Motorevija
PRETRAGA
2020-04-29 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Kristijan Tićak; Harley-Davidson
Bookmark and Share

Kralj komfora i nositelj tehnologije još je dojmljiviji u verziji Black Option 2020



Nova stranica 'okrenuta' je prije sedam godina, u Muzeju umjetnosti u Denveru, Colorado. Harley-Davidson tada je prekinuo stoljetnu tradiciju i po prvi puta predstavio tekućinom hlađeni V2 s kutem od 45 stupnjeva između cilindara. Svi touring-modeli tada su dobili nešto snažniji 'High Output Twin Cam 103' s novim bregastim osovinama i optimiziranim zračnim filtrom.



Na dvije nove Electre Glide - Ultra Classic i Ultra Limited - ugrađena je nova glava motora kroz koju struji tekućina za hlađenje. Harley je sustav nazvao 'Twin cooled' a 'vodeni plašt' bio je primarno usmjeren na hlađenje usijanih ispušnih ventila. Razvoj projekta 'Rushmore' – kako ga je Harley interno nazivao - trajao je pune tri godine a premijerno je predstavljen u najvažnijem, Touring-segmentu tj. u već spomenutoj Electri Glide.

Nekoć svetogrđe, danas potreba na tržištu

Što se promijenilo u sedam godina? Osim što je tadašnje 'svrtogrđe' tj. vodeno hlađenje u glavama ljubitelja marke evoluiralo u 'glas razuma', Electra Glide Ultra Limited danas pogoni V2 naziva 'Twin Cooled Milwaukee-Eight 114' (obujam 1868 ccm) koji za tu priliku razvija relativno skromnih 89 KS no s druge strane isporučuje monstruozan potisak od 164 Nm.
Ujedno, danas Electra Glide Ultra Limited stiže u dvije varijante – Chrome i Black Option. Na Black Optionu - kao što sam naziv uostalom i sugerira - kotači, auspusi, motor te pripadajući poklopci i štitnici, filter, štitnici bisaga, upravljač, oslonci za noge, ručke, stalak prtljage te niz preostalih sitnih detalja dolaze u crnoj boji.



Velika novost za 2020. je svakako RDRS (Reflexive Defensive Riding Systems) tj. niz sigurnosnih elektronskih sustava. Još jedno 'svetorgđe'? Nazovite to kako hoćete, no sva elektronska pomagala su jednostavno u duhu vremena i kao takva su neosporan dobitak u poglavlju sigurnosti i komfora. Uostalom, tržište ih već odavno ne ismijava, upravo suprotno – pokazalo se da postoji kritična masa koja ih može i želi (nado)platiti. Riječ je o dobro poznatim sustavima poput ABS-a i kontrole proklizavanja ali i vrlo korisnog sustava (pogotovo kod ovako teških motocikala) koji pomaže vozaču prilikom kretanja na uzbrdici (hill-assist).



Velika novost za ovu godinu je i sustav 'H-D Connect'. Riječ je o aplikaciji za pametne telefone koja omogućava konekciju s motociklom. Primjerice, putem aplikacije je moguće provjeriti stanje akumulatora (kod određenih modela), količinu goriva u spremniku, pritisak u gumama, stanje putomjera, napraviti ažuriranje infotainment-sustava, pregledati razne statistike prijašnjih vožnji itd. Aplikacija vas također upozorava ukoliko netko neovlašteno dira ili pomiče motocikl (jako korisno), prati servisne intervale te šalje informacije o eventualnim opozivima.



Manje bubnjeva, više basa

U vrijeme prometne izolacije i e-propusnica jako je teško odraditi detaljan test dugoprugaša poput Electre Glide, pa smo se jednostavno morali prilagoditi prilikama. Stoga ovaj tekst treba shvatiti više kao 'prvi kontakt' s navedenim modelom, a za iscrpniju priču morati ćemo pričekati neka druga vremena i prilike.



Masivni 1,9-litreni V2 u prvi mah djeluje prigušeno, što je također u duhu vremena (i legislative). Harley je u posljednjih nekoliko godina promijenio 'recepturu', povećana je količina basa a smanjeno je tutnjanje bubnjeva, što na dužim putovanjima godi. Agregat nježno pulsira u praznom hodu, spremno i meko reagira na komandu gasa te se u svakom trenutku željeno dozira. Spojka je također meka i laka za doziranje, a mjenjač se već karakteristično bučno glasa prilikom ubacivanja u prvi stupanj (pogotovo nakon hladnog starta).

U rasponu od 1500 do 3500 o/min

Koliko god to čudno zvučalo, jednom kada je u pokretu gorostas od 400 kg se navodi lako i precizno, te vozaču pruža izniman osjećaj sigurnosti. Naravno, problem nastaje kada stanete i pokušate rangirati s Electrom Glide, tada se traži vještina i iziman oprez - širok kut zakretanja upravljača tom prilikom može vrlo lako dovesti u nezgodan položaj.
Pogonski agregat ugodno 'prede' na otvorenoj cesti, sve važno se događa između 1500 i 3500 o/min.



Na otvorenoj magistralnoj cesti vam sve ispod četvrtog stupnja prijenosa ne treba, a s koliko potiska vlada motor najbolje precizira situacija da se i najoštrije okuke bez problema svladavaju u trećem stupnju s laganim korektivom na spojci. Opet ponavljamo, Electra Glide pritom u svakom trenutku na vozača prenosi osjećaj sigurnosti te transparetno izvještava o svakoj neravnini na podlozi. Ovjes s lakoćom upija sve vrste naravnina na cesti, imate osjećaj kao da klizite po svili.

Easy going... a i više od toga

Općenito, sve je na Electri Glide 'easy going', bez obzira radilo se o performansama, dinamici ili ergonomiji. Zaštita od vjetra do brzine od 130 km/h je također efikasna, no poželjeli bismo ipak malo manje turbulencija u predjelu vrata i glave. No, iste te turbulencije ne smetaju prilikom slušanja glazbe, ona se jasno čuje već od trećine raspoloživog intenziteta.
Sustav kofera i topcase su već provjereno dobri, isprobali smo ih već na nekim drugim modselima. Mehanizam je jednostavan i precizan a kapacitet pozamašan. Recimo da u topcase stanu dvije integralne kacige, kaciga, rukavice, kišnjak i još hrpa druge opreme – više no dovoljno za dužu turu.



A na duže ture je Electra Glide primarno i programirana, u čemu joj itekako pomaže i veliki doseg. Putno računalo je na startu, s punim spremnikom (22,7 litara), pokazivalo doseg od 380 km, što znači da je prosječna potrošnja oko 5,7 l/100 km. Više nego dobar rezultat za motor obujma 1,9 litara.



I za kraj, malo i o cijeni. Izvedba Ultra Limited Black Option u Harley-Davidsonu Zagreb košta 280.000 kuna, što je s obzirom na ekskluzivnost i imidž marke zapravo očekivano. Primjerice, konkurenti poput BMW K 1600 GTL-a stoje 213.500 kuna. Hrpa je to novca, znamo, no zauzvrat dobivate i hrpu šarmantnog metala koji je ovom prilikom oplemenjen i modernim tehničkim i sigurnosnim sustavima. A to je iz perspektive možda najtradicionalnijeg proizvođača motocikala na svijetu – itekako velika novost.



TEHNIČKI PODACI

Motor
Zrakom/tekućinom hlađeni V2 s kutem od 45 stupnjeva između cilindara, dvije bregaste osovine pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, hidropodizači, motkice, klackalice, suhi karter, ubrizgavanje, regulirani katalizator, alternator 625 W, akumulator 12 V/28 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana hidraulično, šest brzina, zupčasti remen, sekundarni prijenos 2,125
Obujam 1868 ccm
Snaga 89 KS pri 5020 o/min
Okretni moment 164 Nm

Okvir, ovjes, kočnice
Čelični cjevasti okvir, prednja klasiučna vilica promjera 49 mm, čelična trokutasta stražnja vilica, dvostruki amortizeri, sprijeda dvostruki diskovi promjera 300 mm i čeljust sa četiri klipa, straga disk promjera 300 mm i čeljust sa četiri klipa, integralni sustav kočenja, ABS, kontrola trakcije

Kotači i gume
alu-legura, 130/80B17 65H, 180/65B16 81H

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1625 mm, kut glave okvira 64,0 Grad, predtrag 170 mm, hod sprijeda/straga 117/76 mm, visina sjedala 740 mm, suha masa 399 kg, nosivost 203 kg, spremnik goriva/rezerva 22,7/3,8 litara

Garancija pet godina (dvije tvorničko + tri produženo jamstvo)
Cijena Black Option 280.000 kuna (Chrome Option 268.000 kuna)





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R