Test | Royal Enfield Scram 411: Prva vožnja
Urbani avanturist bi u jednakoj mjeri trebao vladati situacijama u svakodnevici te biti spreman na avanture. Prva vožnja otklonila je sve nedoumice
Usporedo s europskom premijerom, domaći uvoznik Royal Enfielda - Novema Nova - već je u svom prodajnom salonu imao Scram 411 raspoloživ za testnu vožnju. Novi Royalov urbani avanturistički monocilindrik baziran je na dobro poznatom Himalayanu s kojim dijeli motor, okvir te prijenos. Dakle, na osnovi prijašnjih iskustava možemo jamčiti da je riječ o vrlo štedljivom pogonskom agregatu norme Euro5 koji razvija 24 KS pri 6500 o/min te 32 Nm pri 4250 o/min. No je li ova skromna 'ergela' dovoljna za svladavanje naših prometnica? Ako na otvorenoj cesti pratite tok prometa, a niste pretjerano skloni egzibicijama i razvijanju visokih brzina na ravnim dionicama, sasvim sigurno.
Naravno, Scram 411 kao takav nije 'raketa' od motocikla, to je valjda svima jasno, već je svojim performansama i komponentama prilagođen podjednako fluidnom i opuštenom tempu krstarenja pri brzinama oko 100 km/h. S druge strane, u urbanim sredinama oduševljava lakoćom upravljanja i dinamikom. Činjenica je da spojka i mjenjač rade relativno uglađeno i harmonično te također pridonose iznenađujuće dinamičnom iskustvu vožnje. Isto tako, dobra vijest je da - koliko god ga 'žmikali' na gasu - uživat ćete u potrošnji od svega 3,2 litre na 100 kilometara. Zahvaljujući velikom spremniku kapaciteta 15 litara, ostvariv je doseg od 450 do 500 kilometara, što je u ovoj klasi rijetkost.
U Royalu to nisu napravili samo da bi se mogli pohvaliti brojkama na papiru, već su u obzir uzeli one koji će na Scramu htjeti svladavati i duže etape, a one ne bi trebale biti problem jer ergonomija podržava tu namjenu. Zahvaljujući visokom upravljaču, širokom kutu svijanja koljena te udobnoj podstavljenosti sjedala, ovaj Royal Enfield vas poziva da uživate u turama. Ležerno ustoličeni u sjedalu vrlo lako padate u nagib te uz lagane korekcije upravljača svladavate sve vrste zavoja. Standardne gume Ceat-Gripp - kada je Royal Enfield u pitanju - nude dovoljno gripa čak i na asfaltu osrednje granulacije, a također su prikladne i za izlete na makadam. Terenskoj orijentaciji odgovara i okvir Scrama 411.
Dugi hod ovjesa (190 milimetara sprijeda, 180 milimetara straga) i mekana postavka opruga lako se nosi s većim neravninama i rupama te pruža solidnu porciju komfora.Za razliku od Himalayana koji sprijeda ima 21-colni kotač, Scram se kotrlja na dimenziji od 19 cola koja u moto svijetu slovi kao kompromis za off-road i on-road. A da je taj kompromis vrlo uspješan, pokazuju vozno-dinamička svojstva Scrama 411 koji bi trebao podjednako oduševiti početnike, ali i povratnike u svijet motocikala. Lagane zamjerke imamo samo na kočni sustav koji, budući da se radi o novom motociklu s vrlo malo prijeđenih kilometara, još ne radi sasvim na visini zadatka. Na prednjem kotaču ni jednom nismo uspjeli isprovocirati uključivanje ABS-a, a sa spužvastim osjećajem na poluzi kočnice smo se već susreli i na Himalayanu. S brojem kilometara kočni sustav bi trebao postati snažniji i precizniji za doziranje.
S druge strane, pohvalit ćemo instrumente. Osim analognog brzinomjera s digitalnim zaslonom ispod kojeg su pokazivač goriva i druge informacije poput brojača puta..., postoji i poseban zaslon u boji za serijski (da, zaista se ne nadoplaćuje) navigacijski sustav. Uz aplikaciju Royal Enfield, odredište se može postaviti unaprijed, a zatim se na ovom zaslonu može reproducirati navigacija u obliku strelica, odnosno pokazivača smjera. Riječ je o jedinstvenoj karakteristici u klasi motocikala za 40-ak tisuća kuna.
TEHNIČKI PODACI
Motor
Zrakom/uljem hlađeni jednocilindarski motor, jedna bregasta osovina pokretana lancem, dva ventila, klackalice, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 32 mm, akumulator 12 V/8 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, pet stupnjeva prijenosa, pogonski lanac
Promjer x hod 78,0 x 56,0 mm
Obujam 411 ccm
Kompresija 9,5:1
Snaga 24 KS (17,8 kW) pri 6500 o/min
Okretni moment 32 Nm pri 4250 o/min
Okvir, ovjes, kočnice
Čelični cjevasti okvir, klasična vilica promjera 41 mm, čelična stražnja vilica, monoamortizer, sprijeda disk promjera 300 mm i plivajuća čeljust s dva klipa, straga disk promjera 240 mm i čeljust s jednim klipom, ABS
Gume 100/90 19, 120/90 17
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1455 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 190/180 mm, visina sjedala 795 mm, suha masa 185 kg, spremnik goriva 15 litara
Garancija dvije godine
Boje bijelo-crvena, srebrna, grafitno-crvena, grafitno-plava, grafitno-žuta
Cijena od 41.500 kn
Zajednica | Komentari