Test | Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji
Osim dizajnerskih zahvata na račun kojih se stilski približio većoj braći od 400 i 530 ccm, MP3 oznake 310 pogoni novi motor koji broji punih 310 ccm, uz konkretnije performanse i maksimalnu brzinu od 129 km/h
Smislene izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama najočiglednije su na primjeru Piaggia MP3. Sve donedavno taj je trokotač stajao na marginama i ostvarivao gotovo beznačajan tržišni rezultat. I onda se, doslovno preko noći, prometnuo u tržišni hit. Otkako ga mogu voziti svi vlasnici B-kategorije, MP3 ne samo da je ušao u top 10 najprodavanijih skutera na hrvatskom tržištu, već trenutno drži respektabilnu osmu poziciju i tako je postao jedan od najznačajnijih skutera Piaggio Grupe! Eh, kad bi se istom analogijom, s B-kategorijom vozačke dozvole, mogli voziti skuteri od 125 ccm, hrvatsko tržište motoriziranih dvokotača doživjelo bi pravu renesansu.
No, ovdje je poanta upravo u jednom kotaču više. Iskreno govoreći, sada već davne 2006. trebalo je imati hrabrosti lansirati tako revolucionaran proizvod na tržište. Piaggiov originalni koncept otvorio je novu tržišnu nišu i odmah našao put do novih kupaca. Kupaca koji prije svega traže veću dozu sigurnosti i samopouzdanja, jer sprijeda imamo dvostruko veću količinu gripa. Odnosno, sve pozitivne karakteristike su 'kvadrirane', uključujući kočnu silu i stabilnost pri kočenju.
Osim novog LCD ekrana, tu je i keyless sustav
Istina, revolucionarni paralelogramski ovjes, koji su ubrzo počeli plagirati i neki drugi proizvođači (jedan je već izgubio na sudu), donosi veću masu, ali u praksi to nema izraženijih nuspojava. Povećana masa u prednjem dijelu osjeća se isključivo tijekom manevriranja u mjestu, ali opet, dva kotača sprijeda i u tim situacijama nude dvostruko veću dozu stabilnosti, odnosno ravnoteže. Osim toga, paralelogramski ovjes može se 'zaključati' u vodoravnoj poziciji što onemogućava prevrtanje na bok, a isto možete učiniti tijekom vožnje brzinama ispod 15 km/h, dok prilazite semaforu na kojem je upaljeno crveno svjetlo, pa noge ne trebate spuštati na tlo. Stoga, ako želite biti cijepljeni protiv padavice, MP3 je najbolje rješenje.
Subjektivan doživljaj u vožnji? Bez uljepšavanja, kao da sjedite na Beverlyju 300. Nema straha od povećane širine, jer upravljači su jednako široki pa su i provlačenja kroz gužve jednako uspješna. U gradu, nakon što se postigne brzina od 10 km/h, osjećaj pri promjenama smjera usporediv je sa svakim drugim skuterom iz segmenta 300 ccm. Jasno, uz dodatnu dozu samopouzdanja jer možete biti sigurni da nećete 'izgubiti' prednji kraj. Pa ni stražnji, jer neželjeno proklizavanje stražnjeg kotača nadzire ASR.
Na svjetskoj novinarskoj prezentaciji u Cannesu veći dio rute vozili smo izvan grada. Zavojite ceste Azurnom obalom otkrile su i zabavnu stranu Piaggia MP3, koji možete nemilice obrušavati u nagib, bez bojazni da će prednji kotač(i) proklizati. Istina, u dinamičnom tempu na vidjelo izlazi tromost prednjeg kraja, posebice u seriji naizmjeničnih zavoja. Subjektivan je dojam kao da vozite Beverly 300 kojem je prednja guma ispuhana za 0,5 bara, pa svaki ulazak u zavoj traži izraženiji impuls na upravljaču. Ali nakon toga MP3 vjerno slijedi zacrtanu putanju, uz nekompromitiranu stabilnost čak i tijekom nailaska na neravnine dok ste u dubokom nagibu.
Riječ-dvije i o novom motoru oznake 310 koji je također velika novost i postepeno će se zamijeniti sve dosadašnje s oznakom 300. Za razliku od prethodnika koji je brojao točno 278 ccm, novi motor zadržao je vrijednost promjera cilindra od 75 mm, ali je hod klipa povećan sa 63 na 70 mm te obujam iznosi točno 310 ccm. Blok je nove konstrukcije, kao i 70 posto komponenti. Međutim, vršne performanse ostale su gotovo na istoj razini, novi motor snažniji je za 0,4 kW i 1,2 Nm, u oba slučaja pri 250 okretaja ranije.
Ali benefiti se itekako osjećaju. Novi motor ima puno smirenije vibracije i općenito je tiši u cijelom rasponu okretaja. Puno izravnije 'leži' na gasu i gotovo da nema nikakve zadrške u isporuci snage, što rezultira britkim međuubrzanjima. Istovremeno je i neznatno ekonomičniji s gorivom, no testna ruta bila je prekratka da bismo ga upoznali do detalja. Bit će prilike i za to, jer od iduće sezone isporučivat će se u Beverlyju, Vespi i ostalim modelima Piaggio Grupe.
Za gledanje video-prezentacije kliknite na LINK.
TEHNIČKI PODACI
Motor
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, jednocilindarski, jedna bregasta osovina u glavi, četiri ventila, ubrizgavanje goriva, regulirani katalizator (Euro 5+), CVT variomatski prijenos
Promjer x hod 75 x 70,1 mm
Obujam 310 ccm
Snaga 26,4 KS (19,4 kW) pri 7500 o/min
Okretni moment 27,3 Nm pri 6000 o/min
Okvir i ovjes
Čelični cjevasti okvir, sprijeda neovisan paralelogramski ovjes, hod prednjih kotača 95 mm, straga dva hidraulička amortizera podesiva u četiri stupnja predopterećenja opruge, hod stražnjeg kotača 122 mm
Kočnice
Sprijeda diskovi promjera 258 mm, straga disk promjera 240 mm, ABS, kontrola trakcije ASR
Gume
Sprijeda 110/70-13, straga 140/60-14, Michelin City Grip
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1455 mm, dužina vozila 2035 mm, širina vozila 800 mm, visina sjedala 780 mm, masa 225 kg, spremnik goriva 11 l
Garancija dvije godine
Boje bijela, siva, crna, plava
Cijena 8299 eura (verzija Sport 8499 eura)
Zajednica | Komentari