Povijest modela
Trebao je biti potpuno drukčiji i bolji od uljno-zračne legende, no ispalo je ispod očekivanja. Je li banditu 650 ipak nedostajalo malo više odvažnosti od njegova prethodnika obujma 600 ccm?
Iako je na gotovo cijelom europskom tržištu cjenovno deklasirao konkurenciju, u Hrvatskoj nije bilo tako. Čak 60.900 kuna za verziju s poluoplatom tad je bilo malo previše, pogotovo što je svježa yamaha FZ6/fazer tad nudila puno više tehnike, snage i modernijeg dizajna.
Činilo se da bandit 650 ne čeka svjetla budućnost na ovim prostorima, no onda je napokon korigirana i cijena - na oko 53.000 kuna - što je kasnije popravilo i ponudu rabljenih.
Radi se o odličnom motociklu koji ima više vrlina nego mana - putne karakteristike, smještaj suvozača te neproblematična vozna dinamika koja izrazito pogoduje početnicima. Ipak, banditova je najveća prednost u usporedbi s konkurencijom bomba od motora. Okretnog momenta ima napretek, i to tamo gdje je najpotrebnije - u nižim okretajima.
Već godinu dana kasnije jednom od posljednjih mohikanaca zračno-uljne koncepcije došao je kraj. Bandit je 2007. predstavljen s novim motorom koji se hladi tekućinom, snage 86 KS, i s - normom Eurom 3. Zadržao je tipični, prepoznatljivi izgled, kao i svestrane kvalitete koje su godinama oduševljavale njegove poklonike, no jedno se nije moglo prešutjeti - 250 kg spremnih za vožnju ipak je previše za motocikl srednje klase.
Provjera
Općepoznato je da zračno-uljno hlađeni motor (model WVB5), kojem je obujam povećan sa 599 na 656 ccm, glasi za čvrstu i pouzdanu cjelinu. No, treba ukazati i na oprez. Naime, predviđena je kontrola ventila svakih 12.000 km, a onaj tko se ne pridržava tog intervala, može upasti u gadnu „gabulu“. Ako ventili nisu podešeni, može doći do lančane reakcije koja počinje od motora, koji se gasi na praznom hodu, pa do nagorijevanja ventila, ispiranja cilindara gorivom i konačno - kvara radilice, tj. njezinih ležajeva. Stoga pri kupnji rabljenog obavezno provjerite posjete prijašnjeg vlasnika servisu.
Inače, uz redovito i pedantno održavanje taj motor nerijetko prelazi i više od 100.000 km - kvaliteta koju njegov vodeni nasljednik (WVCJ) tek treba dokazati.
Razvoj modela
2005. Prva godina bandita u poluoklopljenoj i goloj verziji s motorom obujma 656 ccm, snaga - 78 KS. Najvažnije su izmjene u usporedbi s modelom 600 pet njutnmetara okretnog momenta više, niža kompresija (10,5:1 umjesto 11,3:1), kraći spremnik goriva, sjedalo varijabilne visine, novi kotač s diskovima sprijeda, instrumenti s digitalnim pokazivačem brzine.
2006. Izmjena u bojama i mogućnost doplate za ABS. Poseban model bandit 650 S touring special s ugrađenim sustavom kofera i topcaseom.
2007. Detaljna dorada i izmjene: motor hlađen tekućinom, snaga 86 KS, masa motocikla raste 22 kg (ukupno na 250 kg), elektronsko ubrizgavanje goriva, novi ispušni sustav prilagođen Euru 3, regulirani katalizator. Na okvir se ugrađuju dodatna pojačanja radi bolje stabilnosti, a novi su i četveroklipni kočni sustav sprijeda te diskovi promjera 310 mm (prije 290 mm). Straga montiran kotač širih dimenzija (5 umjesto 4,5 cola), mogućnost podešavanja ručice spojke, spremnik goriva smanjen sa 20 na 19 litara. Glavni nožni oslonci dolaze u seriji. Cijena za 2008. u Hrvatskoj je 53.820 kuna, a S-verzija 55.330 kuna.
|
Vodeni svijet - zbog prilagođavanja normi Euro 3 legenda o uljno-zračnoj
koncepciji morala je u zaborav. Osjetno poboljšanje - kočni sustav s
četiri klipa i diskovima promjera 310 mm
|
|
|
|
2008. Prvi put je u ponudi i potpuno oklopljena verzija bandita - GSX 650 F. Cijena - 56.000 kuna.
2010. Lagani redizajn modela
Stanje na tržištu
Zlatna vremena bandita definitivno su za nama. Nekad je njegov status
među motociklima bio kao status VW golfa III među automobilima - roba
koja je sama pronalazila put do kupca, i to po čvrstoj cijeni. Sad to
više nije tako.
Prva serija bandita 650 iz 2005. kreće se od 30.000 do 40.000 kuna,
ovisno o generalnom stanju, dok je model s tekućinom hlađenim motorom
još iznimno rijedak kao rabljeni. Njegova „rabljena“ vremena tek dolaze,
jer je prodaja novih u posljednje dvije godine povećana.
Mjerenja
Najviša brzina 205 km/h (na instrumentima 216 km/h)
Ubrzanja
0-100 km/h 3,8 sekundi
0-140 km/h 6,9 sekundi
Elastičnost
60-100 km/h 4,4 sekunde
100-140 km/h 5,1 sekundu
140-180 km/h 7 sekundi
Potrošnja od 4,7 do 5,8 l/100 km