Test | Rabljeni egzotični sportaši - Dive za kojima se uzdiše
Iako ni njih zub vremena nije zaobišao, njihova je pojava fascinantna.
No, pitanje glasi – jesu li danas kao rabljeni bolja prilika nego nekoć
kao novi?
Pogled na njihove atraktivne skulpture ostavlja bez daha, jednako kao što pogled na njihovu prodajnu cijenu ostavlja – bez zraka. Da, tako je bilo nekada, no otad je prošlo podosta vremena, predstavljeno je pregršt noviteta koji su - snažniji, brži, tehnički napredniji, ekskluzivniji. Egzotike poput Aprilije RSV Mille SP, Benellija Tornada, Ducatija 916 ili MV Aguste F4 se u odnosu na ono što ste plaćali nekoć danas kupuju gotovo za "porciju ribe". No, je li i to previše za motocikle koji su kao novi glasili za nepouzdane, neprovjerene i nedovršene? Ili je možda riječ o budućim vrijednim kolekcionarskim primjercima koji će svoj cjenovni zenit tek dostići? U rješavanju ovih dvojbi možda će pomoći naš kratak pregled.
Aprilia RSV Mille SP - Rođena za SBK
Početkom 1998. senzacija je bila spremna. Aprilia, mlada tvornica iz Noalea poznata
po skuterima te sportskim uspjesima u klasi 125 i 250 ccm, odlučila je učiniti veliki korak naprijed. Njezin projekt superbike zvao se RSV Mille i premijerno je osvanuo u plavo-crveno-srebrnoj kombinaciji. Premda je bila sastavljena od ponajboljih komponenti na tržištu, kupci su i dalje bili nepovjerljivi. Pitanja je bilo napretek - kako se vozi, koči li uistinu tako dobro kao što govore, je li 125 KS dovoljno, te najvažnije od svega – hoće li trajati? No, Aprilia je sve nevjernike odlucila ušutkati na sebi svojstven način – uključivanjem u utrke, i to odmah u prvu ligu - SBK! Štoviše, posebice je radi toga 1999. izrađena edicija RSV-a pod nazivom Mille SP. Proizvedeno je 150 komada radi ishođenja licence za SBK, a svaki je primjerak obilježen pločicom sa serijskim brojem koja se nalazi na mostu prednje vilice.
Rotaxov V2 je u SP-u razvijao 145 KS, imao je ugrađene klipove cosworth te na raspolaganju trkaći eprom i ispuh. Kotači su bili od lake legure, na okviru se mogao podešavati predtrag i međuosovinski razmak, ovjes je bio Ohlinsov, oplate karbonske, a spremnik goriva izrađen od aluminija. RSV mille SP je stajao astronomskih 60.000 njemačkih maraka. Ukoliko se bavite mišlju da kupite egzotični trkaći motocikl, ovo je svakako jedna od ponajboljih investicija. Naime, osim što se radi o vrlo rijetkom primjerku, uživat ćete i u privilegiji da ćete se tim motociklom za razliku od ostale egzotike u ovom pregledu - voziti. Da, baš kao i obični ;ille, i SP je trajan motocikl koji se ne kvari i koji može izdržati podosta toga. Oprema na njemu je krema tog doba, a i danas biste vozeći ga na trkalištu štopericu zaustavljali na respektabilnim vremenima. Dobra vijest? Ima ih samo 150, pa je ekskluziva u pravom smislu te riječi zajamčena. Loša vijest? Samo ih je 150 u svijetu, od toga znamo da su dvije završile i u Hrvatskoj.
Obujam: 998 ccm
Snaga: 145 KS
Masa: 207 kg
Cijena rabljenih: od 10.000 eura
Plus: upravljivost, oprema, trajnost, limitiran broj primjeraka
Minus: još uvijek se ne može otarasiti "Fiatovog" imidža kvarljivosti
Benelli Tornado 1130 - Nekretnina bez vrijednosti
Bila je to prava senzacija. Tvornica bogate tradicije i povijesti motociklizma, koja je 90-ih bila poznata isključivo po proizvodnji skutera, potkraj 1999. je pustila šapat – predstaviti ćemo motocikl koji ce sve hipnotizirati. Dvije godine kasnije to se pretvorilo u stvarnost i svijet je ugledao zeleno-srebrni Tornado 900 koji je ime dobio po slavnom pretku iz 1971. Trocilindarski agregat u početku je imao 898 ccm i razvijao je 136 KS, no patio je od mnogih dječjih bolesti. Stoga je vrlo brzo zamijenjen onim od 1131 ccm sa 152 KS. Naravno, ni to nije pomoglo otkloniti problem. Tornado je etabliranoj konkurenciji mogao držati vodu jedino u poglavlju upravljivosti, dok je sve ostalo bilo ravno debaklu. Razvoj snage, mjenjač, stabilnost u zavoju, povratna informacija i kočenje bili su na razini nekih motocikala iz prošle dekade, no unatoč tome Benelli je ipak uspijevao pronaći put do nekih kupaca. Naravno, zavodljiva je figura učinila svoje.
No, 2005. tvrtku preuzimaju Kinezi koji
su dodatno srušili ozbiljnost marke, što je ustvari bio posljednji čavao u lijesu tvrtke iz Pesara. Barem u onom obliku u kojem su ga Talijani zamišljali, jer Kinezi su se dalje fokusirali na proizvodnju jeftinih motocikala manjeg i srednjeg obujma. No, ukoliko vas niti sve rečeno ne može skreniti s puta i još uvijek želite svoj kapital uložiti u Tornado koji glumi nekretninu - samo naprijed! Mislite li se pak voziti na njemu, tada zaboravite cijelu priču, jer lista kvarova i nedostataka je veća od one poreznih dužnika u Hrvatskoj. Izdvojiti ćemo samo neke koje su dio našeg osobnog iskustva. Nakon samo dva kruga na trkaćoj stazi s tek razrađenim motociklom, akumulator je bio prazan. Zatim je uslijedio problem s anti-hoppingom, koji je toliko eskalirao da na kraju testnog dana spojka uopće nije funkcionirala. Uz to, popustila su tri od ukupno četiriju šarafa na kučištu radilice uslijed čega je iz motora iscurila poprilična količina ulja. Amortizer upravljača također je ispustio ulje, a indikator motormenadžmenta se nakon te vožnje više nije gasio. To se sve dogodilo na novom motociklu, pa pokušajte si onda predočiti kakve sve „tajne“ krije rabljeni Tornado.
Obujam: 898 (1131) ccm
Snaga: 136 (152) KS
Masa: 212 (224) kg
Cijena rabljenih: 4000 do 6000 eura
Plus: upravljivost, ovjes
Minus: enormna potrošnja, sklonost raznim kvarovima, tvrda spojka, loš mjenjač, teško pokretanje motora, vibracije
Ducati 916 - Dobar poput vina
Umjetničko djelo Massima Tamburinija svom vlasniku nudi vrlo neudobnu i napornu
poziciju sjedenja te tvrdo i oštro podešen ovjes koji reagira i na najmanju neravninu na cesti. Na glasu je kao vrlo nepouzdan motocikl koji nije predviđen za često korištenje u svakodnevici. Okej, to je ono loše. Pitate se što uopće nakon ovoga može biti dobro? Recimo to da se motocikl zove – Ducati 916! Otac svih superbikeova će vas prije svega oduševiti vrhunskom stabilnošću po pravcu te tijekom nagiba u zavoju, fenomenalnim kočnicama i munjevitom upravljivošću. Ipak, jedno se pamti kudikamo više od svega ostalog, a to je fenomenalni zvuk. L-twin iz dvostrukog underseat-ispuha zrakom širi simfoniju koju ne može nadmašiti ni ona iz Milanske skale.
Iako je Ducati kao tvornica u me‑đuvremenu znatno napredovao te lansirao cijeli niz nasljednika tog modela, 916 je dosad ostao original koji nitko nije nadmašio. Tko ga ima, može samo zadovoljno trljati ruke i čekati, jer ovaj motocikl svakim danom postaje sve cjenjenijim. Ducatisti i danas govore da je to jedini pravi sportaš koji je stigao iz Bologne u posljednja dva i pol desetljeća, što je dodatno zacementiralo njegov kultni status na tržištu. Pronaći dobar 916 u Hrvatskoj je ravno
vjerojatnosti da ćete u Lici pronaći Sveti gral, no nemojte da vas to u startu obeshrabri. Kod ovog je modela najvažnije da po njemu nije „šarafao“ nestrucni mehaničar, sve ostalo se uz manje ili više troška ipak može dovesti u red. Redovita kontrola ventila i izmjena zupcastog remena su prioritet, a kontrola dotegnutosti vitalnih matica, vijaka i komandi obaveza.
Obujam: 916 ccm
Snaga: 109 KS
Masa: 218 kg
Cijena rabljenih: od 5000 eura
Plus: upravljivost, dinamika, kočnice, kultni status, vrijednost pri daljnoj prodaji
Minus: osjetljivost na neredovito i nestručno održavanje, naporna ergonomija, visoka cijena
MV Agusta F4 750 - Između savršenstva i nemara
Kakva ljepota! Ne, ne možemo uopće raspravljati o bilo kakvom obliku pristranosti, jer F4 je - od trena kada je s nje na pozornici skinut pokrov - bila superzvijezda. U prilog tome govori i da je u svojoj garaži imaju španjolski kralj Juan Carlos, Jay Leno te naravno legendarni Giacomo Agostini. No, vrijeme divljenja prestalo je onog trenutka kada smo je prvi put provezli. Tada smo rekli - uh, što je ovo? Beskonačno dug spremnik goriva, nisko smještene ručice, sjedalo tanko poput lista papira! Oznaka sport je početkom 90-ih možda i značila oskudijevanje i mučenje, no deset godina kasnije baš i ne. Vozaču je nakon 200 km vožnje, ne bi li se vratio u stanje normale, trebala sauna, topla kupka i masaža. No, umor s vremenom nestaje, što se ne može reći za neprecizno, bezosjećajno i grubo primanje gasa, tvrdu spojku te veliku rupu u krivulji snage u srednjim režimima. S tim se nedostacima jednostavno mora živjeti.
U trenutku kada su se svjetla pozornice ugasila i kada su zvijezde poput Angeline Jolie i Willa Smitha sišle s MV-ovog sjedala, s njom su nasamo ostali obični smrtnici, odnosno kupci iz svakodnevice. Oni su za cijenu od 20.000 eura dobili motocikl koji je preko noći postao slavan i za kojim su svi uzdisali. No, isto tako su dobili i motocikl koji je pri punom zaokretu upravljača „rezao“ palce na spremnik goriva, kojem su klipnjače iz čista mira letjele kroz blok, koji je trošio poput helikoptera i čija se temperatura motora mijenjala prema uzoru na astrološki položaj zvijezda. Uz to, zbog učestalog neplaćanja dobavljačima vjerojatnost nabavke rezervnih dijelova ravna je zgoditku na kladionici. Može li biti gore od ovoga? Kao i uvijek u životu, može! Primjerice, na tržištu se pojavi model F3 675 koji vrlo nalikuje slavnom originalu, a stoji - 95.000 kuna. Mislimo da nakon toga mnogi vlasnici MV-a igraju pikado na slici pokojnog Claudija Castiglionija.
Obujam: 749 ccm
Snaga: 134 KS
Masa: 210 kg
Cijena rabljenih: od 5500 eura
Plus: ovjes, dizajn, celebrity-status iliti "baš sam poseban", cijena
Minus: ergonomija, mehanička kvaliteta, nepouzdanost, dostupnost rezervnih dijelova, potrošnja goriva, grub i neprecizan odgovor na gas
Zajednica | Komentari