Test | Rabljena Honda CB 500 X: Favorit iz drugog plana
Ovu finu, skromnu Hondu lako je previdjeti u oglasnicima. No ako je malo pažljivije pogledate, brzo ćete zaključiti da ne postoji noviji, pouzdaniji i konkretniji motocikl A2 kategorije za tako skroman budžet
Model CB 500 X možda je i ponajbolji primjer u kojoj mjeri trendovi diktiraju razvoj modelske game. Naime, 2013. model X je predstavljen tek kao treći u nizu na platformi CB/CBR 500. U to je vrijeme naked CB 500 F izazivao popriličan interes kupaca te kotirao vrlo visoko na listi najprodavanijih modela, dok je crossover izvedba bila tek u trećem planu. Danas je situacija malo drukčija, naked je otišao u ropotarnicu povijesti, a crossover značajno popravlja Hondine prodajne brojke.
Osim po uspravnijem položaju sjedenja, malo većem hodu ovjesa te boljoj zaštiti od vjetra, X-model gotovo da se nije razlikovao od spomenutog 'golog' F-a. Paralelni twin je svilenkasto uglađen i kultiviran, itekako je živahan i sklon vrtnji te nije sklon izraženijim vibracijama čak ni pod punim opterećenjem pri 175 km/h na autocesti. Zapravo, s obzirom na njegovu konstrukcijsku jednostavnost i cijenu, riječ je doista o sjajno izbalansiranom motociklu.
Pa ipak, rijetko se netko odlučuje na kupnju rabljenog i potpuno neopravdano ga gura u stranu pod izlikom da se radi o 'jeftilenu'. Potkapacitirana je u konačnici samo njegova cijena (i kao novog i kao rabljenog), dok je sve ostalo na njemu na visini zadatka. Od 2019. model X napušta crossover stil i sa 19-colnim prednjim kotačem jasno vozi u smjeru putnog endura. Opremite ga crash-barovima i bočnim koferima i dobit ćete malen, podcijenjeni i pouzdani putni enduro s niskim troškovima redovitog održavanja te vrlo skromnom potrošnjom (oko 3,2 l/100 km).
Upravo stoga što se CB 500 smatra vrlo pouzdanim motociklom, neki ga vlasnici često zanemare te nakon isteka jamstvenog roka redovito održavanje svedu na parne i neparne godine. Stoga prije kupnje zatražite servisnu knjižicu i provjerite što je sve rađeno na motociklu. Servisni interval je svakih 12.000 km, cijena redovitog servisa od 150 do 250 eura. Općenito, pregledajte ležajeve u glavi okvira, lanac i lančanike, kočnice, gume i sve ostale potrošne dijelove. Važno - provjerite je li motocikl bio u službi autoškole! To će vam pomoći da značajno korigirate njegovu cijenu ili jednostavno odustanete od kupnje.
Razvoj modela
2013. Uvođenje modela CB 500 X, kodne oznake PC46. Visina sjedala 810 mm, hod ovjesa 128/139 mm. Cijena u Hrvatskoj: 53.000 kuna (7066 eura)
2016. LED-svjetla sprijeda i straga, podesiva ručica kočnice, podesiva prenapregnutost opruga u prednjim vilicama, veći spremnik goriva (17,5 l), više vjetrobransko staklo
2019. Dorađen motor, 19-colni prednji kotač, novi blatobran, anti-hopping spojka, hod ovjesa 135/150 mm, LED-pokazivači smjera, novi instrumenti
2021. Standard Euro 5, kodna oznaka PC64
2022. Kodna oznaka PC64A, Showina upside-down vilica, lakša stražnja vilica i alu-kotači, sprijeda dvostruki diskovi i radijalne kočne čeljusti, novi LED-far i pokazivači smjera
2023. Cijena u Hrvatskoj: 7950 eura/59.899 kuna
Stanje na tržištu
Budući da je ponuda u Hrvatskoj vrlo skromna, kupnju usmjerite na inozemstvo. U Njemačkoj prvi model CB 500 X-a započinje na 3500 eura, na što treba nadodati troškove prijevoza i PPMV koji se u pravilu svodi na 180 (2013.) do 200 eura (2018.). Neki primjerci su i vrlo bogato opremljeni (koferi, crash-barovi, navigacija), a u pravilu motocikli imaju manje od 40.000 km i urednu servisnu dokumentaciju.
Tehnički podaci
(PC46, model 2013.)
Motor
Tekućinom hlađeni paralelni twin, četiri ventila po cilindru, klasičan karter, ubrizgavanje, regulirani katalizator (Euro 3), višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, šest brzina, pogonski lanac O-ring
Promjer x hod 67,0 x 66,8 mm
Obujam 471 ccm
Snaga 48 KS (35 kW) pri 8500 o/min
Okretni moment 43 Nm pri 7000 o/min
Okvir, ovjes, kočnice
Čelične grede, klasična vilica, čelična stražnja vilica, monoamortizer s polužjem, sprijeda disk promjera 320 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 240 mm i čeljust s jednim klipom, ABS
Kotači 3.50 x 17, 4.50 x 17
Gume 120/70 ZR 17, 160/60 ZR 17
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1421 mm, kut glave okvira 63,5 stupnjeva, predtrag 109 mm, hod sprijeda/straga 128/139 mm, visina sjedala 810 mm, masa sa svim tekućinama 195 kg, spremnik goriva 17,3 litre
Mjerenja
Najviša brzina 175 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 5,9 s
Potrošnja (magistrala) 3,2 l/100 km
Zajednica | Komentari