Test | Piaggio MP3 hybrid 300ie - Dobrodošao u Pariz!
Prosječni kupac skutera MP3 je muškarac. On ima 35 ili više godina, a živi u velikom gradu. Vozi se cijele godine, zbog posla i zadovoljstva, a želi se isticati elegancijom. Za njega je MP3 izraz stila i društvenog statusa...
Tako je Piaggio opisao prosječnog vlasnika njihovog karizmatičnog trokotača. Ako ste se pronašli u opisu iz podnaslova, onda dobro naćulite uši jer je predstavljen još jedan model u seriji Mp3-a, uz modele od 125 i 400 kubika, a kao zamjena za najpopularniji od 250 ccm. Također, to je i drugi u nizu MP3 hibrida, nakon lani predstavljenog modela 125 hybrid. Očito ga se svijet nije zasitio.
Čak štoviše, izgleda da su veliki gradovi sve gladniji za njim jer je od 2006. godine do danas ukupno prodano čak 72.000 jedinica. Pitate se gdje su svi ti primjerci? Za odgovor morate izaći iz okvira Lijepe naše i ući u jedan od europskih velegradova. Naime, u skuteraškim nacijama poput Italije ili Španjolske, MP3 naprosto cvjeta. Međutim, čak ni u svojoj domovini nije našao toliko plodno tlo kao u Parizu - ondje ih jednostavno gutaju!
Što je to toliko privlačno u ekscentričnom skuteru kao što je MP3? Usudimo se reći da je na prvom mjestu baš njegova posebnost. Prirodno je da avanturisti i pomodari kupuju odmah, a skeptici tek nakon što se neka tehnologija dokaže. I dok je MP3 u svijetu doživio rekord prodaje 2009. godine, u Hrvatskoj je 2007. prošao bolje nego u posljednjim godinama, što daje jedan od odgovora na pitanje o privlačnosti.
Međutim, sada je tu nešto drugo. U francuskoj metropoli održana je i prezentacija novog hibridnog modela, a pred nama je stajala blistava bijela pojava. Svaka čast, ekološka se svijest vidi već iz izbora čistih boja. No, što taj hibrid nudi potencijalnim kupcima?
Prvi je dobitak u snazi. Klasični motor s unutarnjim izgaranjem odsad mjeri 300 kubika, a njemu je pridružen i električni motor. Da, identičan onom u modelu hybrid 125, ali s modificiranim softverom i sustavom za upravljanje te baterijama s nešto većim kapacitetom. Prema Piaggiovim navodima, u kombiniranom modu rada, kada benzinski motor doprinosi sa 65, a električni sa 35 posto, snaga raste do 30 posto u odnosu na isključivo benzinski motor te je slična klasičnom modelu 400. Za efikasnu gradsku upotrebu hibrid 125 jednostavno nije mogao biti dovoljan. Naš se doživljaj kretanja na semaforima može opisati riječju „eksplozivno“, posebice uzevši u obzir da je riječ o skuteru koji mjeri čak 257 kilograma suhe mase! To je otprilike 30 kilograma više od klasičnog MP3-a.
Ipak, taj se MP3 odlično nosi sa svojom kilažom. Dva prednja kotača osjetno doprinose stabilnosti, a za manevriranje na mjestu od velike je pomoći i sljedeći od četiriju modova vožnje: vožnja unazad! U praksi je nužno prethodno zaključati ovjes pomoću elektrohidrauličkog sustava blokade, a potom se može kretati unazad i s podignutim nogama. Za pogon se pak brine električni motor.
Također, na raspolaganju je i treći mod vožnje, a to je isključivo električni pogon sa svim njegovim blagodatima. Posve nečujan rad, savršena ekologija za vrijeme vožnje i mogućnost kretanja po inače zabranjenim zonama gradskih središta. No, autonomija kretanja je ograničena na tek 20 kilometara, a najviša brzina je oko 20 km/h. Uz to, prebacivanje na hibridni pogon moguće je i u vožnji.
Zajednica | Komentari