Motorevija
PRETRAGA
2011-07-08
Bookmark and Share

Povijest modela
Suzuki Bandit 650

Trebao je biti potpuno drukčiji i bolji od uljno-zračne legende, no ispalo je ispod očekivanja. Je li banditu 650 ipak nedostajalo malo više odvažnosti od njegova prethodnika obujma 600 ccm?
Iako je na gotovo cijelom europskom tržištu cjenovno deklasirao konkurenciju, u Hrvatskoj nije bilo tako. Čak 60.900 kuna za verziju s poluoplatom tad je bilo malo previše, pogotovo što je svježa yamaha FZ6/fazer tad nudila puno više tehnike, snage i modernijeg dizajna.

Činilo se da bandit 650 ne čeka svjetla budućnost na ovim prostorima, no onda je napokon korigirana i cijena - na oko 53.000 kuna - što je kasnije popravilo i ponudu rabljenih.
Radi se o odličnom motociklu koji ima više vrlina nego mana - putne karakteristike, smještaj suvozača te neproblematična vozna dinamika koja izrazito pogoduje početnicima. Ipak, banditova je najveća prednost u usporedbi s konkurencijom bomba od motora. Okretnog momenta ima napretek, i to tamo gdje je najpotrebnije - u nižim okretajima.



Već godinu dana kasnije jednom od posljednjih mohikanaca zračno-uljne koncepcije došao je kraj. Bandit je 2007. predstavljen s novim motorom koji se hladi tekućinom, snage 86 KS, i s - normom Eurom 3. Zadržao je tipični, prepoznatljivi izgled, kao i svestrane kvalitete koje su godinama oduševljavale njegove poklonike, no jedno se nije moglo prešutjeti - 250 kg spremnih za vožnju ipak je previše za motocikl srednje klase.


Provjera

Općepoznato je da zračno-uljno hlađeni motor (model WVB5), kojem je obujam povećan sa 599 na 656 ccm, glasi za čvrstu i pouzdanu cjelinu. No, treba ukazati i na oprez. Naime, predviđena je kontrola ventila svakih 12.000 km, a onaj tko se ne pridržava tog intervala, može upasti u gadnu „gabulu“. Ako ventili nisu podešeni, može doći do lančane reakcije koja počinje od motora, koji se gasi na praznom hodu, pa do nagorijevanja ventila, ispiranja cilindara gorivom i konačno - kvara radilice, tj. njezinih ležajeva. Stoga pri kupnji rabljenog obavezno provjerite posjete prijašnjeg vlasnika servisu.
Inače, uz redovito i pedantno održavanje taj motor nerijetko prelazi i više od 100.000 km - kvaliteta koju njegov vodeni nasljednik (WVCJ) tek treba dokazati.


Razvoj modela

2005. Prva godina bandita u poluoklopljenoj i goloj verziji s motorom obujma 656 ccm, snaga - 78 KS. Najvažnije su izmjene u usporedbi s modelom 600 pet njutnmetara okretnog momenta više, niža kompresija (10,5:1 umjesto 11,3:1), kraći spremnik goriva, sjedalo varijabilne visine, novi kotač s diskovima sprijeda, instrumenti s digitalnim pokazivačem brzine.


     

   

2006.
Izmjena u bojama i mogućnost doplate za ABS. Poseban model bandit 650 S touring special s ugrađenim sustavom kofera i topcaseom.

2007. Detaljna dorada i izmjene: motor hlađen tekućinom, snaga 86 KS, masa motocikla raste 22 kg (ukupno na 250 kg), elektronsko ubrizgavanje goriva, novi ispušni sustav prilagođen Euru 3, regulirani katalizator. Na okvir se ugrađuju dodatna pojačanja radi bolje stabilnosti, a novi su i četveroklipni kočni sustav sprijeda te diskovi promjera 310 mm (prije 290 mm). Straga montiran kotač širih dimenzija (5 umjesto 4,5 cola), mogućnost podešavanja ručice spojke, spremnik goriva smanjen sa 20 na 19 litara. Glavni nožni oslonci dolaze u seriji. Cijena za 2008. u Hrvatskoj je 53.820 kuna, a S-verzija 55.330 kuna.


Vodeni svijet - zbog prilagođavanja normi Euro 3 legenda o uljno-zračnoj koncepciji morala je u zaborav. Osjetno poboljšanje - kočni sustav s četiri klipa i diskovima promjera 310 mm

 

2008.
Prvi put je u ponudi i potpuno oklopljena verzija bandita - GSX 650 F. Cijena - 56.000 kuna.



2010.
Lagani redizajn modela


Stanje na tržištu

Zlatna vremena bandita definitivno su za nama. Nekad je njegov status među motociklima bio kao status VW golfa III među automobilima - roba koja je sama pronalazila put do kupca, i to po čvrstoj cijeni. Sad to više nije tako.

Prva serija bandita 650 iz 2005. kreće se od 30.000 do 40.000 kuna, ovisno o generalnom stanju, dok je model s tekućinom hlađenim motorom još iznimno rijedak kao rabljeni. Njegova „rabljena“ vremena tek dolaze, jer je prodaja novih u posljednje dvije godine povećana.


Mjerenja

Najviša brzina 205 km/h (na instrumentima 216 km/h)


Ubrzanja
0-100 km/h 3,8 sekundi
0-140 km/h 6,9 sekundi

Elastičnost
60-100 km/h 4,4 sekunde
100-140 km/h 5,1 sekundu
140-180 km/h 7 sekundi

Potrošnja od 4,7 do 5,8 l/100 km





Suzuki GSF650 Bandit 2005-
Suzuki GSF650 Bandit 2005-

Suzuki GSF650 Bandit

�daje

Obujam: 656 cm3

Snaga: 77,5 k (57 KW) 10100 rpm

Okretni moment: 59,2 Nm @ 7800rpm

Prednja kočnica: 290 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70-ZR17

Stražnja guma: 160/55-ZR17

Obujam spremnika: 20 l

Dužina: 201 kg

Maksimalna brzina: 207 km/h

Suzuki
Suzuki Bandit 650 2007-
Suzuki Bandit 650 2007-

Suzuki GSF650 Bandit

�daje

Obujam: 656 cm3

Snaga: 86 k (63 KW) 10500 rpm

Okretni moment: 62 Nm @ 8900rpm

Prednja kočnica: 310 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 - 17

Stražnja guma: 160/60 - 17

Obujam spremnika: 19 l

Dužina: 215 kg

Maksimalna brzina: 207 km/h

Suzuki
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R