Motorevija
PRETRAGA
2010-09-20 , Autor: Ozren Buriša, Slike: Milagro
Bookmark and Share

Prosječni kupac skutera MP3 je muškarac. On ima 35 ili više godina, a živi u velikom gradu. Vozi se cijele godine, zbog posla i zadovoljstva, a želi se isticati elegancijom. Za njega je MP3 izraz stila i društvenog statusa...

 Motogalerija Piaggio MP3 Hybrid 300

Tako je Piaggio opisao prosječnog vlasnika njihovog karizmatičnog trokotača. Ako ste se pronašli u opisu iz podnaslova, onda dobro naćulite uši jer je predstavljen još jedan model u seriji Mp3-a, uz modele od 125 i 400 kubika, a kao zamjena za najpopularniji od 250 ccm. Također, to je i drugi u nizu MP3 hibrida, nakon lani predstavljenog modela 125 hybrid. Očito ga se svijet nije zasitio.
Čak štoviše, izgleda da su veliki gradovi sve gladniji za njim jer je od 2006. godine do danas ukupno prodano čak 72.000 jedinica. Pitate se gdje su svi ti primjerci? Za odgovor morate izaći iz okvira Lijepe naše i ući u jedan od europskih velegradova. Naime, u skuteraškim nacijama poput Italije ili Španjolske, MP3 naprosto cvjeta. Međutim, čak ni u svojoj domovini nije našao toliko plodno tlo kao u Parizu - ondje ih jednostavno gutaju!

  Motogalerija Piaggio MP3 Hybrid 300   Motogalerija Piaggio MP3 Hybrid 300  Motogalerija Piaggio MP3 Hybrid 300

Što je to toliko privlačno u ekscentričnom skuteru kao što je MP3? Usudimo se reći da je na prvom mjestu baš njegova posebnost. Prirodno je da avanturisti i pomodari kupuju odmah, a skeptici tek nakon što se neka tehnologija dokaže. I dok je MP3 u svijetu doživio rekord prodaje 2009. godine, u Hrvatskoj je 2007. prošao bolje nego u posljednjim godinama, što daje jedan od odgovora na pitanje o privlačnosti.

Međutim, sada je tu nešto drugo. U francuskoj metropoli održana je i prezentacija novog hibridnog modela, a pred nama je stajala blistava bijela pojava. Svaka čast, ekološka se svijest vidi već iz izbora čistih boja. No, što taj hibrid nudi potencijalnim kupcima?

 Motogalerija Piaggio MP3 Hybrid 300
Neobično - električna utičnica na skuteru

Prvi je dobitak u snazi. Klasični motor s unutarnjim izgaranjem odsad mjeri 300 kubika, a njemu je pridružen i električni motor. Da, identičan onom u modelu hybrid 125, ali s modificiranim softverom i sustavom za upravljanje te baterijama s nešto većim kapacitetom. Prema Piaggiovim navodima, u kombiniranom modu rada, kada benzinski motor doprinosi sa 65, a električni sa 35 posto, snaga raste do 30 posto u odnosu na isključivo benzinski motor te je slična klasičnom modelu 400. Za efikasnu gradsku upotrebu hibrid 125 jednostavno nije mogao biti dovoljan. Naš se doživljaj kretanja na semaforima može opisati riječju „eksplozivno“, posebice uzevši u obzir da je riječ o skuteru koji mjeri čak 257 kilograma suhe mase! To je otprilike 30 kilograma više od klasičnog MP3-a.


 Motogalerija Piaggio MP3 Hybrid 300

Ipak, taj se MP3 odlično nosi sa svojom kilažom. Dva prednja kotača osjetno doprinose stabilnosti, a za manevriranje na mjestu od velike je pomoći i sljedeći od četiriju modova vožnje: vožnja unazad! U praksi je nužno prethodno zaključati ovjes pomoću elektrohidrauličkog sustava blokade, a potom se može kretati unazad i s podignutim nogama. Za pogon se pak brine električni motor.

Također, na raspolaganju je i treći mod vožnje, a to je isključivo električni pogon sa svim njegovim blagodatima. Posve nečujan rad, savršena ekologija za vrijeme vožnje i mogućnost kretanja po inače zabranjenim zonama gradskih središta. No, autonomija kretanja je ograničena na tek 20 kilometara, a najviša brzina je oko 20 km/h. Uz to, prebacivanje na hibridni pogon moguće je i u vožnji.

1/3 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/3




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R