predstavljaju čak ni udarne rupe i poprečne neravnine – Intruder uvijek vjerno i precizno slijedi zadanu putanju. Zapravo, zadivljujuće je kako se lako smetne s uma da se radi o takvoj grdosiji, jer vozi se zaista intuitivno i predvidivo. Ne sjećamo se kada nas je neki cruiser tako ugodno iznenadio!



Tajna je u nisko smještenom težištu, širokom upravljaču, ali i gumama Bridgestone Exedra, koje pridonose lakim izmjenama smjera i stabilnost u nagibima. Ovdje nam se javlja i pomisao – kako bi se tek Intruder ponašao u slučaju opremljenosti nešto sofisticiranijim sustavom ovjesa?! Sve je moguće...



Naposlijetku, inženjerima iz Hamamatsua treba skinuti kapu, jer su zamiješali vrlo zanimljivu formulu za užitak. Uz moderniji i kapacitetniji kočioni sustav te kraće prijenosne omjere mjenjača, bilo bi zaista teško pronaći zanimljiviji motocikl klase cruiser/touring, naročito kada kao ograničavajući faktor postavimo prodajnu cijenu. Estetski izuzetno privlačan, a dinamički više nego korektan, C 1500 T zasigurno će pronaći put do svoje publike. No, važnije od toga je činjenica da se Suzuki polako počinje vraćati - na stare staze slave.


TEHNIČKI PODACI

MOTOR
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, dvocilindarski V motor pod 54 stupnja, po jedna bregasta osovina za svaki red cilindara, četiri ventila po cilindru, razvod lancem, podmazivanje klasičnim karterom, ubrizgavanje goriva promjera 42 mm, regulirani katalizator, alternator 435 W, alumulator 12 V/18 Ah, mehanički pokretana višelamelna mokra spojka, mjenjač pet stupnjeva, kardan.
Promjer x hod 96.0 x 101.0 mm
Obujam 1462 ccm
Omjer kompresije 9.5:1
Snaga 79 KS (58 kW) pri 4800/min
Okretni moment 131 Nm pri 2600 rpm

OKVIR I OVJES
Čelični okvir, prednja vilica promjera 45 mm, straga oscilirajuće rame, centralno smješten amortizer s polužjem, podesivo predopterećenje, prednji disk promjera 330 mm, dvoklipna plivajuća kliješta, stražnji disk promjera 275 mm, dvoklipna plivajuća kliješta.
Kotači 3.00 x 17, 5.00 x 16
Gume 130/80 R 17, 200/60 R 16

MASA I DIMENZIJE
Međuosovinski razmak 1675 mm, kut glave okvira 58.8 stupnjeva, predtrag 132 mm, suha masa 363 kg, nosivost 197 kg, hod ovjesa sprijeda/straga 130/108 mm, visina sjedala 720 mm, spremnik goriva 18.0 litara.
Garancija Dvije godine
Servisni interval Svakih 6000 km
Boja Crna
Cijena 121.990 kn







Suzuki GSF650 Bandit 2005-
Suzuki GSF650 Bandit 2005-

Suzuki GSF650 Bandit

�daje

Obujam: 656 cm3

Snaga: 77,5 k (57 KW) 10100 rpm

Okretni moment: 59,2 Nm @ 7800rpm

Prednja kočnica: 290 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70-ZR17

Stražnja guma: 160/55-ZR17

Obujam spremnika: 20 l

Dužina: 201 kg

Maksimalna brzina: 207 km/h

Suzuki
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R