Test | Piaggio Beverly 300 Sport
Umjesto blještavila i kroma na standardnom modelu, inačica Sport donosi
zagasite matirane tonove zahvaljujući kojima isijava dinamikom
O Beverlyju 300 već je sve rečeno. Predstavljen je 2010., pa je estetsko osvježenje nakon četiri tržišne godine svakako dobrodošlo. Međutim, zahvati su striktno kozmetičke prirode i predstavljaju optički kontrast standardnoj inačici. Umjesto elegancije i kromiranih detalja, Sport je „utopljen“ u matirane nijanse - sve ono što na standardnom modelu blješti na suncu, ovdje je prekriveno tamnim tonovima.
Za postizanje sportskijeg dojma, oplate su lakirane u mat crnu nijansu, baš kao i kotači, retrovizori, ukrasne lajsne, pokrov ispušnog topa, sjedalo, utezi upravljača i rukohvati suvozača. Čak je i okvir prednjeg svjetla satiniran, kako bi se bolje uklopio u matirane tonove. Radi se o mudrom marketinškom potezu, jer se dobar dio publike „pali“ na izvedbe u zagasitim bojama, koje u ponudu uvodi sve veći broj proizvođača dvokotača.
Zahvaljujući niskom središnjem grebenu, uspinjanje na sjedalo je vrlo jednostavno. Ukupna je ergonomija na visokoj razini, prostranost za koljena je izdašna, podnica dovoljno prostrana, a sjedalo pruža dobro uporište za trticu - baš poput male fotelje.
Na tehničkoj strani priče nema nikakvih izmjena, pogonski agregat dolazi iz obitelji „Quasar“ i nosi oznaku 300. Radi se o dorađenom četvrtlitrenom motoru kojem je obujam proširen na 278 ccm, s osnovnim ciljem povećanja okretnog momenta, a ne vršne snage. Uz to, variomat je podešen za žustra ubrzanja i uvijek se spremno odaziva na zakretanje ručice gasa.
Startovi sa semafora su impresivni, a još više oduševljavaju međuubrzanja, posebice u rasponu između 40 i 90 km/h. Motor i variomat „dišu kao jedno“, Beverly energično nabire brzinu sve do 115 km/h, kada počinje lagano posustajati do maksimalnih 135 km/h, koliko će pokazati brzinomjer kada malo pognete gornji dio tijela.
Kako Beverly 300 nije namijenjen za jurcanje autoputom, već ponajprije gradskim prometnicama, u serijskoj se opremi ne isporučuje vjetrobran, ali on i nije prijeko potreban. Prednja oplata, zajedno sa zanimljivo oblikovanim prednjim svjetlom, uspijeva struju zraka usmjeriti iznad prsa, pa je vožnja čak i pod punim gasom podnošljiva, ako je na glavi kvalitetnija jet-kaciga s vizirom.
Osim što vrlo dobro pliva gradskim gužvama, Beverly neće razočarati ni na otvorenoj cesti. Stabilnost okvira je uzorna, kako na pravcu, tako i u nagibima, a svemu kumuje i veliki prednji kotač promjera 16 cola (straga 14), kao i već dokazano dobre gume - Michelin City Grip.
Za poimanje jednog skutera, kočnice su upravo maestralne. Posebice prednji disk promjera 300 mm, što je sasvim netipično za klasu. Osjećaj na polugici, doziranje sile, kao i točka najjačeg pritiska vrlo su jasno definirane. Iako prednja kočna čeljust broji tek dva klipa, ugriz je izuzetan i lako se kontrolira. Slična priča vrijedi i za stražnji disk.
Praktičnost je na visokoj razini, osim prednjeg pretinca koji prima mnoštvo sitnica i opremljen je 12-voltnom utičnicom, ispod sjedala je dovoljno mjesta za dvije „full-jet“ kacige. Prostor je osvijetljen, što olakšava baratanje prtljagom po mraku. Otvor spremnika goriva nalazi se u središnjem grebenu, pa nema bojazni da ćete benzinom „poškropiti“ prtljagu pod sjedalom. Zgodno je i što se bočni oslonac isporučuje u serijskoj opremi - pojednostavljuje život u gradu, posebice imate li česta kratka zaustavljanja.
TEHNIČKI PODACI
Beverly 300 Sport
Motor
Jednocilindarski, četverotaktni, tekućinom hlađeni, četiri ventila po cilindru, jedna bregasta osovina u glavi, elektronsko ubrizgavanje goriva, elektropokretač, katalizator, variomat, centrifugalna suha spojka
Promjer i hod 75 x 63 mm
Obujam 278 ccm
Snaga 22,2 KS (16,2 kW) pri 7250 o/min
Okretni moment 23 Nm pri 5750 o/min
Okvir i ovjes
Čelični cjevasti, sprijeda teleskopska vilica promjera 35 mm, straga dvostruki amortizeri s mogućnošću podešavanja tvrdoće opruge u četiri pozicije
Kočnice
Sprijeda disk promjera 300 mm i kočna čeljust s dva klipa, straga disk promjera 240 mm i kočna čeljust s dva klipa
Kotači i gume aluminijska legura, sprijeda 3x16, 3,5x14
Gume 110/70-16, 140/70-14, Michelin City Grip
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1535 mm, visina sjedala 790 mm, hod sprijeda/straga 90/81 mm, dužina/širina 2150/780 mm, masa sa svim tekućinama 165 kg, obujam spremnika 12,5 litara
Zajednica | Komentari