Motorevija
PRETRAGA
2023-07-03 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: MPH
Bookmark and Share

Ovu finu, skromnu Hondu lako je previdjeti u oglasnicima. No ako je malo pažljivije pogledate, brzo ćete zaključiti da ne postoji noviji, pouzdaniji i konkretniji motocikl A2 kategorije za tako skroman budžet



Model CB 500 X možda je i ponajbolji primjer u kojoj mjeri trendovi diktiraju razvoj modelske game. Naime, 2013. model X je predstavljen tek kao treći u nizu na platformi CB/CBR 500. U to je vrijeme naked CB 500 F izazivao popriličan interes kupaca te kotirao vrlo visoko na listi najprodavanijih modela, dok je crossover izvedba bila tek u trećem planu. Danas je situacija malo drukčija, naked je otišao u ropotarnicu povijesti, a crossover značajno popravlja Hondine prodajne brojke.

Osim po uspravnijem položaju sjedenja, malo većem hodu ovjesa te boljoj zaštiti od vjetra, X-model gotovo da se nije razlikovao od spomenutog 'golog' F-a. Paralelni twin je svilenkasto uglađen i kultiviran, itekako je živahan i sklon vrtnji te nije sklon izraženijim vibracijama čak ni pod punim opterećenjem pri 175 km/h na autocesti. Zapravo, s obzirom na njegovu konstrukcijsku jednostavnost i cijenu, riječ je doista o sjajno izbalansiranom motociklu.

 

Pa ipak, rijetko se netko odlučuje na kupnju rabljenog i potpuno neopravdano ga gura u stranu pod izlikom da se radi o 'jeftilenu'. Potkapacitirana je u konačnici samo njegova cijena (i kao novog i kao rabljenog), dok je sve ostalo na njemu na visini zadatka. Od 2019. model X napušta crossover stil i sa 19-colnim prednjim kotačem jasno vozi u smjeru putnog endura. Opremite ga crash-barovima i bočnim koferima i dobit ćete malen, podcijenjeni i pouzdani putni enduro s niskim troškovima redovitog održavanja te vrlo skromnom potrošnjom (oko 3,2 l/100 km).



Provjera

Upravo stoga što se CB 500 smatra vrlo pouzdanim motociklom, neki ga vlasnici često zanemare te nakon isteka jamstvenog roka redovito održavanje svedu na parne i neparne godine. Stoga prije kupnje zatražite servisnu knjižicu i provjerite što je sve rađeno na motociklu. Servisni interval je svakih 12.000 km, cijena redovitog servisa od 150 do 250 eura. Općenito, pregledajte ležajeve u glavi okvira, lanac i lančanike, kočnice, gume i sve ostale potrošne dijelove. Važno - provjerite je li motocikl bio u službi autoškole! To će vam pomoći da značajno korigirate njegovu cijenu ili jednostavno odustanete od kupnje.

 

Razvoj modela

2013. Uvođenje modela CB 500 X, kodne oznake PC46. Visina sjedala 810 mm, hod ovjesa 128/139 mm. Cijena u Hrvatskoj: 53.000 kuna (7066 eura)
2016. LED-svjetla sprijeda i straga, podesiva ručica kočnice, podesiva prenapregnutost opruga u prednjim vilicama, veći spremnik goriva (17,5 l), više vjetrobransko staklo
2019. Dorađen motor, 19-colni prednji kotač, novi blatobran, anti-hopping spojka, hod ovjesa 135/150 mm, LED-pokazivači smjera, novi instrumenti
2021. Standard Euro 5, kodna oznaka PC64
2022. Kodna oznaka PC64A, Showina upside-down vilica, lakša stražnja vilica i alu-kotači, sprijeda dvostruki diskovi i radijalne kočne čeljusti, novi LED-far i pokazivači smjera
2023. Cijena u Hrvatskoj: 7950 eura/59.899 kuna

Stanje na tržištu

Budući da je ponuda u Hrvatskoj vrlo skromna, kupnju usmjerite na inozemstvo. U Njemačkoj prvi model CB 500 X-a započinje na 3500 eura, na što treba nadodati troškove prijevoza i PPMV koji se u pravilu svodi na 180 (2013.) do 200 eura (2018.). Neki primjerci su i vrlo bogato opremljeni (koferi, crash-barovi, navigacija), a u pravilu motocikli imaju manje od 40.000 km i urednu servisnu dokumentaciju.



Tehnički podaci
(PC46, model 2013.)

Motor
Tekućinom hlađeni paralelni twin, četiri ventila po cilindru, klasičan karter, ubrizgavanje, regulirani katalizator (Euro 3), višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, šest brzina, pogonski lanac O-ring
Promjer x hod 67,0 x 66,8 mm
Obujam 471 ccm
Snaga 48 KS (35 kW) pri 8500 o/min
Okretni moment 43 Nm pri 7000 o/min

Okvir, ovjes, kočnice
Čelične grede, klasična vilica, čelična stražnja vilica, monoamortizer s polužjem, sprijeda disk promjera 320 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 240 mm i čeljust s jednim klipom, ABS
Kotači 3.50 x 17, 4.50 x 17
Gume 120/70 ZR 17, 160/60 ZR 17

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1421 mm, kut glave okvira 63,5 stupnjeva, predtrag 109 mm, hod sprijeda/straga 128/139 mm, visina sjedala 810 mm, masa sa svim tekućinama 195 kg, spremnik goriva 17,3 litre

Mjerenja

Najviša brzina 175 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 5,9 s
Potrošnja (magistrala) 3,2 l/100 km





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R