Test | Piaggio bevery 300 - dostojan svog imena
Dokle god pobjeđujete, sve vam se oprašta. Ipak, u Piaggiu su unatoč sjajnim prodajnim kvotama beverlyja, odlučili ući u temeljitu obnovu tog bestselera. Iako zvuči pomalo otrcano, s tim je promjenama dobro postalo - još boljim
Talijanski je kolega na press-konferenciji u povodu predstavljanja novog piaggia beverlyja 300 upitao nešto sasvim logično - „Zašto ste uopće predstavljali novi beverly u ova krizna vremena kad je i stari model još uvijek najprodavaniji skuter velikih kotača na europskom tržištu?“
Naravno, odgovor je bio tipičan - „Najbolje želimo učiniti još boljim!“
No, je li piaggio beverly uistinu još uvijek ponajbolji skuter velikih kotača? Promatramo li njegov uspjeh isključivo prema ostvarenoj prodaji, tada je odgovor potvrdan. Naime, brojka od 270.000 jedinica u devet godina istinski je fenomen.
No, prisjetimo li se naše usporedbe iz 2007. godine gdje su konkurenti poput yamahe X-cityja, peugeota geopolisa ili pak aprilije scarabea bili uspješnijima, zaključak je dijametralno suprotan. Već tada smo govorili da je beverly 250 pozamašno zakoračio u godine. Uz to, zamjerali smo mu zastarjele instrumente, zbunjujuća vozna svojstva, nedostatak prostora pod sjedalom te netransparentne kočnice. Iako su neki detalji na verzijama tourer i cruiser bili poboljšani, beverly još uvijek nije uspijevao hvatati pravi priključak s konkurentima.
U cijelom tom razdoblju jedan je drugi model iz iste grupacije demonstrirao superiorna vozna svojstva, a ni približan komercijalni uspjeh svog „rođaka“. Također, valja spomenuti da je riječ o tadašnjem pobjedniku naše usporedbe u segmentu skutera velikih kotača - apriliji scarabeu 250.
Zahvaljujući njemu Piaggiovi inženjeri nisu morali izmišljati „toplu vodu“, već su kopirali ispravnu formulu. Međuosovinski razmak i veličina kotača su identični, dok je prednji disk porastao na čak 300 mm (40 mm veći promjer u odnosu na prethodnika).
Isto tako, većim je međuosovinskim razmakom poboljšana udobnost, a skuter je na višim brzinama osjetno mirniji. Neravnine milanskih avenija beverly nisu uspjele izbaciti iz ravnoteže. Naprotiv, skuter se cijelo vrijeme ponašao izuzetno smireno i ugodno, bez tipičnih udaraca prednje vilice ili pak uvijanja okvira.
Uz to, smanjenje veličine stražnjeg kotača povećalo je obujam pod sjedalom za čak 50 posto pa se proizvođač hvali najvećim prostorom u toj klasi. U praksi je to dovoljno za dvije jet-kacige, a mi smo se uvjerili u komotni smještaj jedne integralne, i to povećih dimenzija. Osim povećanja obujma, prostor je odsad i osvijetljen.
Treća krucijalna izmjena je povećanje prednjeg diska. Njegova izmjena pridonijela je boljem zaustavljanju, ali i znatno lakšem doziranju prednje kočnice. Stražnji je disk pak pri svakom jačem angažmanu blokirao stražnji kotač, što će reći da se s njim mora nježnije ophoditi.
Novi beverly kao pogon koristi dva agregata. Nema dvojbe, na našim ćemo prostorima osjetno rjeđe susretati agregat od 125 nego 300 ccm. Uz to, novost je i ECS, odnosno sustav elektronskog hlađenja koji bi trebao smanjiti potrošnju koju pri prvoj vožnji beverlyja 300 nismo mogli izmjeriti, no zato možemo ponešto reći o karakteru agregata. Iako je njegov rad vrlo uglađen, nimalo nije izgubio na šarmu. Variomat je optimalno podešen na ubrzanja od 20 do 80 km/h. Tu beverly iskazuje svoje sprinterske gradske sposobnosti te je u tom rasponu ustvari idealan za korištenje.
I njegove su vozne karakteristike otišle dva koraka naprijed. Djeluje znatno dinamičnije, agilnije i brže, a izmjene pravca su munjevite. I tijekom većih nagiba skuter ostaje miran i stabilan te vozaču pruža potpuni osjećaj sigurnosti. Čak je i sloboda nagiba, dakako u mjerilima skutera, iznimno dobra.
S druge pak strane, završna obrada zaslužuje ocjenu odličan. Naime, beverly odsad možemo etiketirati kao proizvod „par excellence“, dostojan svog imena. Naime, detalji su obrađeni čisto do najsitnijeg dijela, spojevi su milimetarski točni, a završni sloj laka fenomenalan.
Važno je istaknuti i činjenicu da su detalji dizajnirani ili prema uzoru na automobile ili motocikle. Primjerice, poklopac 12-litrenog spremnika goriva je inspiriran motociklističkim rješenjem, dok su komponente poput prednjih LED-svjetala, naplataka sa 20 krakova ili pak plavog pozadinskog svjetla na instrumentima tipično automobilistički.
Sve u svemu, budući će beverlyjevi vlasnici znati cijeniti i široki popis dodatne opreme. Pritom ponajprije mislimo na 36- ili 48-litreni top-case u boji vozila, vjetrobransko staklo, pokrivač za noge ili pak elektronski sustav protiv krađe. Komercijalizacija beverlyja na talijanskom tržištu predviđena je za lipanj, dok će se ostatak Europe morati strpjeti dodatnih mjesec dana.
Zajednica | Komentari