Test | Piaggio MP3 400 hpe: Cijepljen protiv padavice
S novim motorom oznake 400 hpe MP3 je dobio novu dozu žustrine, dok na račun paralelogramskog ovjesa i dva prednja kotača nudi povećanu razinu stabilnosti. Šteta je samo što ga u Hrvatskoj ne smiju voziti vlasnici B-kategorije, pa mu je tržišni uspjeh pokopan u samom startu
Skuteri s tri kotača na hrvatskom tržištu ne uživaju nikakvu popularnost. Pa ni motocikli, sjetimo li se revolucionarne Yamahe Niken koja je opet priča za sebe. Možda je problem u tome što ih moto-populacija doživljava kao alternativu vozilima na dva kotača, što je pogrešno. Koncept vozila s tri kotača prije svega se predstavlja kao alternativa vozilima s četiri kotača, no sve ponovno pada u vodu jer Piaggio MP3 ne možete voziti s B-kategorijom. Dakle riječ je o slijepoj ulici, barem u okvirima hrvatskog zakonodavstva, jer žitelji drugih zemalja članica EU nemaju tih problema. Na prometnicama Pariza, Barcelone, Milana i drugih europskih metropola ljudi u odijelima jurcaju avenijama na poslovne sastanke, dok za njima veselo lepršaju kravate, a pod sjedalom su aktovka i laptop. To je otprilike profil kupaca koji kupuje Piaggio MP3.
A što donosi nova oznaka 400 hpe? Ukratko, novu pogonsku jedinicu koju smo upoznali u novom Beverlyju 400 hpe. Riječ je o nasljedniku dobro prihvaćenog motora oznake 350, koji se pokazao vrlo popularnim, jer nudi osjetno bolje performanse od onog s oznakom 300. Motor 400 hpe sada razvija 35 KS, što je dovoljna porcija snage za vožnju obilaznicama i autocestama, ne samo gradskim sredinama. No, u gradskom centru, pri niskim brzinama i u gužvama, MP3 je pomalo naporan za vožnju i brzo stizanje na odredište. Poprilično je širok u prednjem dijelu zbog sofisticiranog paralelogramskog ovjesa, pa i težak, jer na vagi pokazuje 244 kg s punim spremnikom goriva. Uh, pa to je u kategoriji velikih putnih enduro motocikala.
Pritom, raspored mase nije idealan, prednji kotači su poprilično opterećeni, što poziva na oprez prilikom manevriranja na uskim prostorima i prilikom kretanja iz mjesta. Naime, paralelogramski ovjes nudi mogućnost 'blokiranja u vagi', pa čim se približite semaforu, pri nekih 5 km/h možete pritisnuti tipku i ostaviti obje noge na podnici. Uključivanjem zelenog svjetla i dodavanjem gasa paralelogram se automatski 'otključava' i nastavljate vožnju kao i na nekom drugom maksi-skuteru.
Podsjetimo, Beverly 400 hpe na vagi pokazuje 195 kg, što je dobrih 50 kg manje, pa su ubrzanja i međuubrzanja koje postiže MP3 manje zabavna, ali maksimalnih 140 km/h zvuči sasvim pristojno. No, glavni adut modela s kotačem više je povećana sigurnost tijekom vožnje u zavojima, što bi trebalo ohrabriti automobiliste da urone u svijet motoriziranih dvokotača. Za takve, treći kotač predstavlja svojevrsnu premosnicu, dodatno ohrabrenje da upoznaju sve čari vožnje u nagibu, a da pritom ne strahuju od eventualnog pada. Možemo li reći da je MP3 zanimljivo vozilo za period stažiranja tijekom kojeg se automobilist pretvara u motociklista?
Bilo kako bilo, u Hrvatskoj je potrebno položiti kategoriju A, odnosno A2, a zatim izbrojati 71.990 kn koliko stoji model s fotografija. Da, zvuči puno, ali možete uštedjeti dvije tisuće kuna ako odaberete osnovnu verziju bez sufiksa Sport (crno lakirani naplatci i crveni detalji). Stalno nam se kroz misli provlači Beverly 400 hpe, koji nije cijepljen protiv padavice, ali košta 49.990 kn, što je dobrih 20.000 kn manje od jednako motoriziranog modela MP3. Eto, cijena samopouzdanja u ovom slučaju može se izraziti brojkom.
TEHNIČKI PODACI
Piaggio MP3 400 hpe Sport
Motor
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, jednocilindarski, jedna bregasta osovina u glavi pokretana lancem, četiri ventila, ubrizgavanje, suhi karter, regulirani katalizator (Euro 5), akumulator 12 V/10 Ah, CVT (variomat), zupčasti remen
Promjer x hod 84 x 72 mm
Obujam 399 ccm
Snaga 35,4 KS (26 kW) pri 7500 o/min
Okretni moment 37,7 Nm pri 5500 o/min
Okvir i ovjes
Čelični cjevasti okvir, sprijeda neovisan paralelogramski ovjes hoda 85 mm, straga dva hidraulička amortizera hoda 102 mm, podesivi u četiri stupnja predopterećenja opruge
Kočnice
Sprijeda diskovi promjera 248 mm, straga disk promjera 240 mm, ABS, kontrola trakcije ASR
Gume
Sprijeda 110/70-13, straga 140/70-14
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1560 mm, širina vozila 800 mm, visina sjedala 790 mm, masa sa svim tekućinama 244 kg, spremnik goriva/rezerva 13/2 litre
Garancija dvije godine
Boje crna, siva
Cijena 71.990 kn
Zajednica | Komentari