Motorevija
PRETRAGA
2019-07-23 , Autor: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Shoeijeva sport-touring kaciga najnovija je prinova u redakciji. Isprobali smo je u svim vremenskim uvjetima na ovogodišnjem Alpenmastersu u Dolomitima



Veliki uzlet prodaje adventure i touring klase u posljednjih desetak godina natjerao je Shoei da sve više razmišlja i o kacigama za tu vrstu motocikala. GT-Air je premijerno predstavljen 2013. te je dizajnerski i namjenski bio velika prekretnica za tradicionalnog japanskog proizvođača. Šest godina kasnije stigao nam je i GT-Air II koji se nudi u sedam boja te devet grafika.

Dizajn kacige je agresivan i oštar, poboljšana su joj aerodinamička svojstva, a Shoei je odradio i pripremu za interkom-sustav 'Shoei Rider Link2'. Mehanika 3D-vizira (CNS-1) je optimizirana, vizir za sunce (u unutrašnjosti) je produžen pet milimetara, vidno polje kacige dodatno je prošireno, a sustav ventilacije je potpuno nov. Tako barem tvrde u Shoeiju, no kako sve to zajedno funkcionira u praksi? GT-Air II doista ispunjava većinu obećanja, i to poprilično uspješno.



Na ovogodišnjem Alpenmastersu u Dolomitima isprobali smo je u svim vremenskim uvjetima, a najviše su nas oduševile forma nasjedanja te zvučna izolacija. GT-Air II na glavu nasjeda poput sportske kacige, no pritom nudi izniman komfor i osjećaj ugode. Ni u jednom trenutku nas nije ni iritirao ni pritiskao, a nisu nam smetali ni bilo kakvi mirisi. Ventilacija je u suštini dobra, no ispod temperature od 15 stupnjeva obavezna je uporaba antifog-vizira - u protivnom se vizir magli. Kada smo već kod vizira, recimo i to da mehanizam zaključavanja traži jaku uporabnu silu. Tijekom testa je padala i jaka kiša, no nismo primijetili da voda prodire u unutrašnjost kacige. Shoei GT-Air II u našoj veličini M na vagi pokazuje 1493 grama, što je sedam manje od onog što Shoei deklarira u svojim promo-materijalima.



Veličina: XS do XXL

Cijena: 5032 kune

Plus: osjećaj prave sportske kacige ali uz izniman komfor, veliko vidno područje, završna obrada, jednostavno rukovanje unutarnjim sunčanim vizirom, aerodinamika, niska buka

Minus: kratka kopča, 'ključanje' vizira traži veću uporabnu silu, komplicirana i nespretna izmjena vizira, osrednji smještaj dioptrijskih naočala





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R