Test | Piaggio MP3 530 Exclusive: Stabilan, ali i agilan
Iako je velikoj većini motociklista nezanimljiv, Piaggiov koncept s tri kotača uspješno privlači kupce iz svijeta automobilizma, a dodatni plus krije se u činjenici što ga odnedavno mogu voziti svi vlasnici B kategorije
Pravna prepreka konačno je uklonjena, od prošle jeseni u Zakonu o sigurnosti prometa na cestama navedeno je kako "vozačke dozvole izdane za kategoriju B vrijede za motorne tricikle, a iznimno motornim triciklima snage veće od 15 kW smije upravljati vozač kojem je izdana vozačka dozvola kategorije B i koji je navršio 21 godinu".
A psihološku prepreku, odnosno strah od padova i eventualnih ozljeda anulira treći kotač još od 2006. Piaggio MP3 je na pragu tržišne punoljetnosti, on je i pionir i veteran klase, a najčešće ga se može vidjeti na prometnicama europskih metropola. Njegova je ciljana skupina specifična i prije svega nastoji vrbovati kupce iz segmenta automobila, dok mu se tradicionalni motociklisti podsmjehuju. A nema razloga za time, jer MP3 u top verziji dolazi s motorom obujma 530 ccm i snagom od 44 KS, pa je itekako sposoban pojuriti do maksimalnih 150 km/h.
A može i u rikverc do nekih 2 km/h, što je itekako dobrodošao dodatak za manevriranje na uskim prostorima, jer jezičac vage zaustavlja se na 280 kg. Dodamo li tome masu vozača, suvozača i ponešto prtljage, ispada kako bi stopala morala odgurivati skoro pola tone! Da, MP3 ima puno više dodirnih točki sa svijetom automobila, pa spomenimo kako testni primjerak ima i kameru za vožnju unazad, tempomat, senzore za objekte u mrtvom kutu, ABS i kontrolu proklizavanja, baš kao moderni automobili. Što ga još veže uz automobile? Pa recimo da nudi zavjetrinu skoro kao u kabrioletu, a pod sjedalom je prostor obujma kao u nekom roadsteru kada je krov sklopljen.
S druge strane, kroz gradske gužve probija se kao i svaki drugi maksi-skuter. Zasigurno nije okretan poput bratskog Beverlyja 400, ali u situacijama kada se probijate do prvog mjesta na semaforu stvar je vrlo slična, jer širinu siluete definira širina upravljača. Ono gdje MP3 gubi bitku protiv Beverlyja su slalomi, jer zbog većeg međuosovinskog razmaka i veće dužine vozila nije moguće tako naglo mijenjati smjer. Ali to ionako nije poanta trokotačne koncepcije, koja prije svega osigurava više stabilnosti, odnosno sigurnosti i povjerenja.
Najveći je adut je stabilnost u nagibu, jer sprijeda imamo dvostruko veću kontaktnu površinu, odnosno dvostruko više gripa nego na usporedivom skuteru ili motociklu. Paralelogramski ovjes ne stvara nikakav otpor i osjećaj upravljanja je gotovo identičan motoriziranim dvokotačima, samo što je MP3 'cijepljen protiv padavice'. Dobro znamo da svako cjepivo nema učinkovitost od 100 posto, ali gledajući iz motociklističkog kuta teško je zamisliti što bi vozač trebao izvesti da izgubi ravnotežu i padne. Tim više što uz ABS i kontrolu trakcije imamo tri gume renomiranog proizvođača (Michelin City Grip 2), pa ni kratkotrajno proklizavanje prednjih kotača neće završiti neslavno.
Stabilnost na kočenju je upravo maestralna, a zgodno je što pored klasičnih polugica na upravljaču (lijevo stražnja, desno prednja kočnica) postoji i papučica za kombinirano kočenje koja se aktivira desnim stopalom, što bi se moglo svidjeti svima onima koji dolaze iz svijeta automobila.
Unatoč činjenici da je punih sedam kg lakši od prethodnika, MP3 530 težak je 280 kg pa mu treba pristupiti s dozom respekta, jer riječ je o masi usporedivoj s velikim adventure motociklima i teškim cruiserima. Zato ubrzanja iz mjesta nisu strelovita, ipak je potrebno pričekati nekoliko sekundi da jednocilindarski motor svlada početnu inerciju.
No, međuubrzanja su dosta poletna i sva zahtjevnija pretjecanja na otvorenoj cesti odrađuju se bez puno taktiziranja. Također, ne treba taktizirati ni o vremenskoj prognozi, jer MP3 izgrađuje samopouzdanje tijekom vožnje na mokroj podlozi, dok u hladnijim danima možete uživati u elementima dodatne opreme kao što su grijane ručice ili termo prekrivač za noge, popularno zvana 'dekica'.
Kako čujemo od domaćeg uvoznika, na hrvatskim cestama ove je godine do lipnja registrirano 50-ak modela MP3, a najpopularnijim odabirom pokazala se verzija od 300 ccm, koja je i cjenovno povoljnija, odnosno pristupačnija širem krugu potencijalnih kupaca. Postoji i verzija od 400 ccm, dok testni primjerak od 530 ccm treba percipirati kao izlog dostupne tehnologije i opreme, pa mu je cijena skočila na 13.499 eura. Ozbiljna suma novca za maksi-skuter s kotačem više, no čini se da to ne predstavlja osobitu prepreku u realizaciji kupnje.
Naime, domaći uvoznik procjenjuje da će do kraja godine prodati ukupno stotinjak modela MP3, što je jasan pokazatelj da smislene intervencije u Zakonu o sigurnosti prometa na cestama poboljšavaju urbanu mobilnost i jednim dijelom rasterećuju prometne gužve u gradovima. Ako je ovo prvi korak, onda s nestrpljenjem očekujemo i onaj drugi, koji je zapravo trebao biti prvi. A to je da se vlasnicima B kategorije konačno omogući upravljanje skuterima do 125 ccm.
TEHNIČKI PODACI
Motor
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, jednocilindarski, jedna bregasta osovina u glavi pokretana lancem, četiri ventila, ubrizgavanje goriva, regulirani katalizator (Euro 5), CVT (variomatski prijenos), završni prijenos zupčastim remenom
Promjer x hod 97,5 x 71 mm
Obujam 530 ccm
Snaga 44 KS (32,5 kW) pri 7250 o/min
Okretni moment 50 Nm pri 5250 o/min
Okvir i ovjes
Čelični cjevasti okvir, sprijeda neovisan paralelogramski ovjes hoda 85 mm, straga dva hidraulička amortizera hoda 108 mm, podesivi u četiri stupnja predopterećenja opruge
Kočnice
Sprijeda diskovi promjera 258 mm, straga disk promjera 240 mm, ABS, kontrola trakcije ASR
Gume
Sprijeda 110/70-13, straga 140/70-14
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1550 mm, dužina vozila 2160 mm, širina vozila 815 mm, visina sjedala 790 mm, masa sa svim tekućinama 280 kg, spremnik goriva 13,7 l
Garancija dvije godine
Boje plava, siva, crna
Cijena 13.499 eura (101.647 kn)
Zajednica | Komentari