Test | Shoei NXR2: Prvi dojmovi iz vožnje
Kaciga je u odnosu na prethodnika poboljšana u gotovo svim segmentima, a pritom je ostala dosljedna originalnoj ideji
Drugo izdanje Shoeijeva bestselera trebalo je stići u domaće salone početkom rujna, no kako sve isporuke kasne, tako je i japanska sport-touring kaciga u našu redakciju 'doputovala' s dva mjeseca zakašnjenja, početkom studenog. Nismo je baš imali prilike isprobati na 'maratonskim rutama', no s druge strane skupili smo sasvim dovoljno iskustava da s vama podijelimo prve dojmove.
NXR2 je druga generacija Shoeijeve sport-touring kacige koja je u temeljnim postavkama ostala vjerna originalu, no isto je tako unaprijeđena i poboljšana u mnogim detaljima. Na prvom mjestu treba spomenuti da NXR2 sada zadovoljava novi standard ECE 22-06, što znači da je bitno sigurnija no prije. Nadalje, klasifikaciju sport-touring kacige u ovome slučaju valja shvatiti s naglaskom na sport, jer GT Air 2 pak unutar kuće primarno cilja na drugi kraj skale.
Veliki smo obožavatelji japanskog konkurenta Araija, kako zbog njihove dosljednosti (ne žele ugrađivati sjenilo kako ne bi oslabili strukturu kacige) tako i zbog jedinstvenog sportskog doživljaja (oblik, nasjedanje, osjećaj brzine uslijed buke u kacigi), no objektivno Shoei u posljednje vrijeme proizvodi svestranije, aerodinamičnije i ukupno gledajući - bolje kacige. Naime, iako je NXR2 u odnosu na prethodnika nešto teži (oko 50 grama), što se pravda novim sigurnosnim standardom, još uvijek je lakši čak i od GT Aira 2. Arai u ovoj priči nećemo niti spominjati, jer upravo to smo im u posljednje vrijeme najviše zamjerali.
Dakle, NXR2 na vagi pokazuje 1390 grama u veličini M (Arai Profile V u istoj veličini 1500 grama), dok preostale tri veličine ljuske (na nekim tržištima i četiri) mogu varirati u plusu ili minusu do 50 grama. Mnogo važnije od toga jest da se masa na glavi uopće ne osjeća. Kaciga je izvrsno izbalansirana te odaje dojam kompaktnosti. Ulazak u nju ne spada u red najkomfornijih, no zato na glavu nasjeda oštro i čvrsto te je zaokružuje sa svih strana.
Obrazi su (barem u ovoj početnoj fazi korištenja) dobrano stisnuti, a jedno što nas u ovoj priči smeta jest plitak kalup ljuske uslijed kojeg brada lagano viri ispod kacige. Onima kojima bi to mogao biti problem, neka posegnu za GT Airom 2 čiji je kalup znatno dublji te dobro skriva cijelu bradu. Aerodinamika je do brzine od 150 km/h sjajna, nema neugodnog lelujanja ni iritantnih zvukova (vozili na nakedu bez vjetrobrana), a vidno polje je postavljeno izrazito široko.
Ventilacija je fantastična, strujanje svježeg hladnog zraka osjetili smo i na bradi i iznad glave. Ipak, zaboravite na režim gradske vožnje tijekom hladnijeg vremena (vozili smo na plus devet stupnjeva) ako niste montirali pinlock (dolazi u kompletu s kacigom) - vizir će vam biti konstantno zamagljen. U tom slučaju ga valja podignuti 'za zub', a pomoću novog mehanizma ključanja vizira to neće biti ni najmanji problem. Naime, njime se u rukavicama rukuje bez poteškoća, a prigovora nema ni na nove slajdere za zrak koji su praktičniji te znatno kvalitetnije izvedbe no prije. Mehanizam izmjene novog vizira (CWR-F2) je po običaju jednostavan i lak.
Sve u svemu, NXR2 je sjajna kaciga koja je u odnosu na prethodnika poboljšana u gotovo svim segmentima, a da je pritom ostala dosljedna originalnoj ideji. Najbolje pristaje uz sportski naked ili sportaša u uvjetima svakodnevice, no bez problema podržava i povremene track-day izlete kao i duže ture. Rekli bismo, zlatna sredina, što - naravno - ne važi za cijenu. Ona je sa 3824 (jednobojne), tj. 4782 (grafike) kune postavljena na najvišu, premium razinu. Naravno, kvaliteta završne obrade i pojedinih mehanizama, kao i kvaliteta laka te složenost grafika (ručna izrada), uz petogodišnje jamstvo tu cijenu sasvim opravdavaju. Više dojmova iz vožnje možete očekivati uskoro na našoj web-stranici te u print-izdanju.
Veličina: XXS-XXXL (pet kalupa/veličina ljuske)
Boje: jednobojne, grafike
Standard: ECE 22-06
Masa: 1390 (+- 50) grama
Cijena: 3824 (jednobojne) do 4782 kune (grafike)
Plus: napredak u svim segmentima u odnosu na prethodnika, slajderi za zrak, izmjena vizira, mehanizam ključanja vizira, vidno polje, aerodinamika
Minus: plitak kalup uslijed kojeg brada lagano viri ispod kacige, relativno težak ulazak u kacigu
Info: shoei-europe.com
Zajednica | Komentari