Test | Silence S01: Prostrujao s vihorom
Na brzorastuće tržište električnih skutera stigao je španjolski Silence, isprobali smo top izvedbu koja je performansama bliska 125-icama, a s jednim punjenjem baterije može prevaliti do 127 km
Dvije Honde PCX 125 ili dvije Yamahe Nmax 125? To je otprilike relacija ako bismo cijenu električnog skutera Silence S01 usporedili s renomiranim benzinskim konkurentima. Namjerno kažemo renomiranim, jer španjolski brend Silence ne djeluje kao drugorazredni proizvod s Dalekog istoka. Proizvodi se u tvornici nedaleko Barcelone i ostavlja upečatljiv prvi dojam, uredno je lakiran i precizno sklopljen.
Niti na gumama se nije štedjelo, za prvu ugradnju odabran je Pirelli Angel Scooter, a ima još nekih zanimljivih detalja poput ručica kočnica podesivih po udaljenosti, što se rijetko viđa na skuterima koji se performansama uklapaju u kategoriju vozačke dozvole A1.
Još jedno pohvalno rješenje tiče se smještaja baterije. Naime, prostor pod sjedalom ostao je dovoljno izdašan da primi dvije integralne kacige, jer elektromotor je smješten u stražnjem kotaču, a baterija sasvim nisko, otprilike na mjestu gdje bi bio cilindar benzinskog motora. I tu je implementirano genijalno rješenje, jer baterija se može izvaditi i potom na integriranim kotačićima potegnuti poput putnog kovčega do prve utičnice. Nije baš lagana jer na vagi pokazuje 41 kg, ali sama činjenica da ju s lakoćom možete dokotrljati do stana ili ureda i zatim prikopčati na šuko-utičnicu, daje dodatnu dozu upotrebljivosti ovoj vrsti vozila.
Nominalni kapacitet baterije iznosi 5,6 kWh što je dovoljno za realni doseg između 85 i 120 km, ovisno koji mod vožnje odaberete i kakav stil vožnje primijenite. Na raspolaganju su tri moda (eco, city i sport), s time da prvi i posljednji predstavljaju krajnosti, dok je onaj srednji, kako i sam naziv govori, idealan za gradsko okruženje.
U modu city najveća brzina ograničena je na 85 km/h, a s jednim punjenjem baterije prevaljivali smo između 90 i 100 km. U sportu doseg pada na nekih 65-70 km, ali se najveća brzina penje na 100 km/h, dok u modu eco doseg raste do 127 km, ali su ubrzanja bitno mekša, najviša brzina iznosi 70 km/h i skuter u tom režimu rada djeluje 'najuspavanije'.
Budući da mod city predstavlja idealan kompromis između performansi i potrošnje, većinu vremena birali smo upravo njega, a pritom nismo smetali baš nikome na cesti. Štoviše, zbog ubrzanja od 0 do 50 km/h koje traje 3,8 s, u startovima sa semafora Silence 01 gradi veliku prednost i bježi od prometne kolotečine, a jedino što vozač čuje je huk vjetra u predjelu kacige.
Ovjes se dobro nosi s ravnim asfaltom i s lakoćom filtrira manje nepravilnosti na podlozi, ali nemir će unijeti izraženije poprečne neravnine. Prednji teleskopi nisu dovoljno kapacitetni za vožnju lošijim prometnicama s mjestimičnim udarnim rupama i to je zapravo jedina objektivna kritika koju možemo uputiti španjolskom e-skuteru. Doziranje kočnica je sasvim u redu, ali treba računati da nema podrške ABS-a, koji nije ni zakonski obavezan na e-skuteru, jer isti nema zapremninu motora izraženu u kubičnim centimetrima. Hm, kakve li rupe u zakonu.
S druge strane, kočnice su kombinirane, privlačenjem lijeve polugice aktivira se i jedan kočni klip na prednjoj čeljusti. Inače, kočnice imaju i regenerativnu funkciju punjenja baterije što u manjoj mjeri može produžiti doseg, ali najuputnije je bateriju puniti noću na kućnoj utičnici, za što je potrebno otprilike pet sati. U noćnoj tarifi jedan kilovatsat plaćamo 50 lipa, što znači da bateriju možemo napuniti do vrha za 2,50 kn i s tim novcem prevaliti stotinjak kilometara. I sad se vratimo na prvu rečenicu teksta, jer navedeni benzinski skuteri troše barem deseterostruko više, u normalnoj vožnji oko 2,5 l/100 km, odnosno 25 kuna za svakih 100 km.
Računicu isplativosti morat će postaviti svak za sebe, ali kurirske službe su prve kojima bi ovaj vid pogona moga donijeti znatne uštede. Kako po pitanju potrošnje, tako i redovitog održavanja koje se ovdje svodi na periodičke kontrolne preglede i eventualnu izmjenu kočne tekućine i disk-pločica. A kada u priču uključimo i državne subvencije, računica isplativosti može biti još povoljnija za krajnjeg korisnika. Pitanje je samo koliko kilometara prevaljujete godišnje i koliko ste ekološki osviješteni. Ako na oba pitanja odgovarate uz pridjev mnogo, onda ni 51.490 kn ne zvuči - tako mnogo.
TEHNIČKI PODACI
Silence S01
Motor
Zrakom hlađeni elektromotor, smješten u stražnjem kotaču, direktan prijenos
Snaga 7 kW (9,5 KS)
Vršna snaga 9 kW (12 KS)
Okvir i ovjes
Čelični cjevasti okvir, sprijeda teleskopska vilica promjera 33 mm, straga hidraulički amortizeri
Kočnice
Sprijeda disk promjera 260 mm, čeljust s tri klipa, straga disk promjera 240 mm, čeljust s dva klipa, CBS, nema ABS-a
Gume 120/70-15, 140/70-14
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1450 mm, masa vozila 153 kg, kapacitet baterije 5,6 kWh
Garancija dvije godine
Boje crna, crno-zelena, bijela
Cijena 51.490 kn
*Topcase i vjetrobran su dodatna oprema
Zajednica | Komentari