Motorevija
PRETRAGA
2021-11-10 , Autor: Ante Radić, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Na brzorastuće tržište električnih skutera stigao je španjolski Silence, isprobali smo top izvedbu koja je performansama bliska 125-icama, a s jednim punjenjem baterije može prevaliti do 127 km



Dvije Honde PCX 125 ili dvije Yamahe Nmax 125? To je otprilike relacija ako bismo cijenu električnog skutera Silence S01 usporedili s renomiranim benzinskim konkurentima. Namjerno kažemo renomiranim, jer španjolski brend Silence ne djeluje kao drugorazredni proizvod s Dalekog istoka. Proizvodi se u tvornici nedaleko Barcelone i ostavlja upečatljiv prvi dojam, uredno je lakiran i precizno sklopljen.

 

Niti na gumama se nije štedjelo, za prvu ugradnju odabran je Pirelli Angel Scooter, a ima još nekih zanimljivih detalja poput ručica kočnica podesivih po udaljenosti, što se rijetko viđa na skuterima koji se performansama uklapaju u kategoriju vozačke dozvole A1.

 

Još jedno pohvalno rješenje tiče se smještaja baterije. Naime, prostor pod sjedalom ostao je dovoljno izdašan da primi dvije integralne kacige, jer elektromotor je smješten u stražnjem kotaču, a baterija sasvim nisko, otprilike na mjestu gdje bi bio cilindar benzinskog motora. I tu je implementirano genijalno rješenje, jer baterija se može izvaditi i potom na integriranim kotačićima potegnuti poput putnog kovčega do prve utičnice. Nije baš lagana jer na vagi pokazuje 41 kg, ali sama činjenica da ju s lakoćom možete dokotrljati do stana ili ureda i zatim prikopčati na šuko-utičnicu, daje dodatnu dozu upotrebljivosti ovoj vrsti vozila.

 

Nominalni kapacitet baterije iznosi 5,6 kWh što je dovoljno za realni doseg između 85 i 120 km, ovisno koji mod vožnje odaberete i kakav stil vožnje primijenite. Na raspolaganju su tri moda (eco, city i sport), s time da prvi i posljednji predstavljaju krajnosti, dok je onaj srednji, kako i sam naziv govori, idealan za gradsko okruženje. 



U modu city najveća brzina ograničena je na 85 km/h, a s jednim punjenjem baterije prevaljivali smo između 90 i 100 km. U sportu doseg pada na nekih 65-70 km, ali se najveća brzina penje na 100 km/h, dok u modu eco doseg raste do 127 km, ali su ubrzanja bitno mekša, najviša brzina iznosi 70 km/h i skuter u tom režimu rada djeluje 'najuspavanije'.

 

Budući da mod city predstavlja idealan kompromis između performansi i potrošnje, većinu vremena birali smo upravo njega, a pritom nismo smetali baš nikome na cesti. Štoviše, zbog ubrzanja od 0 do 50 km/h koje traje 3,8 s, u startovima sa semafora Silence 01 gradi veliku prednost i bježi od prometne kolotečine, a jedino što vozač čuje je huk vjetra u predjelu kacige. 

Ovjes se dobro nosi s ravnim asfaltom i s lakoćom filtrira manje nepravilnosti na podlozi, ali nemir će unijeti izraženije poprečne neravnine. Prednji teleskopi nisu dovoljno kapacitetni za vožnju lošijim prometnicama s mjestimičnim udarnim rupama i to je zapravo jedina objektivna kritika koju možemo uputiti španjolskom e-skuteru. Doziranje kočnica je sasvim u redu, ali treba računati da nema podrške ABS-a, koji nije ni zakonski obavezan na e-skuteru, jer isti nema zapremninu motora izraženu u kubičnim centimetrima. Hm, kakve li rupe u zakonu.



S druge strane, kočnice su kombinirane, privlačenjem lijeve polugice aktivira se i jedan kočni klip na prednjoj čeljusti. Inače, kočnice imaju i regenerativnu funkciju punjenja baterije što u manjoj mjeri može produžiti doseg, ali najuputnije je bateriju puniti noću na kućnoj utičnici, za što je potrebno otprilike pet sati. U noćnoj tarifi jedan kilovatsat plaćamo 50 lipa, što znači da bateriju možemo napuniti do vrha za 2,50 kn i s tim novcem prevaliti stotinjak kilometara. I sad se vratimo na prvu rečenicu teksta, jer navedeni benzinski skuteri troše barem deseterostruko više, u normalnoj vožnji oko 2,5 l/100 km, odnosno 25 kuna za svakih 100 km.

 

Računicu isplativosti morat će postaviti svak za sebe, ali kurirske službe su prve kojima bi ovaj vid pogona moga donijeti znatne uštede. Kako po pitanju potrošnje, tako i redovitog održavanja koje se ovdje svodi na periodičke kontrolne preglede i eventualnu izmjenu kočne tekućine i disk-pločica. A kada u priču uključimo i državne subvencije, računica isplativosti može biti još povoljnija za krajnjeg korisnika. Pitanje je samo koliko kilometara prevaljujete godišnje i koliko ste ekološki osviješteni. Ako na oba pitanja odgovarate uz pridjev mnogo, onda ni 51.490 kn ne zvuči - tako mnogo.

TEHNIČKI PODACI
Silence S01

Motor
Zrakom hlađeni elektromotor, smješten u stražnjem kotaču, direktan prijenos
Snaga 7 kW (9,5 KS)
Vršna snaga 9 kW (12 KS)

Okvir i ovjes
Čelični cjevasti okvir, sprijeda teleskopska vilica promjera 33 mm, straga hidraulički amortizeri
Kočnice
Sprijeda disk promjera 260 mm, čeljust s tri klipa, straga disk promjera 240 mm, čeljust s dva klipa, CBS, nema ABS-a
Gume 120/70-15, 140/70-14

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1450 mm, masa vozila 153 kg, kapacitet baterije 5,6 kWh
Garancija dvije godine
Boje crna, crno-zelena, bijela
Cijena 51.490 kn
*Topcase i vjetrobran su dodatna oprema





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R