Test | Royal Enfield Super Meteor 650: Ulazak u novu sferu
Royal Enfield nastavlja surfati na valovima uspjeha - Super Meteor 650 ostavlja blještav trag na nebu, privlačeći pažnju ljubitelja opuštenog krstarenja po principima stare škole
Ne, nije pao s neba, jer onda bi se zvao Super Meteorit. Ali nam je neobično drago što je na prometnice sletio jedan sasvim klasičan cruiser, koji je postao vrsta u izumiranju. Odmah smo iz ladice sjećanja izvukli Kawasaki VN 900 i Hondu Shadow 750, masivne, istinske klasičare koji su u današnje vrijeme mjesto u cjenicima ustupili novoj tehno-generaciji. Njihovi su nasljednici tehnološki napredniji, što u ovom segmentu ne donosi neke osobite benefite, a kura mršavljenja učinila ih je suviše vitkima, da ne kažemo neuhranjenima. Drugim riječima, Kawasaki Vulcan S i Honda Rebel 500 izgubili su na pojavnosti, odnosno korpulentnosti, što ih možda čini privlačnijima nježnijem spolu. A Super Meteor je komad motocikla, pravi muški stroj, s masivnim komponentama, dovoljno kroma i dubokim zvukom ispuha, premda obujam motora to ne najavljuje.
A riječ je o dobro poznatoj dvocilindarskoj platformi, koja je inaugurirana s modelima Interceptor 650 i Continental GT, nakedima koji su ostvarili zapažen tržišni rezultat. Po uzoru na automobilsku industriju, inženjeri Royal Enfielda iskoristili su postojeću platformu uz određene tehničke preinake na okviru i ovjesu te ponudili varijaciju na temu koja će se svidjeti ljubiteljima opuštenog krstarenja. Zanimljivo, ni sama pogonska jedinica nije mijenjana, izuzev airboxa, novog mappinga i ispušnog sustava. Redni dvocilindarski motor obujma 648 ccm i dalje pulsira u V2 ritmu, što mu daje poseban karakter, a porcija snage od 47 KS i okretnog momenta od 52 Nm više je nego dovoljna za sve prilike na kojima ćete se naći na cesti, pa i autocesti jer šesti stupanj prijenosa vrlo je dugačko proračunat, kao pravi overdrive.
Masivni cilindri s izraženim rebrima za hlađenje, kao i mali hladnjak ulja, još su jedan detalj koji će osvojiti ljubitelje klasike, jer Honda Rebel 500 i Kawasaki Vulcan S hlade se tekućinom. Čak i u mirovanju Super Meteor javlja se punašnim zvukom, a prvi kontakt sa sjedalom na 74 cm udaljenosti od tla otkriva da je motocikl dugačak i nizak. Na račun toga je prijateljski nastrojen prema vozačima sitnije građe, a u svakom trenutku stopala cijelom površinom dotiču tlo, stoga je manevriranje u mjestu neproblematično. Oslonci nogu pomaknuti su, tipično za klasu, prema naprijed, a torzo ostaje uspravljen dok ruke prirodno padaju na širok upravljač.
Spojka je mekana, mjenjač glatko ubacuje u prvu bez ikakvih neželjenih zvukova i već nakon nekoliko stotina metara stječe se dojam kao da motocikl ima barem 5000 km i da se pošteno razradio. Ne sjećamo se kada smo posljednji put sjeli na motocikl s nula kilometara na brojaču, a koji djeluje tako podatno i precizno, kao da se mjesecima družite s njime. I uvijek smo pronašli ler iz prve. Osim toga, karakter dvocilindarskog motora savršeno se uklapa u filozofiju cruisera, možda čak nijansu bolje nego u slučaju sestrinskih nakeda. Međuubrzanja su britka i nema potrebe za tjeranjem u visoke okretaje, twin se lako nosi s masom motocikla od 241 kg plus vozač. Snaga je u okvirima A2 kategorije, Super Meteor će uhvatiti i 160 km/h, no najbolje diše u opuštenom ritmu vožnje, ovo ipak nije lovac na zavoje.
U redu, pogonska jedinica još nas je jednom ugodno iznenadila, a što je s periferijom? Kočnice su se u praksi pokazale sasvim dostatnima, premda sprijeda nalazimo samo jedan disk promjera 320 mm u koji grizu dvoklipna kliješta. No, straga je neočekivano velik promjer diska, čak 300 mm i uputno je koristiti obje kočnice zbog distribucije mase koja se uvelike oslanja na stražnji kotač. Dvokanalni ABS iz Boscha pobrinut će se da kotači ne blokiraju, no ako do intervencije i dođe, intervali rada su nenametljivi, uz minimalno pulsiranje ručice. A to izgrađuje povjerenje.
Ovjes nas nije razočarao, ali ni posebno oduševio. Istina, Super Meteor djeluje vrlo stabilnim na pravcu pri višim brzinama, no zaslugu tome treba pripisati dugačkom međuosovinskom razmaku od 1500 mm, što je dobrih 10 cm više nego u slučaju Interceptora i Continentala GT. Ono što u manjoj mjeri kompromitira udobnost je relativno kratak hod stražnjih amortizera od skromnih 101 mm, pa unatoč ugodno profiliranom i izdašno podstavljenom sjedalu, poprečne neravnine prenose udarce na trticu. Prednja upside-down vilica s potpisom Showe ne nudi mogućnosti podešavanja, ali tvorničke postavke za 'Big Piston Fork' promjera 43 mm i hoda 120 mm pružaju dobar kompromis između komfora i stabilnosti. Osim toga, prednji kotač promjera 19 cola lako svladava sve neravnine na kolniku.
Super Meteor se najugodnije osjeća na otvorenoj cesti, tu je u svom elementu. No, dođe li do potrebe za iznenadnim manevrom izbjegavanja prepreke, motocikl će vjerno slijediti inpute vozača, nagle promjene smjera nisu nevoljke i trome. Također, sloboda nagiba je u okvirima klase sasvim dostatna, oslonci nogu postrugat će asfalt tek u angažiranom napadanju zavoja kratkih radijusa. Kako je već naglašeno, ovo je Royal Enfield s najboljim putnim kvalitetama što se tiče asfaltiranih podloga, čemu u prilog ide, osim ugodne ergonomije, i 15,7-litarski spremnik goriva. Tijekom premijerne vožnje nismo imali vremena isprobati i ocijeniti smještaj suvozača, no pored standardne varijante tu je i ona okrenuta duljim putovanjima (vjetrobran, oslonac leđa za suvozača), kao i dugačak popis originalne dodatne opreme, uključujući i touring sjedalo koje nudi 70 posto veću površinu za suvozača.
Uz dopuštenu nosivost od 188 kg sve predispozicije za putovanje udvoje su na broju, dok će ljubitelji personalizacije zasigurno posegnuti za nečime s podužeg popisa koji uključuje nosače prtljage, solo sjedalo, LED pokazivače smjera ili retrovizore koji se montiraju na krajevima upravljača. U svakom slučaju, tijekom putovanja na manje poznatim destinacijama od velike je koristi standardna turn-by-turn navigacija koja se povezuje s vašim pametnim telefonom i pripadajućom aplikacijom, a putem Google Mapsa daje upute za skretanje na minijaturnom ekranu sa strelicama.
Zaključno možemo reći da Super Meteor nudi privlačan paket osobina i visoku kvalitetu izrade uz puno pažnje posvećene detaljima. Royal Enfield ulazi u novu sferu, odnosno novi tržišni segment s jakim adutima i nema razloga da poput meteora na noćnom nebu ne ostavi zapažen trag. Riječ je o potencijalnom tržišnom hitu koji će zasigurno pomrsiti račune izravnoj konkurenciji koju predstavljaju Honda CMX 500 Rebel (7.590 eura) i Kawasaki Vulcan S (9.541 euro). Uz cijenu od 8.450 eura, ali i trogodišnju tvorničku garanciju, Super Meteor je točno između navedenih, a hoće li pogoditi 'u sridu', odlučit će kao i uvijek – kupci.
TEHNIČKI PODACI
Motor
Zrakom i uljem hlađeni, četverotaktni, dvocilindarski redni motor, jedna osovina za uravnoteženje, jedna bregasta u glavi pokretana lancem, četiri ventila po cilindru, podmazivanje klasičnim karterom, ubrizgavanje goriva 2 x Ø 34 mm, regulirani katalizator, alternator 154 W, akumulator 12 V/12 Ah, mehanički pokretana višelamelna mokra spojka (anti-hopping), mjenjač šest stupnjeva, završni prijenos lancem, sekundarni prijenos 40:15
Promjer x hod 78.0 x 67.8 mm
Obujam 648 cm³
Kompresija 9.5:1
Snaga 47 KS (34.6 kW) pri 7250 okr.
Okr. moment 52 Nm pri 5650 okr.
Okvir i ovjes
Dvostruka kolijevka od čeličnih cijevi, upside-down prednja vilica Ø 43 mm, dvostruka stražnja čelična vilica, dva amortizera, podesivo predopterećenje opruge, sprijeda disk Ø 320 mm, dvoklipna kliješta, straga disk Ø 300 mm, jednoklipna kliješta, ABS.
Kotači aluminijski 2.50 x 19; 3.50 x 16
Gume 100/90-19; 150/80 B16
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1500 mm, kut glave okvira 62.5 stupnja, predtrag 119 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 120/101 mm, visina sjedala 740 mm, mokra masa 241 kg, najveća dopuštena masa 429 kg, spremnik goriva 15.7 l
Garancija tri godine
Boje crna, plava, zelena, crvena, siva
Cijena od 8.450 eura/63.628 kn
Zajednica | Komentari