Zajednička vožnja slabijeg i snažnijeg Beverlyja otkrila je sve razlike koje se skrivaju iza doplate od 6000 kn. Je li 400 pametnija kupnja? Koji je bolji za što? Pokušajmo razjasniti ovu dilemu
Prije svega, vizualne razlike. Letimičan pogled na desni bok skutera odmah će otkriti je li riječ o modelu od 300 ili 400 ccm, razlika je u ispušnom topu koji je kod snažnijeg modela masivniji i na njemu se nalaze dva otvora. Vizir? U početku je i to bio znak raspoznavanja, no sve češće se na cesti pojavljuje i model od 300 ccm koji su vlasnici odlučili opremiti ovim praktičnim dodatkom. U tehničkom smislu, to su znakovi raspoznavanja, jer okvir i ovjes na oba modela su identični. A ono što papir ne može prenijeti su – vibracije. Već u praznom hodu model od 400 ccm snažno pulsira u jednocilindarskom ritmu, dok model od 300 ccm prede puno nježnije i uravnoteženije.
Nema sumnje da Beverly 400 djeluje nešto prestižnije zbog same brojke koja označava obujam, a tu je i veći potencijal koji prije svega dolazi do izražaja na otvorenoj cesti, odnosno tijekom putovanja udvoje. No, kupujete li Beverly da biste se pretežno kretali gradom, odnosno manjim mjestima, a pritom rijetko kada premašivali brzinu od 100 km/h, tada je 300-tka bolji izbor. Nekako je lepršavija i agilnija, jednostavnija za manevriranje, a pritom i troši nekih pola litre manje od snažnijeg brata. Praktičnost i prostor za smještanje prtljage su istovjetni, pa se jedino trebate zapitati treba li vam 35 KS za putovanje od točke A do točke B. A to će u ovoj dilemi najbolje odgovoriti - svak za sebe.
TEHNIČKI PODACI
Piaggio Beverly 300 hpe
Motor
Tekućinom hlađeni četverotaktni jednocilindrični, jedna bregasta osovina u glavi pokretana lancem, četiri ventila, ubrizgavanje, regulirani katalizator (Euro5), akumulator 12 V/10 Ah, CVT (variomat), zupčasti remen
Promjer x hod 65,5 x 63,0 mm
Obujam 278 ccm
Snaga 26 KS (19 kW) pri 8000 o/min
Okretni moment 26 Nm pri 6250 o/min
Okvir i ovjes
Čelični cjevasti, klasična vilica promjera 35 mm, straga dva amortizera
Kočnice
Sprijeda disk promjera 300 mm i plivajuća čeljust s dva klipa, straga disk promjera 240 mm i plivajuća čeljust s dva klipa, ABS, kontrola trakcije
Gume
Sprijeda 110/70-16, straga 140/70-14, Michelin CityGrip
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1540 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 100/96 mm, visina sjedala 812 mm, masa sa svim tekućinama 185 kg, spremnik goriva/rezerva 12/2 litre, deklarirana potrošnja (WMTC) 3,3 l/100 km
Garancija dvije godine
Boje bijela, plava, siva; S-model – srebrna, crna, narančasta
Cijena od 43.990 kuna
TEHNIČKI PODACI
Piaggio Beverly 400 hpe
Motor
Tekućinom hlađeni četverotaktni jednocilindrični, jedna bregasta osovina u glavi pokretana lancem, četiri ventila, ubrizgavanje, regulirani katalizator (Euro 5), akumulator 12 V/10 Ah, CVT (variomat), zupčasti remen
Promjer x hod 84 x 72 mm
Obujam 399 ccm
Snaga 35,4 KS (26 kW) pri 7500 o/min
Okretni moment 37,7 Nm pri 5500 o/min
Okvir i ovjes
Čelični cjevasti, klasična vilica promjera 35 mm, straga dva amortizera
Kočnice
Sprijeda disk promjera 300 mm i čeljust s dva klipa, straga disk promjera 240 mm i čeljust s dva klipa, ABS, kontrola trakcije
Gume
Sprijeda 120/70-16, straga 150/70-14, Mitas Touring Force SC
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1550 mm, hod sprijeda/straga 100/96 mm, visina sjedala 820 mm, masa sa svim tekućinama 195 kg, spremnik goriva/rezerva 12/2 litre, deklarirana potrošnja (WMTC) 3,7 l/100 km
Garancija dvije godine
Boje plava, bijela, siva (model S: narančasta, siva, crna)
Cijena od 49.990 kn