Motorevija
PRETRAGA
2021-05-07 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Snaga je u odnosu na prethodnika povećana za 23 posto tj. na nešto manje od 27 KS, a okretni moment je pak porastao za 15 posto



Piaggio Beverly na našim prostorima u urbanom okruženju slovi kao idealna mjera, skuter koji nudi od svega po malo te koji kao takav predstavlja idealan kompromis. Taj isti kompromis uključuje i uporabu na brzoj cesti ili autocesti, pod uvjetom da se radi o kratkoj međugradskoj relaciji. Beverly se kotrlja se na velikim kotačima (16 cola sprijeda, 14 straga), 'postavljen' je na čvrstom cjevastom čeličnom okviru koji je obogaćen visokokvalitetnim komponentama. Njime se upravlja jednostavno, lako i poletno, bez obzira na (uz)rast vozača i njegove vještine.

 

Međutim, posljednjih godina Beverly je u usporedbi s konkurencijom pomalo kaskao. Verzija od 300 ccm još uvijek se oslanjala na Piaggiovu (pra)staru generaciju motora Quasar, pa su svi s nestrpljenjem očekivali nadolazeći Euro 5 i nužne promjene. Za sezonu 2021. novopridošli Beverly 300 dobio je 'High Power Engine' kojeg možemo pronaći i u Vespi GTS 300. Snaga je u odnosu na prethodnika povećana za 23 posto tj. na nešto manje od 27 KS, a okretni moment je pak porastao za 15 posto. Uz to, Piaggio je dotadašnju 350-tku zamijenio verzijom od 400 ccm a s njom smo dobili respektabilnih 35 KS i 37,7 Nm.

 

Prema Piaggiu, potrošnja nove 300-tke iznosi 3,3 l/100 km. To nije daleko od istine, no naš prosjek testa od 4,1 l/100 km ipak treba uzeti s određenom dozom rezerve. Jer, testni Beverly 300 S smo preuzeli s nešto više od 100 km na intrumentima, pa je za očekivati da će s brojem kilometara, kako sve 'sjedne na svoje mjesto', potrošnja u konačnici ipak padati i primaknuti se onoj deklariranoj.



Piaggio se naravno nije zaustavio s novim motorima, već je izvršio cjeloviti remont svoga bestselera. Prednja klasična vilica promjera 35 mm i dva amortizera straga sada isporučuje Showa, elegantni aluminijski kotači sa sedam krakova lakši su nego prije, a u kokpit je integriran 5,5-inčni TFT-zaslon koji se može povezati s pametnim telefonom.

Beverly 300 je isto tako opremljen kontrolom proklizavanja i dvokanalnim ABS-om, tu su LED-svjetla kao serija te USB-utor u pretincu za rukavice kao i keyless-sustav. Vizualno, novi je Beverly zadržao svoje elegantne linije, no sada izgledaju puno dinamičnije. Za to su zaslužni ispušni top, vitkiji stražnji dio te držač registarske pločice na stražnjem kotaču - sve u moto stilu.



Temperature su tijekom našeg testnog tjedna bile izrazito hladne, vremenske prilike nestabilne i promjenjive. Međutim, to nije nimalo smetalo Beverlyu 300 da na nas ostavi izrazito dinamičan dojam. Ciklistika je postavljena vrlo agilno, dojma smo da zapravo vozimo Medley sa snažnijim motorom. Upravljač je prilično blizu vozača i postavljen je visoko, tako da ne smeta koljenima prilikom zakretanja.

Beverly se snažno provlači na strmim usponima, stabilan je u zavojima i osigurava siguran osjećaj uz dobro kontrolirane kočnice i puno povratnih informacija s prednjeg kotača. Uz to, Showin ovjes vrlo dobro prigušuje neravnine i rupe, klasično skuteraško 'uvijanje' okvira prilikom prelaska tramvajskih tračnica nije osjetno u mjeri kako je bilo prije. Da, sve djeluje mrvicu istančanije, ozbiljnije, kvalitetnije, zrelije... Gotovo kao na motociklu.

 

Variomat je na Beverlyu 300 postavljen tako da skuter pruža žustra ubrzanja na kratkim dionicama, budući da je ipak prvenstveno zamišljen za gradsku uporabu. Najviša (deklarirana) brzina iznosi 126 km/h i 300-tka ju lako dostiže, no moramo priznati da nam na brzoj cesti i autocesti ipak nedostaje kojih desetak kilometara u maksimali. Zašto? Prvenstveno zbog izlaska na bržu, lijevu traku budući da pretjecanje šlepera i kamniona ipak traje predugo.



S druge strane, kao što smo već rekli takvo podešenje ima prednosti u gradskom prometu, gdje se Beverly 300 snalazi poput ribe u vodi. Okretniji je i upravljiviji zbog svoje manje težine te kraćeg međuosovinskog razmaka. Sve u svemu, to znači više zabave u vožnji, više udobnosti, više sigurnosti ali i - znatno veće cijene u odnosu na prethodnika. Zaboravite cifre ispod 40 tisuća, jer za 300-tku ćete sada morati izbrojati priličnih 44.490 kuna. Dostupna je u bijeloj, plavoj i sivoj boji, a izvedbe S razlikuju se samo u ostalim bojama (srebrna, crna, narančasta) te tamnijim naplatcima.


TEHNIČKI PODACI

Motor

Tekućinom hlađeni četverotaktni jednocilindrični, jedna bregasta osovina u glavi pokretana lancem, četiri ventila, ubrizgavanje, regulirani katalizator (Euro5), akumulator 12 V/10 Ah, CVT (variomat), zupčasti remen
Promjer x hod 65,5 x 63,0 mm
Obujam 278 ccm
Snaga 27 KS (19 kW) pri 8000 o/min
Okretni moment 26 Nm pri 6250 o/min

Okvir i ovjes
Čelični cjevasti, klasična vilica promjera 35 mm, straga dvostruki amortizeri

Kočnice
Sprijeda disk promjera 300 mm i plivajuća čeljust sa dva klipa, straga disk promjera 240 mm i plivajuća čeljust sa dva klipa, ABS, kontrola trakcije

Gume
Sprijeda 110/70-16, straga 140/70-14

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 812 mm, hod sprijeda/straga 100/96 mm, visina sjedala 812 mm, masa praznog vozila 185 kg, spremnik goriva/rezerva 12/2 litre
Garancija dvije godine
Boje bijela, plava, siva; S-model – srebrna, crna, narančasta
Cijena 44.490 kuna





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R