Motorevija
PRETRAGA
2010-08-18 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Millagro
Bookmark and Share

Dokle god pobjeđujete, sve vam se oprašta. Ipak, u Piaggiu su unatoč sjajnim prodajnim kvotama beverlyja, odlučili ući u temeljitu obnovu tog bestselera. Iako zvuči pomalo otrcano, s tim je promjenama dobro postalo - još boljim

 Motogalerija Piaggio beverly 300 ie (2010)

Talijanski je kolega na press-konferenciji u povodu predstavljanja novog piaggia beverlyja 300 upitao nešto sasvim logično - „Zašto ste uopće predstavljali novi beverly u ova krizna vremena kad je i stari model još uvijek najprodavaniji skuter velikih kotača na europskom tržištu?“
Naravno, odgovor je bio tipičan - „Najbolje želimo učiniti još boljim!“

No, je li piaggio beverly uistinu još uvijek ponajbolji skuter velikih kotača? Promatramo li njegov uspjeh isključivo prema ostvarenoj prodaji, tada je odgovor potvrdan. Naime, brojka od 270.000 jedinica u devet godina istinski je fenomen.

No, prisjetimo li se naše usporedbe iz 2007. godine gdje su konkurenti poput yamahe X-cityja, peugeota geopolisa ili pak aprilije scarabea bili uspješnijima, zaključak je dijametralno suprotan. Već tada smo govorili da je beverly 250 pozamašno zakoračio u godine. Uz to, zamjerali smo mu zastarjele instrumente, zbunjujuća vozna svojstva, nedostatak prostora pod sjedalom te netransparentne kočnice. Iako su neki detalji na verzijama tourer i cruiser bili poboljšani, beverly još uvijek nije uspijevao hvatati pravi priključak s konkurentima.

U cijelom tom razdoblju jedan je drugi model iz iste grupacije demonstrirao superiorna vozna svojstva, a ni približan komercijalni uspjeh svog „rođaka“. Također, valja spomenuti da je riječ o tadašnjem pobjedniku naše usporedbe u segmentu skutera velikih kotača - apriliji scarabeu 250.
Zahvaljujući njemu Piaggiovi inženjeri nisu morali izmišljati „toplu vodu“, već su kopirali ispravnu formulu. Međuosovinski razmak i veličina kotača su identični, dok je prednji disk porastao na čak 300 mm (40 mm veći promjer u odnosu na prethodnika).

Isto tako, većim je međuosovinskim razmakom poboljšana udobnost, a skuter je na višim brzinama osjetno mirniji. Neravnine milanskih avenija beverly nisu uspjele izbaciti iz ravnoteže. Naprotiv, skuter se cijelo vrijeme ponašao izuzetno smireno i ugodno, bez tipičnih udaraca prednje vilice ili pak uvijanja okvira.

Uz to, smanjenje veličine stražnjeg kotača povećalo je obujam pod sjedalom za čak 50 posto pa se proizvođač hvali najvećim prostorom u toj klasi. U praksi je to dovoljno za dvije jet-kacige, a mi smo se uvjerili u komotni smještaj jedne integralne, i to povećih dimenzija. Osim povećanja obujma, prostor je odsad i osvijetljen.

Treća krucijalna izmjena je povećanje prednjeg diska. Njegova izmjena pridonijela je boljem zaustavljanju, ali i znatno lakšem doziranju prednje kočnice. Stražnji je disk pak pri svakom jačem angažmanu blokirao stražnji kotač, što će reći da se s njim mora nježnije ophoditi.

  Motogalerija Piaggio beverly 300 ie (2010)   Motogalerija Piaggio beverly 300 ie (2010)   Motogalerija Piaggio beverly 300 ie (2010)

Novi beverly kao pogon koristi dva agregata. Nema dvojbe, na našim ćemo prostorima osjetno rjeđe susretati agregat od 125 nego 300 ccm. Uz to, novost je i ECS, odnosno sustav elektronskog hlađenja koji bi trebao smanjiti potrošnju koju pri prvoj vožnji beverlyja 300 nismo mogli izmjeriti, no zato možemo ponešto reći o karakteru agregata. Iako je njegov rad vrlo uglađen, nimalo nije izgubio na šarmu. Variomat je optimalno podešen na ubrzanja od 20 do 80 km/h. Tu beverly iskazuje svoje sprinterske gradske sposobnosti te je u tom rasponu ustvari idealan za korištenje.

I njegove su vozne karakteristike otišle dva koraka naprijed. Djeluje znatno dinamičnije, agilnije i brže, a izmjene pravca su munjevite. I tijekom većih nagiba skuter ostaje miran i stabilan te vozaču pruža potpuni osjećaj sigurnosti. Čak je i sloboda nagiba, dakako u mjerilima skutera, iznimno dobra.
S druge pak strane, završna obrada zaslužuje ocjenu odličan. Naime, beverly odsad možemo etiketirati kao proizvod „par excellence“, dostojan svog imena. Naime, detalji su obrađeni čisto do najsitnijeg dijela, spojevi su milimetarski točni, a završni sloj laka fenomenalan.

Važno je istaknuti i činjenicu da su detalji dizajnirani ili prema uzoru na automobile ili motocikle. Primjerice, poklopac 12-litrenog spremnika goriva je inspiriran motociklističkim rješenjem, dok su komponente poput prednjih LED-svjetala, naplataka sa 20 krakova ili pak plavog pozadinskog svjetla na instrumentima tipično automobilistički.

Sve u svemu, budući će beverlyjevi vlasnici znati cijeniti i široki popis dodatne opreme. Pritom ponajprije mislimo na 36- ili 48-litreni top-case u boji vozila, vjetrobransko staklo, pokrivač za noge ili pak elektronski sustav protiv krađe. Komercijalizacija beverlyja na talijanskom tržištu predviđena je za lipanj, dok će se ostatak Europe morati strpjeti dodatnih mjesec dana.

1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2




Piaggio beverly 300 ie (2010.)

Piaggio beverly 300 ie

�daje

Obujam: 278 cm3

Snaga: 22,2 k (16,4 KW) 7250 rpm

Okretni moment: 23 Nm @ 5750rpm

Prednja kočnica: 300 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 110/70-16

Stražnja guma: 140/70-14

Obujam spremnika: 12,5 l

Dužina: 165 kg

Maksimalna brzina: 134 km/h

Piaggio
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R