Test | Sport-toureri - Najbolje iz obaju svjetova
Sportski naked ili udobni tourer? Zašto ne dva u jednom! Tri motocikla iz našeg usporednog testa zastupaju istu klasu, no nude tri različita koncepta. Čija je formula dobitna?
Temperament i komfor. Kada opisujemo kategoriju idealnog sport-tourera, podrazumijeva se da on spaja ta dva bitna obilježja. Onaj tko ga vozi, želi mirno i opušteno svladavati što dužu rutu, no istodobno se u vožnji ne želi dosađivati.
Dakle, traži se najbolji kompromis između sporta i turističke vožnje, no isto tako se cijeni motocikl koji je štedljiv, ali sa što duljim servisnim intervalima.
Ideja nipošto nije nova, a gotovo svi proizvođači motocikala su barem jednom bili vrlo blizu stvaranja pojma idealnog sport-tourera.
Primjerice, riječ je o proizvođaču poput Kawasakija. Iz te je kuće tijekom 80-ih svake dvije godine lansiran vrhunski sport-tourer. Kawasaki ga je od početka deklarirao kao sportaša, no pod najezdom sve lakše i sve snažnije konkurencije smisleno i lukavo je povukao „ručnu“ te svoje sportaše označio sport-tourerima.
Najnovija faza evolucije iz kuće Akashi glasi Z 1000 SX. Baza je radikalni sportski naked ili bolje rečeno streetfighter, kojem je udahnuta duša tourera. Može li to proći bez štetnih posljedica? Za provjeru njegovih kvaliteta, ali i za što snažniju izmjenu udaraca, izabrana je nova engleska maratonska akvizicija triumph sprint GT te „stara dama“ iz svijeta nakeda - yamaha FZ1 fazer.
Potonja je u ovom testu bila oštećena u segmentu zaštita od vjetra, jer jedina nastupa isključivo s gornjom oplatom, dok je ostatak ekipe opremljen punim oplatama. No, isto tako yamaha zastupa segment oštrih te vozački vrlo aktivnih sport-tourera, pa nije loše vidjeti kako se novopridošli kawasaki nosi s tom količinom istančanog sporta.
S druge strane, tu je sasvim druga krajnost - triumph sprint GT. Englez je očito usmjeren frakciji putnika koji pretendiraju na nenaglašene sportske talente, što pokazuje i serijska ugradnja bočnih kofera.
Također, novi je kawasaki Z 1000 SX točno na pola puta između prva dva spomenuta motocikla, što potvrđuje i njihova deklarirana snaga. Njegovih „idealnih“ 138 KS protiv triumphovih 130 te yamahinih 150.
No, redoslijed je nešto drukčiji kada je u pitanju masa. Yamahinih perolakih 229 kg ugrožava tek dva kilograma više na strani kawasakija, dok je triumph u toj kategoriji klasa za sebe. Njegovih 270 kg više spada u red teških cruisera no sport-tourera, no što je - tu je. Korpulentna pojava daje naslutjeti da se radi o teškašu, a dovoljno je reći da je međuosovinski razmak u odnosu na sprint ST porastao 80 mm, odnosno na ukupno 1537 mm.
Stoga, logično je da s tom masom i međuosovinskim razmakom ne prolazi zavoje na treptaj vozačeva oka, što se pokazalo i u prvim metrima vožnje cestama južne Francuske. Kawasakiju je znatno lakše jer nosi svoje kotače između točno 1440 mm, što je gotovo 100 mm manje od triumpha. To je tek jedan od brojnih razloga zašto se istom cestom vozi poput „zvrka“.
Nadalje, uz golem međuosovinski razmak mora ići i odgovarajuća pozicija sjedenja, pa se na sprintu GT stoga sjedi usko i daleko. Vozač je razvučen preko dugog spremnika goriva sve do sportski postavljenog upravljača. U vožnji zavojima vozaču dobro dođu duže ruke, s kojima se lakše skreće i vozi, dok će se niži vozači boriti s podosta problema.
No, za njih je idealan suputnik kawasaki. Na njemu se sjedi uspravno i opušteno, i to prije svega zahvaljujući upravljaču koji je osjetno udaljen od vozača. Uz to, oslonci za noge su točno ispod ugodno podstavljenog sjedala, a koljena su vrlo blago svijena. Upravo na tim ergonomskim ključnim elementima triumph gubi simpatije vozača. Njegovi oslonci za noge su postavljeni previše prema unutra što ponovno otežava dohvat poluge mjenjača.
Povrh toga, yamahinu sportsku narav prati i pozicija sjedenja. Sjedi se relativno uspravno, no s tendencijom naginjanja pilota na prednji kraj. Sjedalo je široko i udobno, ali i izuzetno neugodno u predjelu spajanja sa spremnikom goriva. Upravljač je gotovo ravan te blago svijen na krajevima, pa vozač ima osjećaj kao da drži bika za rogove. S razlogom, jer yamahin je agregat pravi razjareni bik, no o tome nešto kasnije.
Zajednica | Komentari